kimmi89 Startet 3.Juli.2008 Del på Facebook Startet 3.Juli.2008 hei hei ledningene til tenninga i båten min har løsta å jeg har ikke peil på hvor de ska være, Er en løs en bak i motorn å begge løse framme i nakkel tingen, noen som kan hjelpe ? = ) mvh kim rune Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Problemer med ledninger som har løsnet til tenninga på motoren.For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 3.Juli.2008 Del på Facebook Svart 3.Juli.2008 (redigert) Det er det sikkert, men med mindre du tenker på at noen fysisk skal komme opp i båten din og se på det, hadde det vært fint om du la ut ett par bilder av de to lokasjonene du vil ha hjelp med... Redigert 3.Juli.2008 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
kimmi89 Svart 3.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2008 kan fikse bilder etterpå ;) Sitér dette innlegget Link to post
kimmi89 Svart 3.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2008 da har jeg bilder :P først av motor : så bak på nøkkelhuset Sitér dette innlegget Link to post
minifoss Svart 3.Juli.2008 Del på Facebook Svart 3.Juli.2008 ta og må den nøkkeltingen med ett multimeter... når du finner to det er kontakt mellom når nøkkelen er av og når nøkkelen står på er det ikke så bruker du de to... det pleier ialelfall være sånn det funker.... den andre ledningen var en flatstift... og de pleier puttes inn i en annen ledning som er laus... Sitér dette innlegget Link to post
kimmi89 Svart 3.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2008 ska prøve det finner ingen som er løs er : s har lett det men finner ikke no Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 3.Juli.2008 Del på Facebook Svart 3.Juli.2008 Trenger litt info.....hva slags motor og hvilke funksjoner skal du ha ?? Regner med el start Dødman/stop El choke ?? kan ikke se noe men... Hvilke merker er det på tennings låsen din, regner med at den er merket ?? Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
kimmi89 Svart 3.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2008 (redigert) mariner 28hk sånn nå med engang trenger jeg bare start men må ha stopp senere men må få tak i knapp elstart ja har ikke dødmasknapp men ska sette i er ikke el choke tenningslåsen har jeg ikke peiling på står ikke noe men ska se mere nøye etter :P Redigert 3.Juli.2008 av kimmi89 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 3.Juli.2008 Del på Facebook Svart 3.Juli.2008 Har du det originale lednings settet som tilhører motoren ?? Uansett kan du lete opp innslag releet til starteren (går en grov ledning ifra + polen ( på batteriet ) til releet, går også en like grov ledning inn til starteren ) . På dette releet er det også 2 mindre tilkoblinger....ene skal gå til jord..den andre går frem til tennings låsen ( gul ledning ?? ), skal kun ha strøm når du vrir nøkkelen til start. På releet er det også tilkoblet 2 røde ledninger ( tynne ledninger, er koblet sammen med ledningen ifra batteriet ), ene ledningen går frem til tennings låsen ( strøm INN på lås ), den andre røde ledningen går opp til en likeretter ( lading ) montert på motoren . Ifra tennings modulen går det en sort/gul ledning, denne ledningen går frem til låsen, skal være koblet til jord med tenning AV ( stopp ). Du skal også ha en grov sort ledning ifrqa batteriet, denne skal være koblet til jord på motoren ( selve blokka ) Den blå ledningen du viser frem er ikke original, så hvor den skal vet ikke jeg.....et bilde ifra andre siden av motoren kunne hjulpet . OBS eneste komponenten på motoren som skal ha 12V er starteren, tenning modulen har egen strøm forsyning som IKKE må kobles til 12V . Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
kimmi89 Svart 3.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2008 der sto det mye takker :D alt om ledninger å sånn på båten har jeg ikke peil på alt va kobla når jeg kjøpte båten i fjor men kan ta bilde i mårra av andre sida ;) takk for hjelp så langt :D Sitér dette innlegget Link to post
minifoss Svart 3.Juli.2008 Del på Facebook Svart 3.Juli.2008 du hadde en mariner 28 hk sa du? er ikke det samme motoren som 30 hesteren? i tilfelle har vi samme motor.. to sylindra 2takter.. sviver motoren sånn som den er nå eller trenger du koble ledningene på noe for å få start på den tror du? Sitér dette innlegget Link to post
kimmi89 Svart 3.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2008 det veit jeg ikke står på land så får ikke prøvd, men i fjor så sleit jeg med å få start pga dårlige ledninger som nå har detti av Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.