chagall Svart 15.April.2009 Link til dette innlegget Svart 15.April.2009 - Du vet, chagall -- disse motorene kjører seg ikke fast i straumen.... Nei skal man ferdes i "Straumen" bør man nok ha en Optimax. Sitér dette innlegget Link to post
Stoner Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 Tipper han har fått motorstopp. Kan ikke tro at han bevist har kjørt inni dette. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 Såvidt jeg leste et eller annet sted, så kjørte han inn i straumen - og fikk så motorstopp...? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
sap_2000 Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 Tipper han har fått motorstopp. Kan ikke tro at han bevist har kjørt inni dette. Synsk du?? Da straumen var på sitt sterkeste på inngående skulle mannen gå gjennom Saltstraumen med en 15-fots fritidsbåt med 60 hestekrefter, men motoren havarerte. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Superkul Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 motoren stoppet fordi han ikke innehar båtførerbeviset Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Komodo Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 Saltstraumen er kanskje norges mest spektakulære naturfenomen og etter min mening norges beste dykkerplass. Den er også ved en anledning ranket som en av verdens ti beste dykkersteder (så vidt jeg kan huske). Redningsvest her gir forøvrig samme sikkerhet som refleks ved flystyrt. Trøsten for de pårørende er at liket flyter opp. Har selv under et dykk opplevd å bli dratt nedover til 40 meters dyp i ukontrollert hastighet mens luftboblene går nedover! Strømmen tar deg dit den vil. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Polarn Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 Stakkars skibsplast... Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Rs2-GTi Svart 30.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2018 Havnet inne på dette innlegget ved en tilfeldighet, er vel mange som får en notice på en gammel sak nå ? Antar denne saken omhandler de to bildene som enda vises her - i så fall var jeg kollega med denne karen på den tia. Litt gøyal twist på saken, han unnlot å fortelle kona om dette, når de kjørte over broa senere den dagen "straumen e sterk i dag", hvor han svarte "har sett den sterkere" ? Påfølgende dag var bildet klistret over hele forsiden på lokalavisa, og jeg hørte bare et høyt SMEKK på jobb, når hun stormet inn døra og ga han en lusing over ene kinnet fordi han ikke hadde fortalt det til henne. Han fikk for øvrig motorstopp, og hadde 2 flytevester på seg når han endelig fikk slep. Nå er vel flere blitt kjent med Saltstraumen etter minutt-for-minutt sendingen, men litt kjapp info om noen enda lurer! Straumen er livsfarlig, virkelig! Har selv hatt en nesten-ulykke der, og pappa har hatt et forlis der. Men samtidig er den veldig håndterbar med noen forholdsregler. På "utover" så renner den ut som en elv ut i storhavet, og er som en elv, og trekker ikke noen ting ned. På "innover" presser den seg inn, og da oppstår det store kjeler, de største jeg har sett er kanskje 40 meter i diameter. Men samtidig ble det for 10-15 år siden drevet bodyrafting her, hvor dem hoppet ut i kjeler med en form for overlevelsesdrakt. Men det ble slutt på det etter protester i fra lokalbefolkningen, og det er klart marginene i noe sånt er små om noen mister oppdriften. Straumen kan fint forseres hele tiden om man har en båt med nok motorkraft, bør nok ha noe som gjør 25 knop+. Men om du ikke har gjort det før, vær klar for å bli litt redd, båten kastes frem og tilbake av kreftene, så båten føles som en slengdukke. Gamlegutta har en imponerende måte å bare plassere båten i straumen på, og bare slå av motoren og la seg føre forutsigbart igjennom mens dem fisker. Turistfiskerne er ikke så farlige, båtene er godt vedlikeholdt, og det har ingen/liten hensikt å fiske hvor det er farlig å oppholde seg. Problemene oppstår om man skal forsere straumen, og får motorstopp. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 31.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2018 (redigert) Hyppig forekommende på youtube iallefall: http://www.youtube.com/watch?v=ARyqgsiQaUg Redigert 31.Mars.2018 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Tom Rør Svart 31.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2018 (redigert) Jeg gikk der i sommeren 2016, og da gikk strømmen stri, og det er en helt spesiell følelse av å ikke ha full kontroll på båten. Kona filmet da vi gikk inn, og da vi hadde kommet igjennom, måtte jeg ta turen ut og inn igjen. Hun hadde ikke slått på kameraet?? Redigert 31.Mars.2018 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.