DWC Startet 7.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 7.Juli.2008 Er det noen som vet hvem som importerer/selger WillDo Jet Thrusters i Norge Mvh DWC Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 8.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 Det er vel bare å kontakte Willdo i Nederland direkte om du ikke finner none norske forhandlere, så får du svar på det du lurer på, og skal du kjøpe så slipper du jo ett ledd i kjeden som eller kan fordyre dette Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Bützfleth Svart 8.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 Importøren holder til på Kløfta: perolse2@online.no Venter på tilbud fra ham selv. Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 8.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 Og her er nummeret til ham: 97526119 Sitér dette innlegget Link to post
DWC Svart 8.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 Takk skal dere ha Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 8.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2008 Ringte ham isted. Han har ferie og er tilbake på mandag. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 Legger dere ut prisene? Sitér dette innlegget Link to post
Chrian Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 Kontaktet forhandler i Norge og han kunne opplyse at de kommer med en elektrisk 80Kg versjon i løpet av august/september. Den er på 24V og krever to batterier som lades via båtens 12 V system ved hjelp av en kontaktor som bryter ladestrømmen og seriekobler batteriene når en kjører trusteren. Dette virker for meg å være en god løsning også med hensyn til spenningsfall og all elektronikken ombord. Skal undersøke prisen på denne løsningen til våres nye Bavaria 43C, kan sette dysene mye lenger fremme på båten i forhold til en tunnel og vi bør derfor få bedre effekt av trusteren. Skal komme med en tilbakemelding om pris her så snart jeg mottar den fra forhandler. Sitér dette innlegget MVH Chrian Link to post
Frøken Fryd Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 Hvordan drives det orginale da? Med kraftuttak på motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Chrian Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 Begge deler, men den største elektriske de har i dag er på 65Kg skyvekraft. Sitér dette innlegget MVH Chrian Link to post
Divemaster Svart 9.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2008 hydraulisk pumpe på kraftuttak på maskinen var det første alternativet... webside med priser her... http://www.willdo.nl/ Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Jet Thruster Svart 15.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2008 WillDo Jet Thrusters kan fungere på tre måter. Elektrisk, hydraulisk og direkte drevet av båtens motor via en tannrem. Systemet finnes i størrelser fra 20-120 kg skyvekraft. M.a.o for fartøyer opptil 22m. Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 15.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2008 (redigert) Men det blir steike dyrt! Fikk tilbud fra Hr. Olsen og det var ikke billig! Kommer på ca 65.000,- for den største til min båt. Og det fikk jeg ikke godkjent av banksjefen her hjemme. Fikk forøvrig pris fra Sleipner i vår på ca 35.000,- for 145hk. Men så var det støyen da...og varmgang. Hørte det skulle være litt ekstra i lotto premie på onsdag, kanskje jeg skulle spille for engangskyld. Forøvrig antar jeg at Hr. Olsen og Jet Thruster er en og samme person. Redigert 15.Juli.2008 av Bützfleth (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 15.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2008 hvor mye ekstra vil det koste å få 4 dyser ut? Hvis samme pumpe kan benyttes så bør vel dette ikke fordyre opplegget veldig.. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Sylvester Svart 15.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2008 Viss vi samenligner skyvekraften til en vanlig thruster og Willdo. Så har en vanlig thruster større skyveflate, fks.18cm. tunnel, Willdo har vel 5 cm gjennomføring.Må Willdo ha mer hk. eller en vanlig thruster for å få samme skyve effekt på båten? Sitér dette innlegget Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
Jet Thruster Svart 15.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2008 WillDo Jet Thrusters er basert på vannjet. Systemets 5 cm "tunnel" er en vannjet dyse. Forøvrig er dette utvendig mål. Innvendig er diameteren mellom 30 og 48 mm. Dette målet er kalkulert i forhold til størrelsen på systemet som igjen kalkuleres i forhold til størrelsen på båten. Som utgangspungt sies det at vannjet i prinsippet har litt lavere utnytningsgrad enn propell drift. Når et system oppgis til å ha x kg skyvekraft skal det være lik effekt uansett system (tradisjonell baugpropell/Jet Thruster), som for eksempel når en motors ytelse i aksel HK oppgis. Sitér dette innlegget Link to post
Sylvester Svart 15.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2008 WillDo Jet Thrusters er basert på vannjet. Systemets 5 cm "tunnel" er en vannjet dyse. Forøvrig er dette utvendig mål. Innvendig er diameteren mellom 30 og 48 mm. Dette målet er kalkulert i forhold til størrelsen på systemet som igjen kalkuleres i forhold til størrelsen på båten. Som utgangspungt sies det at vannjet i prinsippet har litt lavere utnytningsgrad enn propell drift. Når et system oppgis til å ha x kg skyvekraft skal det være lik effekt uansett system (tradisjonell baugpropell/Jet Thruster), som for eksempel når en motors ytelse i aksel HK oppgis. ok Sitér dette innlegget Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
Dreamer Svart 27.April.2010 Link til dette innlegget Svart 27.April.2010 Har det skjedd noe mer på dette området? Sitér dette innlegget Link to post
pam Svart 27.April.2010 Link til dette innlegget Svart 27.April.2010 Ja, WillDo er gået konkurs Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere prosjekter Prosjekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. skilsoboats på youtube Link to post
Careka Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 har vært å testa båt, dette var montert på. ikke noe guff i det hele tatt. mye plass tok det også. og laget mye lyd. god ide, men ... Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
BMP Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Man trenger da ikke være noe matematisk geni for og finne ut at en liten dyse ikke kan gi noe serlig efekt nåe en vet at areal gange efekt gir den statiske skyvekraften. Da skal det enorm efekt til for og få noen skyvektaft på det lille arealet som dysen har. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Mnja. Ikke helt. Det er vel trykkfallet som spiller litt inn også. Den vil være mer effektiv med dysa over vann. Med dysa dypt nede i sjøen vil den ha null effekt. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Off....du må ikkje gjere slike matematiske krumspring Dyser utgjør stor forskjell med lik tilført kraft. Du kan teste med hageslangen din med og uten strålerør. Til og med på ein hobby- høytrykkspyler merker du trykket med lansen på kontra å vri den av....da får du stråle som fra en okse som slår lens... MEN eg forsvarer ikkje willdo sine produkt, de har eg ingen erfaring med..... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Mulligan Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Joda. Men ta og stikk hageslangen din ned i ei bøtte med vann så forsvinner hele mottrykket. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 putt høytrykkspyleren nedi, så forsvinner alt vannet i bøtta Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.