Jump to content

Har vi for mye dill med oss i båten?

Astor

Recommended Posts

Dere har for store båter.

Nips i en daycruiser må skrues fast der det ikke er i veien. Derfor kommer det aldri nips i min daycruiser.

(Men nå er samboeren så opptatt av at vi skal handle ny campingvogn at hun har fullt nips-fokus der i stedet, da. Det er faktisk MULIG at det kan være en medvirkende årsak... :rolleyes: )

Fordelen med små daycruisere.. Ingen hyller = ingen pynteting.. Dessuten blir slikt aldri stående stort lenge når man drar utover i 25 knop. :-)

campingen vår er en combicamp som pakkes sammen til en tilhenger, dvs all pynt må bort for hver gang, dermed slipper vi slikt der også..

Vi pynter med det vi har.. en bh her, et håndkle der, og noen sure sokker til tørk i antenna.. :puke::crazy:

Men dere?, er det lenge til våren nå??? (leses som små unger som sitter bak i bilen på tur spør hvert 5 minutt.. er det langt igjen?)

Jeg vil ha båten utpå igjen sammen med sol og varme.... :cryin:

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

• 2 år senere...

Drar fram denne gamle tråden. Den er like aktuell i 2009 som den gang.

Går man bryggelangs ser man ofte at her må mye stables ned når man går fra havn, ellers havner all nipset på dørken. Man strekker seg langt for at fruen skal ha med noe av pynten ombord.

Har man en båt mest til fiske ol. faller tanken på nips ombord ikke med det første. :giggle:

test_intr._nikon_33.jpg

Det aller peneste er at treværket ombord kommer til sin rett. Det skaper atmosfære og gir hygge. Litt pynt rundt dette skader ikke etter min mening.

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Trenger ikke være helt minimalistisk heller, men litt pyntegjenstander som telysholdere og slikt er helt greit :cheers_wine:

Telys (og stearinlys) burde vært forbudt i båt (og campingvogn)!! Det er vel ingen tilsvarende miljøer som er så utsatt som i en trang båt med fullsyntetiske stoffer.

Google på TELYS BRANN. Sjekk også telysenes egenskap som eksploderende med vann.

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Det er greit at båten ikke ser ut som en bruktsjappe. NOEN pyntegjenstander er selvsagt lov, men det bør være noe som er litt maritimt. Men selv her er det flere som klarer å overdrive, det er utrolig mye ræl som man får kjøpt i båtbutikker ol som har påklistret knoper, tauverk og ship'ohoi :crazy: Det ALLER verste jeg vet er dørmatter med "Welcome aboard" på..

Selv har jeg bare et piratflagg som pynt, alt annet vil hurtig befinne seg i en mer stasjoner stilling på dørken innen jeg har runda bryggekanten :yesnod:

Det ER mer jobb med trebåt enn med plast...

Gamle prosjekter:

Oppussing av en gressviksnekke

Oppussing av en FM

Ingen nips eller dilldall i EIR (forløpig), men du allfredens

for verktøy, reservedeler, sikkerhetsutstyr, tauverk, skruer, bolter, seil,

fortøyninger (tre dregger!) and you name it.

Men jeg skal rydde---til våren----tror jeg---

Ja nettopp dette er det som irriterer meg nå om dagen. Rydder og rydder, men det dukker stadig opp noe som skal i land, inntil jeg finner ut av at jeg har tatt for mye i land og så er bærer det andre veien noen uker. Vanskelig å finne en stabil tilstand på sakene.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Så morsomt mangfold. Jeg er heldigvis forskånet med en bedre halvdel som er av samme oppfatning som meg. Vi synes begge at det er godt å ha en verden som er anderledes og ikke like praktisk som i heimen. Begge synes at skuta er hjemmekoselig i seg selv, uten masse greier. Puter og pledd har en egen evne til å skape en lun atmosfære, og det er praktisk "pynt".

Spørsmålet blir da: Hvor lenge varer denne enigheten før kunstgjødsel til planter står på lista over "viktige ting å ta med", og støvkost for å slippe å flytte på ting som" bare pynter opp litteranne" blir et emne mon tro? :sweat:

Hehehehe.... Det kommer nok etterhvert. :cool:

Men, om sant skal sies så håper jeg at fruen ønsker å prege skuta litt jeg. ( sko str 42. Tøffler str 59 ) Hun skal jo tilbringe mye tid der hun også ;) :wflag:

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.

Ja, for mye dill!!

Jeg for min del har ikke for mye dill ombord! Ingen andre urter heller, faktisk :lol::lol::lol: . Det jeg derimot har mye av, er verktøy, skruer, kabelsko m.m. Samt inntil for kort tid siden: Regncaper! Ved en gjennomgang av lasterommet akterut fant jeg intet mindre enn 27 regncaper, av den typen man kjøper i dyreparker og den slags :eek: . Greit nok å slenge over seg om man absolutt må en tur på brygga midt i en regnskur, men så mange som 27 personer på en gang tror jeg knapt skuta klarer å bære engang....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...