The Gannet Svart 15.November.2007 Link til dette innlegget Svart 15.November.2007 Har vært i Sæby mange ganger, men har ikke bilde av båten. Kanskje noen her på BP har? Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 15.November.2007 Link til dette innlegget Svart 15.November.2007 Båten er hvit og grønn og full av blomsterkasser. Jeg lå longside på utsiden av denne båten og tror av han har vært der mye mer enn ti år. Skal se om jeg har et bilde. Ombord i denne må det også gjøres en stor ryddejobb før båten blir sjøklar igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 15.November.2007 Link til dette innlegget Svart 15.November.2007 Dere har for store båter. Nips i en daycruiser må skrues fast der det ikke er i veien. Derfor kommer det aldri nips i min daycruiser. (Men nå er samboeren så opptatt av at vi skal handle ny campingvogn at hun har fullt nips-fokus der i stedet, da. Det er faktisk MULIG at det kan være en medvirkende årsak... ) Fordelen med små daycruisere.. Ingen hyller = ingen pynteting.. Dessuten blir slikt aldri stående stort lenge når man drar utover i 25 knop. :-) campingen vår er en combicamp som pakkes sammen til en tilhenger, dvs all pynt må bort for hver gang, dermed slipper vi slikt der også.. Vi pynter med det vi har.. en bh her, et håndkle der, og noen sure sokker til tørk i antenna.. Men dere?, er det lenge til våren nå??? (leses som små unger som sitter bak i bilen på tur spør hvert 5 minutt.. er det langt igjen?) Jeg vil ha båten utpå igjen sammen med sol og varme.... Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Astor Svart 17.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2009 (redigert) Drar fram denne gamle tråden. Den er like aktuell i 2009 som den gang. Går man bryggelangs ser man ofte at her må mye stables ned når man går fra havn, ellers havner all nipset på dørken. Man strekker seg langt for at fruen skal ha med noe av pynten ombord. Har man en båt mest til fiske ol. faller tanken på nips ombord ikke med det første. Det aller peneste er at treværket ombord kommer til sin rett. Det skaper atmosfære og gir hygge. Litt pynt rundt dette skader ikke etter min mening. Redigert 17.Desember.2009 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
avmønstret5 Svart 17.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2009 Hiv mannsk....en på havet. Det sa en der opp før en lærte ordet "miljø". Men jeg tar en runde hver høst å prøver å ta på land det jeg ikke har brukt i inneværende sesong (ikke redningsutstyr ) Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 17.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2009 Har du rydda vekk alt før du har tatt bilde nå da Astor ,hehe neida måtte bare Men tilbake til spørsmålet ,så er svaret . Ja uffameg . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Bartesam Svart 17.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2009 Trenger ikke være helt minimalistisk heller, men litt pyntegjenstander som telysholdere og slikt er helt greit Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Frivakten Svart 17.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2009 Trenger ikke være helt minimalistisk heller, men litt pyntegjenstander som telysholdere og slikt er helt greit Telys (og stearinlys) burde vært forbudt i båt (og campingvogn)!! Det er vel ingen tilsvarende miljøer som er så utsatt som i en trang båt med fullsyntetiske stoffer. Google på TELYS BRANN. Sjekk også telysenes egenskap som eksploderende med vann. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Wartsila Svart 17.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2009 Det er greit at båten ikke ser ut som en bruktsjappe. NOEN pyntegjenstander er selvsagt lov, men det bør være noe som er litt maritimt. Men selv her er det flere som klarer å overdrive, det er utrolig mye ræl som man får kjøpt i båtbutikker ol som har påklistret knoper, tauverk og ship'ohoi Det ALLER verste jeg vet er dørmatter med "Welcome aboard" på.. Selv har jeg bare et piratflagg som pynt, alt annet vil hurtig befinne seg i en mer stasjoner stilling på dørken innen jeg har runda bryggekanten Sitér dette innlegget Det ER mer jobb med trebåt enn med plast... Gamle prosjekter: Oppussing av en gressviksnekke Oppussing av en FM Link to post
JanS/EIR Svart 17.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2009 Ingen nips eller dilldall i EIR (forløpig), men du allfredens for verktøy, reservedeler, sikkerhetsutstyr, tauverk, skruer, bolter, seil, fortøyninger (tre dregger!) and you name it. Men jeg skal rydde---til våren----tror jeg--- Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Jawik Svart 17.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2009 Ingen nips eller dilldall i EIR (forløpig), men du allfredensfor verktøy, reservedeler, sikkerhetsutstyr, tauverk, skruer, bolter, seil, fortøyninger (tre dregger!) and you name it. Men jeg skal rydde---til våren----tror jeg--- Ja nettopp dette er det som irriterer meg nå om dagen. Rydder og rydder, men det dukker stadig opp noe som skal i land, inntil jeg finner ut av at jeg har tatt for mye i land og så er bærer det andre veien noen uker. Vanskelig å finne en stabil tilstand på sakene. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Ulv I Svart 17.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2009 rydde---til våren----tror jeg--- Godt du ikke sa hvilket ÅR du skulle rydde på våren.. :D Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Lovart låring Svart 17.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2009 Så morsomt mangfold. Jeg er heldigvis forskånet med en bedre halvdel som er av samme oppfatning som meg. Vi synes begge at det er godt å ha en verden som er anderledes og ikke like praktisk som i heimen. Begge synes at skuta er hjemmekoselig i seg selv, uten masse greier. Puter og pledd har en egen evne til å skape en lun atmosfære, og det er praktisk "pynt". Spørsmålet blir da: Hvor lenge varer denne enigheten før kunstgjødsel til planter står på lista over "viktige ting å ta med", og støvkost for å slippe å flytte på ting som" bare pynter opp litteranne" blir et emne mon tro? Hehehehe.... Det kommer nok etterhvert. Men, om sant skal sies så håper jeg at fruen ønsker å prege skuta litt jeg. ( sko str 42. Tøffler str 59 ) Hun skal jo tilbringe mye tid der hun også ;) Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
egon Svart 18.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2009 Toppa seg i fjor da hu ikke fikk satt inn propanbrenneren for der hadde jeg ei middles skru-stikke med to tvinger i tilfelle...... Samme som Walter_S, kjører trillebårlass ut av båten, fant 5-6 forskjellige lommelykter hvorav en virka litt, de andre ikke..... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 19.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2009 Ja, for mye dill!! Jeg for min del har ikke for mye dill ombord! Ingen andre urter heller, faktisk . Det jeg derimot har mye av, er verktøy, skruer, kabelsko m.m. Samt inntil for kort tid siden: Regncaper! Ved en gjennomgang av lasterommet akterut fant jeg intet mindre enn 27 regncaper, av den typen man kjøper i dyreparker og den slags . Greit nok å slenge over seg om man absolutt må en tur på brygga midt i en regnskur, men så mange som 27 personer på en gang tror jeg knapt skuta klarer å bære engang.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Astor Svart 20.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2009 Regncaper har vi også, men vi har bare to! Men 27.... Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
The Gannet Svart 20.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2009 Båten er hvit og grønn og full av blomsterkasser. Jeg lå longside på utsiden av denne båten og tror av han har vært der mye mer enn ti år. Skal se om jeg har et bilde. Ombord i denne må det også gjøres en stor ryddejobb før båten blir sjøklar igjen. Noe dill ombord, ja. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 20.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2009 I Sæby tenker jeg. Men så bor de ombord slik jeg forstår det. Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 20.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2009 Fargerik båtboer i Farsund...artig innslag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.