Jump to content

Prosjekt: Restaurering av Sjøpølsa, 22" gressviksnekke


Wartsila

Recommended Posts

Hei!

 

I sommer kjøpte jeg meg en ny båt, etter å ha slitt med den gamle i 5 år. Den gamle ble solgt for en ufortjent høy pris og ny ble kjøpt for en ufortjent lav pris (selger hadde alt kjøpt ny og var desperat). Den nye skuten er en 22" snekke, og etter det jeg skal ha blitt fortalt er det snakk om en gressviksnekke. Båten er bygd på 70-tallet en gang, og er utstyrt med en tosylindret FM 8-12 med dynastart (LUKSUS!). Et lite bilde av skjarmtrollet :sailing:

 

70_2075381073.jpg

 

Forrige båt jeg hadde var en knallfin godværsbåt, men hadde sine begrensninger om en skulle på noen lengre turer. Min bror og jeg bestemte oss derfor at vi skulle skaffe en båt med et lite krypinn i baugen. Med en slik båt håper vi å kunne dra på litt lengre ferieturer nedover Østfoldkysten.

 

 

Litt om historien til snekka. Båten var opprinnelig en halvdekker fiskebåt. Eieren før daværende selger hadde brukt denne båten i fiske fra den var ny, men bestemte seg på sine eldre dager for å bygge den om til turbåt. Overbygg, dekk og innredning er derfor rundt 7 år. Desverre var ikke denne fiskeren noen båtbygger akkurat, og derfor har det blitt brukt uinpregnert gran, finerplate og baderomssilikon over en flat sko på hele båten. Resultatet er derfor at overbygget ser noe guffent ut nå :nonod:

 

70_1233112877.jpg

 

 

Etter å ha fått båten vel hjem i havn tok vi en grundig inspeksjon av hele overbygget, og det ble klart at tilstanden var noe værre enn det vi først hadde regnet med. Alt av nater og skjøter hadde lekket regnvann i en årrekke, og satt sitt preg på den engang så flotte båten. Bildene taler vel egentlig sitt..

 

 

imag0253.jpg

 

imag0257.jpg

 

imag0258.jpg

 

imag0254.jpg

 

 

La oss si det sånn; jeg brukte ikke akkuratt mye krefter på å dytte kniven min ned i dollbordet :rolleyes:

imag0251.jpg

 

 

Etter å ha diskutert og gruet oss i hele høst har vi kommet fram til at overbygget må byttes. Det vil si vindskjerm, hytte, fordekk og dollbord. Jeg har gjort litt trebåtarbeid tidligere, men dette blir uten tvil det største prosjektet jeg har kastet på meg. Ikke kan jeg skryte på meg erfaringen, resursene og kunnskapen til noen av de andre gigantene her inne som f.eks Svaap og Vivi, men jeg får prøve så godt jeg kan :yesnod: Jeg kan i allefall love gjevnlige oppdateringer og masse bilder etterhvert som prosjektet skrider fram :thumbsup:

 

Mvh

M/S Karoline

Det ER mer jobb med trebåt enn med plast...

Gamle prosjekter:

Oppussing av en gressviksnekke

Oppussing av en FM

Link to post
Share on other sites

Prosjektet skrider framover :smash: De siste dagene har blitt brukt på demonteringen av vindskjermen. Planen vi har lagt er å få plukket ut mest mulig hele deler, for så å bruke delene som maler til bygging av nytt. Baktanken til detter er både det at fasongen på båten i seg selv er ganske pen, men jeg ønsker også å spare mest mulig tid. Vi har nemlig satt oss et relativt drøyt tidsmål for ferdigstilling av båten; den skal på vannet i sommer! Da skal vi få det travelt i tiden som kommer :sweat:

 

Vindskjermen ser i grunn grei nok ut, minus et par punkter som er litt tvilsomme.

 

imag0261.jpg

 

imag0264.jpg

 

 

Ser ut som det kan skjule seg en overaskelse bak her..

imag0263.jpg

 

 

Alle delene på vindskjermen ser ut til å være skrudd i sammen med terasseskruer, og proppet igjen med formtre :crazy: Det har derfor vært litt strev med å borret/skrapet ut proppene for å nå til skruene. Heldigvis har skruene vært i god stand og forholdsvis lette å skru ut, men igjen så er de ikke eldre enn 7 år da..

 

imag0267.jpg

 

 

Men fy f.. å det så ut på baksiden! Det ser ut som det er i ferd med å bli til jord, fult av sopp og fukt...

 

imag0268.jpg

 

imag0269.jpg

 

 

Her ser man resultatet av slett håndtverk.. Nater som lekker har sørget for at treverket har stått konstant bløtt med regnvann, og da kommer råta fort. I tillegg mistenker jeg at materialene ikke har blitt inpregnerte, for så dårlig ville det ikke ha vært da.

 

Uansett, det er ikke værre enn å bytte til nytt :yesnod: Å ta av vindskjermen gikk egentlig som en drøm. Etter at alle skruene var skrudd ut var det å bruke huggmeisel og hammer for å brekke ut veggen.

 

imag0273.jpg

 

 

Veggene var ikke tunge, så etter en snau time var begge veggene av og lempet baki landroveren. Det har kommet fram noen nye punkter som ser dårlig ut, men jeg skal la det tørke før jeg tar noen avgjørelse på hva jeg skal gjøre her.

 

imag0274.jpg

 

imag0275.jpg

 

 

Resten av vindskjermen gikk fort å skru av.

 

imag0279.jpg

 

imag0278.jpg

 

 

Slik er altså ståa etter et par dagers arbeid. Jeg er litt bekymret over å ha funnet så mye råte her bak ved vindskjermen. Grunnen til det er at det på utsiden ikke så så værst ut. Framme ved dekket er det mye våtere, styggere, i tillegg til at jeg har funnet noe råte på overflaten. Gudene vite hva som skjuler seg under overflaten der...

 

Morra dagen går vel med på å begynne med hytta, og det kan nok bli en mer kraftanstrengelse. Ha en fortsatt god helg :cheers:

 

Mvh

M/S Karoline

Det ER mer jobb med trebåt enn med plast...

Gamle prosjekter:

Oppussing av en gressviksnekke

Oppussing av en FM

Link to post
Share on other sites

Hei igjen!

 

På søndag fikk jeg en kjempegave! Firmaet min far jobber hos skulle skifte ut alle de gamle vinduene på hele bygget og sette inn nye moderne vinduer istedet. De gamle vinduene fra 50-tallet var laget i massivt teak, og var egentlig ment for søppelfyllinga. Vi fikk derfor plukke med oss så mange stokker som vi ønsket. Snakk om gave for et båt-menneske :thumbsup: Hengeren ble fylt opp og tatt med hjem for bearbeiding. Alle stokkene ble deretter renskjært og stablet i haug i snekkerverkstedet.

 

imag0285.jpg

 

 

imag0295.jpg

 

 

En tilsvarende haug med teak ligger klar for bearbeiding skulle jeg trenge :yesnod:

 

 

Jeg fikk tatt en tur ned til påten for å inspisere litt de lumske ommrådene jeg fant på lørdag. Under rivingen oppdaget jeg mer råte på fronten av vindskjermen. Jeg har bange anelser om at hvis jeg fortsjetter å gjøre slike funn vil nok dette prosjektet eskalere i omfang og kostnader, og målsetninga om sjøsetting i sommer henger i en tynn tråd.. Men etter å ha lest om andre liknende prosjekter har jeg forstått det at man må regne med 50% + i både arbeid og utgifter, så da ligger jeg vel i rute :crazy:

 

Mens jeg likevell var i båten benyttet jeg anledningen til å demontere listene rundt hyttetaket.

 

imag0282.jpg

 

 

Planen er å få av hyttetaket mest mulig helt. For å lette meg for arbeid håper jeg å kunne bruke bjelkene om igjen, da de ser ut til å være i god stand. Håper bare jeg slipper flere overaskelser her..

Det ER mer jobb med trebåt enn med plast...

Gamle prosjekter:

Oppussing av en gressviksnekke

Oppussing av en FM

Link to post
Share on other sites

Akkurat nå har jeg en liten vifteovn som står og går inne i hytta. Det er ekstremt rått under fordekket, så jeg ønsker å tyvstarte med tørkeprosessen. Det bør være helt tørt innen vi begynner å bygge opp igjen, hvis ikke vil problemene bare vende tilbake.

 

Som du ser på bilde er det helt vasstrukkent, i tillegg til at det gror ettellerannet der inne..

 

imag0255.jpg

Det ER mer jobb med trebåt enn med plast...

Gamle prosjekter:

Oppussing av en gressviksnekke

Oppussing av en FM

Link to post
Share on other sites

Godt det fremdeles finnes folk med pågangsmot :thumbsup:

 

Mye av de tilfellene av råte du viser på bildene er typiske eksempler på hvordan det kan gå med slett håndverk og mangelfull impregnering. En god runde med olje med antiparasitt i er ikke feil etter trevirket har fått tørke skikkelig. Regner ikke med du skifter alt det gamle, noe sopp vil henge igjen og trenger drepes. Så klart, for mye antiparasitt er ikke bra hvis du tenker bo i båten i lengre strekk, da blir det fort rar stemning ombord :crazy:

 

Når du bygger inn de utskiftede delene igjen er det selvfølgelig lurt å impregnere godt, men i tillegg; male de flatene som vender mot hverandre og du senere ikke kommer til. Innebygde deler vil samle fuktighet før eller siden. Før i tiden var båtbyggeryrket over maleryrket i status, så selv om kunnskapen var tilstede valgte de fleste å la være å male over innebygde deler. En billig forklaring gjerne, men den tradisjonen har dessverre blitt fulgt helt fram til nyere tid der lang holdbarhet har blitt tillagt mer og mer vekt. En annen forklaring kan være at båtene før ble utslitt mye raskere gjennom hard bruk, derfor hadde det ikke like mye hensikt å impregnere og male like godt som nå. Fritidsbåter får et lengre liv aldersmessig enn gamle bruksåter, båtene nå til dags blir jo dullet med på en helt annen måte enn før. Så får du tak i blymønje, Arcanol eller lignende god maling vil denne sørge for at eventuell sopp og råte ikke sprer seg så lett til andre steder som ved kun "vanlig" impregnering.

 

Trevirke som er ute i dagen bør impregneres på vanlig vis. Det kan være en fordel å ha mulighet for å fylle på litt godstoff etter hvert uten å ha sperret for muligheten ved å kapsle treet inne med maling.

 

Blir kjekt å følge med videre på framgangen på prosjektet :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Takker for gode tips :thumbsup: Jeg har planlagt å inpregnere all virke med linolje, men å male flater som vender mot hverandre har jeg ikke tenkt på. Jeg skal også notere meg tipset med antiparasitt, da jeg sikkert kommer til å bevare noe av strukturen.

 

Hva som må skiftes ut og hva som kan tas vare på finner jeg vel ut av nærmere helga, avhengig av hvor langt jeg kommer. Jeg ønsker uansett å ta vare på så mye som mulig. En av tankene bak det er selvsagt at jeg kan spare meg for litt arbeid. Men jeg syns det ikke minst det er viktig å bevare litt av håndtverket som i sin tid har skapt denne båten. Båten er jo engang bygd for fiske, og hvis en studerer den kan man ennå se spor av det. Opprinnelig var det jo en halvdekker, det synes ennå på blandt annet dollbordene som er relativt smale, og så skjøtet på da overbygget ble skapt. Jeg vil heller ikke fordømme han som bygde overbygget for rundt 7 år siden. Mye godt snekkerarbeid og fine detaljer har blitt gjort på den, men som du er inne på var ikke dette noen båtbygger. Båtbyggeren vet hvordan man skal bygge og behandle båter for at de skal vare. Selv håper vi å kunne ha denne båten i mange år, så vi må passe på å notere oss alle tips og teknikker som andre kan bidra med :yesnod:

Det ER mer jobb med trebåt enn med plast...

Gamle prosjekter:

Oppussing av en gressviksnekke

Oppussing av en FM

Link to post
Share on other sites

Morsomt prosjekt! Artig med folk som tørr gå på sånt og ser muligheter der andre ser santhansbål. Gavepakke fårn si ja, det er teak for endel båtlapper det der! Gleder meg til å følge fortsettelsen, blir spennende å se om dere får den ferdig til sommern ja, skummelt å begynne å pirke, men virker jo som du har god oversikt og et realistisk syn på hva som kan bo under der. Flott skute blir det ihvertfall. Stå på og vær flink med bilder og oppdateringer:)

Link to post
Share on other sites

Ja, begynner man å pirke så vil man finne noe som regel. Men det er kanskje like greit, jeg tør ikke tenke tanken på hvordan det ville vært om et par år :lol:

 

Dagen i dag har bydd på litt utfordringer. Jeg brukte mye av kvelden på å borre ut propper og skru ut skruer i taket og langs hytteveggene. Jeg ønsker som sagt å prøve å få ut hyttetaket mest mulig helt da jeg håper å kunne bevare mest mulig av bjelkene på undersiden. På innsiden av vindskjermen er det lagt en tynn finerplate over forlengelsen av hyttetaket som jeg regner med er mest for pyntens skyld, se forøvrig bilde under.

 

imag0266.jpg

 

 

Denne rev jeg av med brutal makt da den uansett ikke skal tas vare på. Fy f.. under der fikk jeg meg en overaskelse :eek:

 

imag0313.jpg

 

Pill råttent, jeg kunne presse fingeren igjennom uten nevneverdig motstand :nonod: Det er godt det skal byttes..

 

Når alle skruene til slutt var løsnet prøvde vi å løfte av taket, men det rikket seg ikke en millimeter. Mye mulig det er limt fast i tillegg, for selv med brekkjern var det ikke mulig å lea på det. Jeg tror vi må til med noe tyngre skyts i morra for å få av taket.

Det ER mer jobb med trebåt enn med plast...

Gamle prosjekter:

Oppussing av en gressviksnekke

Oppussing av en FM

Link to post
Share on other sites

Det har blitt noen lumske funn hittil, men vi fortsetter å rive til jeg ikke finner noe mer råte. Så får vi se hva vi sitter igjen.

 

Etter gårdsdagens strev med hyttetaket var det på tide å pælme silkehanskene og gå til med kraftigere skyts på det fordømte taket. Med en diger slegge fikk jeg banket taket løst og litt opp forran på hytta. Bak ble taket holdt igjen av bakveggen til hytta, som er spikret fast i den bakerste bjelken til hyttetaket. Denne ønsker jeg å la stå, så da var det å få løsna taket fra bjelka. Først kappet vi taket i to med motorsag (undervurdert båtverktøy) og fikk til slutt løftet av nesten hele taket.

 

dsc00048.jpg

 

 

Deretter ble resten av taket som sto igjen slått av med slegga.

 

imag0314.jpg

 

 

Hytteveggene forran var skrudd rett ned i dekket og var grei skuring å demontere. Også her hadde fukt og lekke nater satt sitt tydelige spor, og omdannet friskt treverk til plantejord. Selve hytteveggene er laget av finer og hadde dårlig tålt vannintrengingen, for jeg måtte være uhyre forsiktig når jeg skulle ta de ut for at de ikke skulle gå i oppløsning.

 

imag0316.jpg

 

 

Sideveggene var skrudd inn i bjelkelaget under dollbordet og var i noe bedre forfatning enn veggene forran. Disse var derfor problemfrie å ta ut. Da mangler det bare fordekket, hvor jeg mistenker at tilstanden er like ille som resten. Dette får bli prosjektet for i morra, jeg har tross alt en jobb jeg skal på i morra :sleep: Til slutt kan jeg slenge på et bilde av hvordan snekka ser ut nå.

 

imag0317.jpg

 

 

Rimelig cabriolet, eller hva?

Det ER mer jobb med trebåt enn med plast...

Gamle prosjekter:

Oppussing av en gressviksnekke

Oppussing av en FM

Link to post
Share on other sites

Motorsag og 12kg slegge måtte til hos meg å, og det er helt geniale verktøy.

Syntes det er gøy å se flere som vil ta være på de gamle, "små" båtene. en ting er skøyter, men det er noe eget ved ei snekke.

 

Vivvi

Link to post
Share on other sites

Spennende prosjekt!

 

virker som om du snart har overtaket på situasjonen.

 

Bærer den gjenstående bjelken presenningsstativet ditt? I så tilfelle tror jeg det kan være greit å stemple oppunder denne så du ikke får unødvendig belastning på den tapre bjelken som står igjen der helt alene... :yesnod:

 

Motorsag og slegge er en båtbyggers gode venn (til tider).

 

Vivi: Du må være rimelig sterk i armene hvis du svinger en 12kg slegge jevnlig ... :giggle:

 

Lykke til - dette blir artig å følge videre!

Link to post
Share on other sites

Ja, det hadde kanskje vært en ide å støtte oppunder den siste bjelka. Hadde vært surt om den knakk :blush: Heldigvis er bjelkene i god stand, så de skal få en god tørk og bli inpregnert i linolje. Vi har fått handlet inn antiparasitt i dag, så da er det vel bare å vente på at det skal bli tørt nok. Det eneste jeg lurer på er hvor man får tak i rå linolje, helst i Østfold? Vi har tidligere dratt inn til Trebåten i Akershus, men det er jo et lite stykke å dra. Ikke at det egentlig gjør så mye, for det er en fantastisk butikk å være i :yesnod:

Det ER mer jobb med trebåt enn med plast...

Gamle prosjekter:

Oppussing av en gressviksnekke

Oppussing av en FM

Link to post
Share on other sites

Svaap: om en 12kg slegge det man har, så bruker man den. at jeg svingt den så jevnlig vil bli å skryte, men brukt er den;-)

 

Rå linolje er absolutt billigst i sverige. om du kjører til bohuslans vekstoljor så får du billig olje.

 

Vivvi

Link to post
Share on other sites

Litt dårlig med oppdateringer fra min side de siste par dagene :blush:

 

Det betyr ikke at jeg har ligget på latsida riktignok! På fredag var tiden kommet for å rive av dekket. Som man kan se ut fra tidligere bilder så heller ikke dekket så veldig bra ut, så også dette måtte til pers. Propper ble borret vekk og skruer skrudd ut. Pulleren så helt forferdelig ut og ble plukket av, før dekket ble slått opp med et par sleggeslag.

 

imag0318.jpg

 

Dekksplankene var fullstendig vasstrukne, selv etter å ha stått under presenning i 4 måneder. Også bjelkelaget under var dryppende vått, og trenger å tørke skikkelig før det eventuelt kan bygges noe over igjen.

 

Dollbordene er av eik og er etter det jeg har skjønt fra da båten var ny. Disse var også bløte, men bare en av plankene var dårlig. Denne ble derfor plukket ut, så får jeg se om jeg får laget en ny i løpet av dagen. De som står igjen ble skrapet rene for lakk slik at de får tørket mest mulig effektivt.

 

imag0320.jpg

 

 

Jeg satte i tillegg inn en liten vifteovn or å få fortgang i tørkeprosessen. Jeg er nå nødt til å vente på at det blir skikkelig tørt før jeg kan begynne å bygge det opp igjen, så mye står nå og faller på tørketida.

 

imag0322.jpg

 

 

Slik er status nå på morran. Dagen i dag går nok med til forarbeid til bygging tenker jeg, side all rivejobb nå er mer eller mindre ferdig får vi vel håpe vi slipper flere overaskelser :yesnod:

Det ER mer jobb med trebåt enn med plast...

Gamle prosjekter:

Oppussing av en gressviksnekke

Oppussing av en FM

Link to post
Share on other sites

To av bjelkene til fordekket var mer eller mindre porøse, og hadde noen utvekster på seg som minnet mest om kantarell. Vi fant derfor ut at det beste var å bytte de ut og lage nye. De gamle ble dermed tatt forsiktig ut og tatt med inn i snekkerverkstedet. Der fikk vi laget nye identiske bjelker på mal fra de gamle.

 

imag0337.jpg

 

imag0323.jpg

 

 

For å forhindre at de nye bjelkene har mylighet til å bli like ille la vi de i et kar med en blanding av linolje, terpentin og litt antiparasitt. I utgangspunktet vil ikke treverk bli dårlig så lenge det er tørt, så å lage et tett dekk burde være nok. Men det koster oss så lite å gjøre det skikkelig, og kanskje vil det forhindre liknende ubehagelige overaskelser for fremtidlige eiere etter oss.

 

imag0325.jpg

 

 

Ellers begynner båten å bli god og tørr etter noen dager med vifteovnen på, så det er håp om at det snart er mulighet for litt inpregnering. Jeg stikker i alle fall ned nå snart og sjekker.

 

imag0329.jpg

 

imag0328.jpg

Det ER mer jobb med trebåt enn med plast...

Gamle prosjekter:

Oppussing av en gressviksnekke

Oppussing av en FM

Link to post
Share on other sites

Båten var nå blitt såpass tørr at jeg kunne begynne inpregneringen. Jeg blandet i sammen linolje, terpentin og antiparasitt og brukte et par timer på å pensle det vått-i-vått til treverket ikke ville trekke noe mer.

 

imag0330.jpg

 

 

Jeg kunne nok brukt en dag på å inpregnere, men jeg tror ikke det er nødvendig å fullstendig gjennomtrekke treverket her under dekket. Det skal uansett ikke bli vått her, men det er greit å gjøre treverket motstandsdyktig mot litt vann.

 

I tillegg brukte jeg litt av kvelden på å lage en ny bit med dollbord som erstatning for den delen som er dårlig. Den gamle eikeplanken ble tatt ut (nesten) hel forrige uke, og kunne dermed duge som mal.

 

imag0338.jpg

 

 

I materialhaugen fant jeg et 20mm tykt eikebord som kunne gjøre jobben som nytt dollbord. Det gamle dollbordet ble lagt oppå og streket av, før jeg skar det ut på båndsaga.

 

 

imag0324.jpg

 

imag0326.jpg

 

imag0336.jpg

 

 

Det blir spennende å se om det passer i morra :yesnod:

Det ER mer jobb med trebåt enn med plast...

Gamle prosjekter:

Oppussing av en gressviksnekke

Oppussing av en FM

Link to post
Share on other sites

Etter tips fra Hakkannen malte jeg alle flatene som vender opp mot dekket, for å gi treverket en noenlunde diffusjonstett overflate. Til dette brukte jeg en vanlig oljemaling, som jeg penslett på etter at linolja var blitt skikkelig tørr. Jeg skulle gjerne hatt blymønje eller liknende som jeg har lest Svaap har brukt, men denne tror jeg er blitt ulovelig. Alt som er effektivt blir ulovlig på grunn av miljøhensyn :tongue:

 

imag0335.jpg

 

 

Den øverste bordgangen på babord side har en liten sprekk på langs, dette oppdaget jeg når jeg malte. I tillegg var det et lite felt med råte som hadde oppstått på grunn av vannlekkasje. Skadene er i det store perspektivet tilnærmet ubetydelige, da det ikke er noen form for belastning her oppe. Likevell ville det nok vært ideelt å bytte denne bordgangen, men det er noe jeg ikke har tid/lyst/råd tilå gjøre nå. Løsningen ble derfor vidundermiddelet epoxy. Treverket ble pusset rent på overflaten og vasket rent. Jeg blandet opp en rikelig porsjon med epoxy, før jeg varmet opp treverket med en varmluftpistol. Epoxyen trakk tvers igjennom etter litt pensling takket være oppvarmingen. Deretter ble bordgangen satt i spenn med en tvinge.

 

imag0334.jpg

 

imag0333.jpg

 

 

Jeg har tro på at det vil bli omtrent like solid som nytt etter herding, det blir i alle fall solid nok for meg. Så får vi se om jeg får ånden over meg om noen år og bytter det, men sansynligheten for det er minimal :lol:

Redigert av M/S Karoline (see edit history)

Det ER mer jobb med trebåt enn med plast...

Gamle prosjekter:

Oppussing av en gressviksnekke

Oppussing av en FM

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Lenge siden det har blitt noen oppdatering nå :blush: Jeg har hatt en veldig travel periode på jobben, kombinert me en bil som ser ut til å ha lagt på røret for godt, så da har det vært båtprosjektet som har blitt nedprioritert.

 

Jeg fikk heldigvis tatt meg et par timer i helgen. Mye diverse fra rivingen som ikke kan brukes til mal ender nok på bålet.

 

imag0331.jpg

 

 

Jeg har også begynt med å lage ny puller, da den gamle ikke så ut i måneskinn. Pulleren er gjennomgående fra dekket og ned til kjølen hvor den er skrudd fast. Denne skal tåle litt krefter, derfor er den gamle laget av eik. Problemet er bare at vi har ingen stokker av eik i rett dimensjon. Meen vi har jo teak.. Så derfor blir den nye pulleren i teak! Teak er jo i tillegg til sin utmerkede råtemotstandsdyktighet et meget hardt treslag, så vi får satse på at den gjør biffen.

 

imag0339.jpg

 

imag0341.jpg

 

 

Slik er ståa per dags dato. Materialer til hytte og vindskjerm er bestilt, og forventes å være klar for henting om rundt to uker. Det betyr at dekket må være klart innen da, så vi får prøve å være effektive til helga.

Det ER mer jobb med trebåt enn med plast...

Gamle prosjekter:

Oppussing av en gressviksnekke

Oppussing av en FM

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...