Jump to content

Erfaring med Hasle 365 Summerfun?


Eppa

Recommended Posts

Mine 2 gutter har en alt for god hukommelse! En hukommelse som lett kan koste meg 40.000,-!

 

Frem til nå har de kost seg med en 10" Pionerjolle med 4Hk. De har nå vokst fra denne. I fjor sommer lovet jeg at til neste år da skulle vi kjøpe ny båt med en 9,9Hk på.

 

Må innrømme at det hadde jeg glemt/fortrengt. Men det kan jeg love at guttene ikke hadde glemt. I det finværet som har vært her nå og med mye lysere kvelder kom spørsmålet kjapt om

"ka ti ska me kjøba den nye båden far? Me vil ha ein Summerfun!"

 

Da er vi tilbake til tittelen på dette tråden. Er det noen som har erfaringer med denne båten?

 

Alternativt råd om andre båter som kan være gode kjøp, som to gutter på 12 og 16 vil kose seg med.

Link to post
Share on other sites

Jeg har også vært igjennom denne runden, via diverse joller til 9.9 hester.

Ønsket her var også en Hasle summerfun, men denne synes ikke jeg er så "voksen vennlig" Det vi enfte opp med var en Pioner Maxi Sport 12.5 fot med styrekonsoll og 9.9 / 15 Tohatsu. Denne kan jeg og mor sette garn og teiner med samt at guttene kan stå på vannski og Wakeboard. Denne båten har ganske dyp V bunn og går meget bra selv i litt sjø.

Pioner båtene kjenner du jo til, de er litt tunge i forhold til glassfiber båter men de tåler allverden.

Se bilde av den på Kellox sin hjemmeside.

 

http://www.kellox.no/showproduct.asp?intAr...ntImageNumber=1

Link to post
Share on other sites

Humm! Tydeligvis ikke mange som hadde erfaring med Summerfun her nei.

 

Hva da med forslag til annen båttype og motor? Må være en båt hvor en 9,9/15 hk vil være en grei motorstørrelse. Båten skal utelukkende brukes av guttene. Selv har jeg en større Øien 16 som brukes til fiske, o.l.

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke erfaring med Hasle Summerfun, men vet at det finnes en masse finere båter i denne klassen.

 

Bever 350 er en av de finere båtene. Den liker jeg veldig godt, har veldig fine linjer. Denne båten ville vært perfekt for guttene dine. Ett av mange bedre alternativer til Hasle Summerfun.

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?id=393...4&pos=184&rub=7

 

Wester 360 er også en fin båt:

Bilde

Bilde

 

GH 11 er også ett alternativ:

Bilde

 

Terhi Micro Fun:

Bilde

 

+++

 

Jeg tror guttene vil få mye mere glede av en båt i den klassen enn en Hasle Summerfun. De holder seg bedre og er lettere å selge videre. (Om 2 år skal de vel ha seg en mye større og bedre båt  :seeya:)

 

MVH Anders

Link to post
Share on other sites

Om 2 år skal de vel ha seg en mye større og bedre båt

Ja, da overtar de vel Øien 16, og så er det jeg som sitter igjen med ungdomsbåten.  :smiley:

 

Jeg må nok ta meg en runde rundt til distriktets båtforhandlere og se på utvalget. Ønsker å finne båttype for deretter å søke etter brukt på Finn.no eller andre annonsemedia.

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

Heisann!

Jeg har en selv en hasle summerfun 365 m/styrekonsoll.

Jeg er veldig fornøyd med den! :cool: Den ligger jo stabilt og stødig i vannet og er en absolutt ungdomsbåt!

Ikke noe problem med den ennå.. Meget lettkjørt båt. Den har jo vunnet flere tester i den klasse. VG og Båtmagasinet!

 

;Mvh André :yesnod:

Link to post
Share on other sites

12 og 16. Da har de allerede vokst ifra Summer fun!

Det er en tivolibåt :lol:

 

Sats på en Bever, Theri eller en Dromedille.

 

16 åringen burde vell ver stor nok te å skaffa båd sjøl! :nono:

 

Lagt til: Så plutselig at tråden var rimelig gammel.. :blush::lol::lol::lol:

Redigert av Seilaren (see edit history)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Jeg vil anbefale Dromedille! De ligger kjempefint i vannet og er av de raskeste småbåtene i sin klasse pga. sitt enestående skrog. Askeladden er også veldig bra har hatt en Askeladden 9 foter med 10 hk (15) nå helt fem til jeg ble 16 og kjøpte en 17 foter med 50 hester i stedet...

Link to post
Share on other sites

gammal tråd ja men kan noen bekrefte dette?

Heisann!

Jeg har en selv en hasle summerfun 365 m/styrekonsoll.

Jeg er veldig fornøyd med den! :cool: Den ligger jo stabilt og stødig i vannet og er en absolutt ungdomsbåt!

Ikke noe problem med den ennå.. Meget lettkjørt båt. Den har jo vunnet flere tester i den klasse. VG og Båtmagasinet!

 

;Mvh André :yesnod:

Så vidt jeg vet har VG bare testa joller en gang, og da vant GH11!

Link to post
Share on other sites

Kjøp Morgan 350. Dette er samme båten som Bever 350. Men den jeg kjøpte har orange felt øverst, flott ungdomsbåt med 9,9/15 hk 4 takt Suzuki. Kan skifte forgasser for oppgradere til 15 hk. Fartspotensiale med 9,9 hk 4 takt er 16 knop med 1 ungdom i. Denne båten fås med Putesett, som sittepute og ryggstøtte. Noe kostbar båt, ca 50000.- . Garantert fornøyde gutter.---- Annet dyrt alternativ er , www.seaking.no

Redigert av Tromsværing (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er selv 15 år og jeg har en Gh 11 deluxe med 9,9(15) og jeg kunne egenlig ikke tenke meg noe annen båt.

 

Jeg greier å treke tube, har ikke prøvd noe annet, men syntes det er en super båt.

 

Er også en båt du kan ta på større motor og er en båt som du får god fart med.

 

 

En kamerat har en Muslig 370 som han skryter veldig av har ikke prøvd den så skal ikke si noe. Det er mulige det er ganske dyr.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...