Sydvesten Svart 16.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2008 (redigert) Jeg tror nok at denne saken har minst en side til i tillegg til den vi har hørt fra trådstarter.... lurer også på hvordan han fastsatte hastigheten til politibåten til å være 40 knop, hva han målte hastigheten med..... eller det kun sysning fra trådstarter Redigert 16.Juli.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Bitteliten Svart 16.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2008 Helt uenig med deg Sydvesten. Min erfaring med tenåringer er at de alltid forteller den hele og fulle objektive sannhet - sett fra dere side Sitér dette innlegget Link to post
EivindBu Svart 16.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2008 https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=43774 Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 16.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2008 Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 16.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2008 Dårlig humor av din storebror. Hils ham fra meg å si det - fra en som er like gammel som ham.. -------------- Så på du Eivind, om 2 dager er hele historien glemt... Dette er også en påminnelse til oss andre, vi må huske å logge av brukeren vår på maskiner som flere bruker. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
EivindBu Svart 16.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2008 jeg beklager les gjerne min andre tråd som faktisk er skrevet av meg, hvor jeg forklarer alt om dette.. Hele båtkjøpet , altså hele historien om EIVIND... Sitér dette innlegget Link to post
EivindBu Svart 16.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2008 Jeg er faktisk ikke sikker på om det var min storebror, han er ikke slik, og han er sjeldent på min datamaskin.. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 17.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2008 surr Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
lbiza Svart 10.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2012 jeg er sikker på at nesten alle dere her på forumet som har båt på 40fot++ har en jolle med 5hk og oppover... og har barn som er under 16 år.. jeg er ganske sikker på att dere lar barna deres kjøre jollene når dere ligger fortøyd rundt om på holmer osv. min sønn som er 15 1/2 år og har hatt båt siden han var 6 år kjører yamarinen med 115 hk.. jeg hadde aldri lat ham gjøre det viss han ikke hadde klart og kjørt den.. han ble stoppet av politiet og poltibetjenten sa bare " kjør forsiktig og vis hensyn " har ikke noe i mot det ! MVH Geir Sitér dette innlegget Er jeg ikke på sjøen, da er jeg i badekaret og leker... Link to post
Mouche Svart 10.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2012 Hvordan man vet at en tenåring lyver? De beveger leppene! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
catano Svart 10.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2012 Hei. Jeg har ikke lest hele tråden, men for. 4 år siden var vi i Arendal og fikk besøk av politiet der. Min søn på 16 hadde hvert en tur for å sjekke kino tidene og etter han kom til bake til båten gik det ca 10 min og der kom politiet.De lurte på hvem som hadde kjørt båten OG hvilken båt som var brukt. Jeg forsto det slik at de ikke hadde observert noe, men evt hørt båtlyd og ønsket å skrive bot. Først forklarte min søn han hadde kjørt pent og da ønsket de å bøtelegge meg. Jeg nektet og ba dem pent om å dra sin vei å evt finne beviser for stygg kjøring. Ca 6 måneder senere ringer politimannen meg og lurte på om jeg kunne godta en bot så han fik saken ut av verden ??? Halo tenkt jeg og takket for tilbudet, men jeg var ikke inntresert og avslo.Etter det har jeg ikke hørt noe. Mvh Catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
lbiza Svart 10.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2012 Mouche, det er ikke alle tenåringer som kjører som ett svin... det er ett mindretall som kjører slik.. når du var ca 15 år, hadde du båt da ? som gikk fortere en 10 knop ? Sitér dette innlegget Er jeg ikke på sjøen, da er jeg i badekaret og leker... Link to post
Dalton Svart 10.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2012 når du var ca 15 år, hadde du båt da ? som gikk fortere en 10 knop ? Da mange her inne var 15 år, eksisterte det ingen bestemmelser som regulerte båtbruk... Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
lbiza Svart 10.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2012 jeg er ganske sikker på at det eksisterte regler på 70-80 tallet.. for fart ?? eller kunne man kjøre rundt i pappas draco med med 115 hk, når man var 15år Sitér dette innlegget Er jeg ikke på sjøen, da er jeg i badekaret og leker... Link to post
Dalton Svart 10.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2012 Regler for hastigheter over 10 knop hadde ihvertfall aldri jeg hørt om. Mulig jeg ikke fulgte godt med i timen... Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
boati Svart 10.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2012 Hvem sa det var 70-80 tallet da hehe Nye lover å regler hvert år sjelden det blir mindre vel... Så ja alt var bedre før... Sitér dette innlegget Link to post
lbiza Svart 10.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2012 var nok regler for fart, men politiet var nok ikke mye på sjøen i den tiden... jeg synes 10 knops regelen er idiotisk... burde heller være motor hk som talt eks. 9,9 og det var det.. men kan man i teorien kjøre en Ibiza 24 med 9,9 og være 15 år ? :lol: så lenge den ikke kjører over 10 knop Sitér dette innlegget Er jeg ikke på sjøen, da er jeg i badekaret og leker... Link to post
Indy Svart 10.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2012 Jeg har en sønn på 12, som nå har sin første sommer med motor på jolla. Hvis jeg da hadde sagt til ham som så: "hør her, gutten min, når du nå skal ut og kjøre rundt på motorisert redskap for første gang: det er noen regler der ute, men når vi ikke er enige i de reglene, så driter vi litt i dem!" Hadde det vært god lærdom med på veien mot voksenlivet? Hadde jeg gitt jolla en 9,9, eller for den saks skyld en 6HK, hadde vært nettopp det budskapet jeg hadde gitt ham. Så han kjører med en 3,5HK, og har det gøy. I lovlig redskap. Og lærer at regler følger vi. Og kanskje kan lærdommen sitte i den dagen det er viktigere regler som han må forholde seg til. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 11.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2012 Regler for hastigheter over 10 knop hadde ihvertfall aldri jeg hørt om. Mulig jeg ikke fulgte godt med i timen... Var du ikke medlem på BP på den tiden altså??;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Sydvesten Svart 11.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2012 (redigert) . Jeg nektet og ba dem pent om å dra sin vei å evt finne beviser for stygg kjøring. Er imponert over hvor "tøff" du er og ikke minst at du går foran dine barn som et godt eksempel på hvordan en skal håndtere politiet Det er ikke rart det er kriminalitet i Norge om alle skal følge ditt eksempel Redigert 11.Juli.2012 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
FredrikW Svart 11.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2012 Hmmm.... Hvilke lover er det "greit" å bryte, og hvor går grensa for når lovbruddet er så alvorlig at det å bryte norsk lov ikke lenger er "greit"? Hvem skal bestemme dette? Du og jeg, der og da, ut fra hvor alvorlig vi føler at situasjonen er og kan bli for de involverte? Tror ikke det var slik systemet var tiltenkt å brukes... Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 11.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2012 (redigert) Hmmm.... Hvilke lover er det "greit" å bryte, og hvor går grensa for når lovbruddet er så alvorlig at det å bryte norsk lov ikke lenger er "greit"? "Det er nok opp til hver enkelt å bestemme dette om en skal lese det som skrives her på forumet... En kan fint føre båt en ikke kan i følge loven om en kan det, en kan fint kjøre bil, mc, fly selv om man ikke har førekort om man kan kjøre bil, mc, fly.. En kan fint smugle både fläsk, kyckling filet, rulletobakk og brennevin over grensen om man har behov for det. En kan fint bryte fartsgrenser om en selv mener det er forsvarlig, gjelder både til lands og til vanns. En kan fint la kjøteren gå løs selv om det er båndtvang, problemet er bare at de som er redde for kjøtere må holde seg unna" Med andre ord så ser ut til at Ola og Kari Nordmann selv mener å kunne avgjøre når han/hun kan bryte loven.. men dette gjelder kun for Ola og Kari, og ikke Abdullah Redigert 11.Juli.2012 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
egilwh Svart 11.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2012 Med andre ord så ser ut til at Ola og Kari Nordmann selv mener å kunne avgjøre når han/hun kan bryte loven.. men dette gjelder kun for Ola og Kari, og ikke Abdullah Har stemt i mot Liker-knapp, men akkurat nå trengte jeg en... Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Dalton Svart 11.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2012 Var du ikke medlem på BP på den tiden altså??;) He he... Dårlig med både Internett og BP den gangen. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Nautilus222 Svart 11.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2012 Støtter ditt innlegg Ella, Eivind virker som en reflektert ung herremann..det var en kalkulert "risiko" i dette, men synes reaksjonen til politiet var noe overdrevet. Jeg synes man kan innføre litt "skjønn" i enkelte tilfeller... Desverre er det veldig avhenig av hvilken person man treffer. Håper ikke dette har ødelagt båtlivet for deg. Behold båten og vent 1 år så blir alt så mye bedre:) Man lærer så lenge man lever og motgang gjør en sterkere. Dette er tross alt ikke "verdens undergang", bare utrolig ergelig når det skjer... Fortsatt god sommer alle mann. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.