Jump to content

Da har vi konvertert fra seilbåt eiere til motorbåt folk;-)


joelle

Recommended Posts

Tenker du vil savne innvendig god plass, reiste på ''fremvisningsbesøk'' med min nye 30 foter i går og alle syntes det var pent og god plass osv.

Deretter tok vi turen oppi deres ny 44 foters seilbåt... snakker om nedtur...2 bad med dusj!!!? 3 soverom!!!?

Hadde mest lyst å kappe fortøyningene, ringe forsikringsselskapet og bestille ny båt etter den omvisningen..... :lol:

Det er klart at plassen blir en helt annen.

 

Men grunnen til at vi bytte var akurat den at vi ville ha noe mindre som man kommer seg kjappt ut og kjappt in med. Og på samme gang ha mulighet til og legge barna hvis blir ute etter deres senge tid

Link to post
Share on other sites

Tja. Har utenbordsmotorer fra begge disse merkene, og andre merker. Jeg er faktisk sterkt uenig meg deg i at motorene du nevner er rolige. Faktisk de to værste jeg har, men det er ikke det tråden hadler om.. :lol:

 

Tja.., tror ikke du helt forsto min fleip. :wink: Mange innehavere av de to omtalte merker hevder at man kun hører kontrollstrålen på tomgang. Syntes ellers at dette er relevant for tråden, da den handler om konvertering fra seil til motor... :confused:

Link to post
Share on other sites

hvordan får man på en seilbåt av noe størrelse storseilet opp uten å styre i vindøyet med motor. Er det noe jeg overser?

Ikke noe du har oversett tror jeg. Selv Magelan og Columbus startet vel motorene når de skulle heise seil? :rolleyes:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...