Suzuki Startet 19.Juli.2008 Del på Facebook Startet 19.Juli.2008 Pål ble reddet. Og bra er det. Det som ikke er så bra, er at saken er førsteside stoff i Aftenposten. Selv om den altså er fler år gammel... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Frivakten Svart 19.Juli.2008 Del på Facebook Svart 19.Juli.2008 (redigert) Denne artikkelen som gjelder en gammel sak er blitt en "ny" nyhet i Aftenposten kan vel tildeles en egen tråd. Til ettertanke om hvor små marginene er på sjøen, til tross for all verdens hjelpemidler, sommervær og alle forholdsregler. Her blir Pål Sørvoll reddet etter seks timer i åpen sjø. Han var så medtatt at musklene hadde begynt å gå i oppløsning. ( Foto: STEFAN PERSSON ) Redningen: artikkel fra Aftenposten Edit: ser nå at suzuki's tråd omhandlet det samme. En god ting kan ikke sies mange nok gang... Redigert 19.Juli.2008 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Wasco Svart 19.Juli.2008 Del på Facebook Svart 19.Juli.2008 (redigert) Huff....dette var nifs lesning.... Blir nesten redd for å gå ut med båt etter dette. Trøsten er at min båt går så sakte at en eventuell kollisjon ikke ville forårsaket så store skader. Men alikevell.... Nei det er nok best å holde seg innaskjærs Redigert 19.Juli.2008 av wabra (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
silentia Svart 19.Juli.2008 Del på Facebook Svart 19.Juli.2008 (redigert) Det som ikke er så bra, er at saken er førsteside stoff i Aftenposten. Det var vel heller en henvisning til innholdet i fredagens A-magasin. A-magasinet har vel heller ikke samme krav til å være blodferske med nyhetsstoff, men går mer i dybden - gjerne på flere år gamle saker. Jeg synes det var en bra og tankevekkende artikkel, godt skrevet og interessant innhold. Anbefales! Pål (for øvrig uten noen sammeneheng med Pål fra artikkelen) Redigert 19.Juli.2008 av silentia (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 19.Juli.2008 Del på Facebook Svart 19.Juli.2008 Hmm.. Troverdige nødpeilesendere og mindre troverdige nødpeilesendere.. Hvilken er mest troverdig ? Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 19.Juli.2008 Del på Facebook Svart 19.Juli.2008 Leste historien og husker den, men jeg reagerer på at mannen nå kun tar med nødraketter, det var tross alt pirb`n som redda`n. Jo flere systemer jo bedre, Nødraketter, neonlys(knekkbare), PIRB, VHF m/dsc etc... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
HaHa Svart 19.Juli.2008 Del på Facebook Svart 19.Juli.2008 (redigert) Nødpeilesenderen virket kun en kort stund og til å begynne med ble den lokalisert på Grønland. I følge artikkelen tok det lang tid før man skjønte at dette var et 'ekte' nødsignal. Hadde han hatt en vanntett bærbar VHF kunne han kontaktet danskebåten (som han så i det fjerne), redningshelikoptrene (som kretset over ham, men ikke så ham) - nødbluss ville også påkalt oppmerksomhet mye tidligere. For seilaser i trafikerte/kystnære områder ville jeg prioritert VHF og nødbluss framfor nødpeilesender. Redigert 19.Juli.2008 av HaHa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 20.Juli.2008 Del på Facebook Svart 20.Juli.2008 For seilaser i trafikerte/kystnære områder ville jeg prioritert VHF og nødbluss framfor nødpeilesender. Ja det burde jo holde i massevis hvis en har utstyret i orden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.