EivindBu Startet 20.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 20.Juli.2008 Kom over denne nedi sentrum idag! Den gjør vel sin nytte som redningsbåt men måtte ta et bilde å legge det ut her! Noen som vet hvor fort denne kan gå? 900 hk på vel kanskje 16-17 fot? Det er litt vanskelig å se men det er faktisk 3 ganger 300 hk på den ene svarte riben!!! Sitér dette innlegget Link to post
my lady Svart 20.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2008 denne vil jeg tippe kan komme opp i over 70 knop. skulle hvert morro å sitte på med denne ja. Sitér dette innlegget Link to post
ragnar.o Svart 20.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2008 (redigert) Tror nok den er noe større enn 16-17 fot denne. Ligner litt på den båten som ble rigget for rekordkjøring Norge Danmark for noen år siden. Hvis det stemmer er det en 36eller 34 fots Revenger rib med toppfart på vel 80 knop Redigert 20.Juli.2008 av ragnar.o (see edit history) Sitér dette innlegget 150 e-tec HO polarcirkel båt Lurøy innland Eks. Rørvik Link to post
peppen Svart 20.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2008 Sjekk webside Sitér dette innlegget Link to post
ragnar.o Svart 20.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2008 etter en nermere sjekk har jeg feil. Den revengerriben jeg refererte til er rød Sitér dette innlegget 150 e-tec HO polarcirkel båt Lurøy innland Eks. Rørvik Link to post
xpress666 Svart 20.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2008 Hmmmm. Denne type motorisering klarer ikke jeg med min beste vilje å forstå hensikten med. Men men.... En kjent mann sa en gang : Noen må kjøre de lave bilene og spise de høye smørbrødene. Det er vel litt her det ligger, bli sett faktoren. Sitér dette innlegget Kl D1 SjøkapteinNavigare necesse est, vivere non est necesseWindy 43 Typhoon 2x TAMD 73 EDC Link to post
Tintin Svart 20.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2008 Man kan bruke mange ord om denne: Hysterisk, unødvendig, lavtflyvende, farlig, bensinslukende etc. Men håpløs er ikke dekkende. Den gjør definitivt det den er ment til :) Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
Hansi Svart 20.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2008 Hensikten med en slik farkost skjønner jeg ikke, men tøft er det uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 20.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2008 Hensikten er vel å få et adrnalinkick........men du verden så mye som skal til Er glad jeg er over den alderen da adrenalinkick var livets mål og mening. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Kjeles Svart 20.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2008 Det er flaut å se hvordan enkelte mennesker i den rike verden boltrer seg i penger, forbruk og forurensing bare for et fem-minutters adrenalinkick. Alle vet at vi må endre våre holdninger, idéer og idealer dersom denne kloden fortsatt skal være beboelig for mennesker om 50 år. Når skal vi begynne justeringen? Jeg legger ved et anderledes bilde som motvekt. Fin båt, ikke sant? Bildet er litt utydelig, men skipperen smiler fornøyd over den fine fiskefangsten. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Skal en stoppe utviklingen må det meget drastiske tiltak til. Den rike del av verden er ikke klar til det enda. Muligens vil det tvinge seg frem noen avtaler etter hvert. Foreløpig er det makta og ikke fornuften som råder når det gjelder miljøtiltak. Sitér dette innlegget Link to post
Mysigt Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Finnes nå enklere og billigere måter å ta sitt liv på syns nå jeg Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
Wasco Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 (redigert) Er enig i at dette egentlig ikke er noe annet en en gedigen egotripp. MÅ ha det, bare MÅ ha det.... Men moralens pekefinger hjelper selvsagt svært lite mot slike tendenser. Det som derimot kan skje er at det over tid skapes en holdningsendring. Den holdningen må gå ut på at det til slutt ikke er noen som synes at slike farkoster er tøffe, men at det tvert imot er skikkelig HARRY!! Redigert 21.Juli.2008 av wabra (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
ragnar.o Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 900 hk på en slik båt er litt i overkant , det kan jeg si meg enig i. Men forståsegpåere har vi nok av her i landet. Ser de som er mest negativ til disse overmotoriserte farkosten er snekkeeiere som farter rundt 7 knop. Kanskje det er innfall av misunnelse ? Noe som forøvrig er folkesykdom nr. 1 i Norge. Kanskje ordningen med 5 knop innen 50 meter fra land skulle vært videreført Sitér dette innlegget 150 e-tec HO polarcirkel båt Lurøy innland Eks. Rørvik Link to post
pete Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 (redigert) For endel år siden var jeg overbevist om at alt som var moro ( var enten syndig eller) brukte bensin. Denne båten hadde passet bra! Må jo være knallgøy! Selv om jeg nå nyter mitt båtliv i lav hastighet, og hvis jeg brenner fossilt brennstoff, er det diesel. Redigert 21.Juli.2008 av pete (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Kanskje det er innfall av misunnelse ? Den frasen begnner å bli ganske sliten! Man må da kunne få lov til å mene at 20 fots rib'er med 3x300hk er både Harry, asosialt, forurensende, miljøødeleggende osv osv uten at det fremsettes sånne personkarekteristikker? Det er faktisk ikke alle, langt derifra, som drømmer om å kjøre eller sågar eie sånne båter! ps Jeg er ikke snekkeeier, men kunne gjerne tenkt meg en eldre 20 fots åpen tresnekke i god stand til dorging og kaffeturer, dog i tillegg til de andre båtene jeg har! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
VannTro Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Da begynner du snart å nærme deg "Hyttenaboen din" i antall båter (KID) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Mouche Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Som bekjent er det jo ikke størrelsen det kommer an på! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
VannTro Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Derom strides de lærde sier kona (uff, OT-Vanntro) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
wave Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Denne er neppe privateid, men trolig en rib i næringsvirksomhet. Sitér dette innlegget Link to post
håpløs Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Håpløs??? den er vel ikke håpløs.... Den kjører nok forbi alt på fjorden med untak av bensinstasjonene.... Kunne godt tenkt med å få prøve den en tur, hadde nok måttet hatt noen timer med tilvenning før jeg hadde tort å åpne for full throtle. Ser mest ut som om noen hadde garasjen full av påhengere som de ikke helt viste hva de skulle brukes til, så da hang de disse like godt på ribben til naboen,, Motor er gøy... Jeg liker sånne rare skapninger, selv om jeg foretrekker en påhenger av gangen, til nød to. Detn blir så mange tennplugger og holde styr på. Sitér dette innlegget Livet er for kort for sightsing. Link to post
Frivakten Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Kanskje det er en julerib eller en svinerib. Eier er da Gilde? Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Herman Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Flere motorer er gøy. Når jeg var liten hadde vi stor moro en sommer av å sette 2 påhengere på jolla. En Johnson 4 hk med lang stamme og en Evinrude 5 hk med kort stamme. Alt montert på en 9 fots jolle av ubestemmelig fabrikat. Vi forsterka akterspeilet med noe rekved vi fant i sjøbua, og banka og slo til alt satt i sammen. Det vi ikke tenkte på var at jolla blei veldig tung i hekken. Vi måtte jo sitte to personer på aktertofta iden vi styrte hver vår motor... Vi fant vel ut at jolla gikk fortere med bare 5 hesteren... Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
bolla Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 (redigert) når det er snakk om ego-harry-unødvendig osv med den rib-n...hva er en 50-60 fot princess da???? like mye hester også...er ikke noe en MÅ ha det heller fritidsbåter er jo faktisk ikke livsnødvendig...hvis vi skal ta den ruta... Redigert 21.Juli.2008 av bolla (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 21.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2008 Hensikten er vel å få et adrnalinkick........men du verden så mye som skal til Er glad jeg er over den alderen da adrenalinkick var livets mål og mening. Er enig i at dette egentlig ikke er noe annet en en gedigen egotripp.MÅ ha det, bare MÅ ha det.... Men moralens pekefinger hjelper selvsagt svært lite mot slike tendenser. Det som derimot kan skje er at det over tid skapes en holdningsendring. Den holdningen må gå ut på at det til slutt ikke er noen som synes at slike farkoster er tøffe, men at det tvert imot er skikkelig HARRY!! Den frasen begnner å bli ganske sliten! Man må da kunne få lov til å mene at 20 fots rib'er med 3x300hk er både Harry, asosialt, forurensende, miljøødeleggende osv osv uten at det fremsettes sånne personkarekteristikker? Det er faktisk ikke alle, langt derifra, som drømmer om å kjøre eller sågar eie sånne båter! ps Jeg er ikke snekkeeier, men kunne gjerne tenkt meg en eldre 20 fots åpen tresnekke i god stand til dorging og kaffeturer, dog i tillegg til de andre båtene jeg har! Den er neppe i privat eie men blir mest sansynlig brukt til havrafting / turer med grupper etc. Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.