koh Svart 28.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2009 Hei ! Rimligste løsningen jeg fant med VR (Nikons stabilisering) var D5000 med 18-55 VR kit. Tett oppunder 6' hos Elprice. Har akkurat åpnet pakka. Ser jo greitt ut, men om jeg skal ha UW-hus til dette ser det ut til at jeg må vrenge pungen ennå mer enn for kameraet. Så det spørs om jeg ikke ender opp med et rimeligere kompaktkamera med tilsv billigere uw-hus for å ta bilde av propellen. Eneste ulempen jeg har funnet til nå er at autofokus'en ikke justerer seg ila videosekvenser. -koh Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 28.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2009 Sorry, du har helt rett... Sjekket Nikons gjemmeside for å dokumentere påstanden min, og 18-55 VR var altså gjemt langt nede på siden Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
roesok Svart 28.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2009 Da er det vel slik at av de tilbudene jeg nevnte har Sonyen bildestabilisator (i kamerahus), Nikon har det ikke (og sikkert derfor så billig...). Om en ønsker et D3000 med stabilisator i objektivet blir det en helt annen pris. Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Finn Erik Svart 28.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2009 Har selv et Nikon D 80 med en 18 -135 mm zoom i tillegg har jeg kjøpt en Sigma vidvinkel zoom 10 - 20 mm som jeg er veldig glad i. Selvfølgelig bruker jeg kameraet i båten, menn jeg savner å kunne hoppe i vannet og svømme til land med et kamera i lomma. Jeg har derfor tenkt å kjøpe et kompakt digitalkamera som tåler vanntrykk ned til 3-4 m. muligens et Olympus dersom det ikke dukker opp et eller annet fra Nikon innen sommeren begynner. Med denne løsningen så får jeg i pose og sekk......ingen problem å ta bilde under båten om jeg skulle ønske det. Husker ikke helt hva de koster, men jeg mener en kommer et stykke med 3 - 4000.- kr. Litt rart at det ikke har vært snakk om slike kamera i denne tråden.....mulig at jeg ikke har fått med meg alt, da jeg akkurat leste meg opp ( skummet over ) Er det noen her som har erfaring med slike kompaktkamera som tåler vann ?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.