Jump to content

Speilreflekskamera med stabilisator til maritimt bruk

roaldbj

Recommended Posts

Hei !

Rimligste løsningen jeg fant med VR (Nikons stabilisering) var D5000 med 18-55 VR kit. Tett oppunder 6' hos Elprice. Har akkurat åpnet pakka.

Ser jo greitt ut, men om jeg skal ha UW-hus til dette ser det ut til at jeg må vrenge pungen ennå mer enn for kameraet.

Så det spørs om jeg ikke ender opp med et rimeligere kompaktkamera med tilsv billigere uw-hus for å ta bilde av propellen.

Eneste ulempen jeg har funnet til nå er at autofokus'en ikke justerer seg ila videosekvenser.

-koh

Har selv et Nikon D 80 med en 18 -135 mm zoom i tillegg har jeg kjøpt en Sigma vidvinkel zoom 10 - 20 mm som jeg er veldig glad i.

Selvfølgelig bruker jeg kameraet i båten, menn jeg savner å kunne hoppe i vannet og svømme til land med et kamera i lomma. Jeg har derfor tenkt å kjøpe et kompakt digitalkamera som tåler vanntrykk ned til 3-4 m. muligens et Olympus dersom det ikke dukker opp et eller annet fra Nikon innen sommeren begynner. :wink:

Med denne løsningen så får jeg i pose og sekk......ingen problem å ta bilde under båten om jeg skulle ønske det. Husker ikke helt hva de koster, men jeg mener en kommer et stykke med 3 - 4000.- kr. Litt rart at det ikke har vært snakk om slike kamera i denne tråden.....mulig at jeg ikke har fått med meg alt, da jeg akkurat leste meg opp ( skummet over )

Er det noen her som har erfaring med slike kompaktkamera som tåler vann ??

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...