SkipperKristian Startet 22.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 22.Juli.2008 Hei! Etter mange år som båtfører i lånte og leide båter har jeg endelig kjøpt egen båt. Selvom drømmen fortsatt er seilbåt har vi kjøpt en daycruiser siden det passer behovet best i disse dager. Båten er en Bella 620 DC med Mercury 150 Optimax. I forbindelse med at motoren tiltes helt opp etter bruk har jeg lagt merke til at dette sliter på vareledningen som går inn til motor med drivstoffslange, oljeledning mm. Det er også brukket en del av festet som vareledning skal festes til motoren på. I den forbindelse lurer jeg på om andre har opplevd det samme og om hvilke følger det får å ikke ta opp motoren etter bruk. Det vil selvfølgelig gro litt, men er dette skadelig? Jeg har selvfølgelig tenkt til å få utbedret dette, men har lite lyst til å være uten båt fordi den står på et verksted i fjorten dager og venter på deler. Takk for alle tilbakemeldinger. Mvh Kristian Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 22.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2008 14 dager på verksted? du har ikkje vært på versted hos mercury før du ser eg Sitér dette innlegget Link to post
yzfr17 Svart 22.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2008 "Brekker" det pga vinkelen, kanskje du får mindre vinkel dersom du svinger motor over til siden før du tilter opp Sitér dette innlegget Kim Link to post
chagall Svart 22.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2008 I forbindelse med at motoren tiltes helt opp etter bruk har jeg lagt merke til at dette sliter på vareledningen som går inn til motor med drivstoffslange, oljeledning mm. Det er også brukket en del av festet som vareledning skal festes til motoren på. I den forbindelse lurer jeg på om andre har opplevd det samme og om hvilke følger det får å ikke ta opp motoren etter bruk. Hei velkommen til BP. Regner med at du har forsøkt å legge motoren helt i borde til en av sidene som `yzfr17`foreslår. Ellers kan du vel tilte den opp så langt det går før den klemmer på vareslangen. Følgende av ikke å få den opp av vannet er som du nevner en del groe, ellers ingen fare forbundet med dette. Har selv en 115 Optimax 2004 mod. som ikke har den samme type beskyttelseslange og derfor ingen problemer med opptilting. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
SkipperKristian Svart 22.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2008 Takk for hurtige svar. Det er vinkelen som gjør det og i min enfoldighet så har jeg faktisk ikke tenkt på å legge motoren til siden først... Det tror jeg vil løse hele problemet. Litt flau nå... Mvh Kristian Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 22.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2008 Hei og velkommen til BP "SkipperKristian" Selv har jeg også maken motor som chagall. Jeg har heller ikke den beskyttelse-slangen, pga alt går ikke inn i samme hull på skroget blantanna. Jeg må svinge litt over til styrbord for å få den helt opptiltet, da for at den ene hydraulik-slangen ikke skal bli benda, sam at det da bli fin bend på alle slanger og ledninger ut fra motor. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.