Jump to content

VERDENS FØRSTE OFFISIELLE BAATPLASSENTREFF


M/Y Ellen Marie

Recommended Posts

Ikke for å ødelegge "showet" - men vi har "juksa litegranne" her på Hvaler og arransjerte et lite mini-treff ytterst på Kråkerøy, hvor AMOROSA møtte JIBB og undertegnede på Skjærtorsdag for å treffes, "prate båt og løse verdensproblemer forøvrig!"  https://baatplassen.no/i/style_emoticons/default/lol.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":lol:" border="0" alt="lol.gif" /> - Dette var et koselig møte hvor praten gikk livlig i mange timer. Påskeværet viste seg fra sin gode side, sola skinnte varmt, slik at vi bare måtte ta noen kalde  :seeya:  !!

 

Øssia har slått vestsia - igjen!!  :lol:  :flag:  :lol:

:lol:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Har planer om å rekke denne unike   :wink:  begivenheten, ja! Så klart!  :wink: Skal også prøve å ta med JIBB, som f.t. er båtløs...........

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Må prøve å rekke begivenheten. Håper jeg kan sitte på med din lekre smekre snekke?

:lol: :headbang:Har jobbet med saken, men må jobbe lørdagen og da blir vel tiden veldig knapp. Tenk å vært med på konvoi over fjorden :lol:

 

Uff tenk å sitte her å se din dame rusle over fjorden. Walter S

 

Uansett takk for sist Walter og Jibb.

Link to post
Share on other sites

:cheers: :headbang:Har jobbet med saken, men må jobbe lørdagen og da blir vel tiden veldig knapp. Tenk å vært med på konvoi over fjorden :wink:

 

Uff tenk å sitte her å se din dame rusle over fjorden. Walter S

 

Uansett takk for sist Walter og Jibb.

Det hadde vært flott dersom du kunne rekke det og dersom det er enda flere fra den [glow=red,2,300]"riktige"[/glow] siden av fjorden så kunne vi virkeligen hatt en konvoi som den "ikke fult så riktige" siden kunne missunne!

 

Bilde

 

Takk for sist, det er gådt å vite at det ikke bare er på "pc-en" at det er andre som er like båt "gale"!

Link to post
Share on other sites

Sorry er på jobb.

Men dere for ha det hyggelig og ta ett par :cool::lol: og tenke på en stakkar som må jobbe en slik viktig weekend.  :lol: :lol:

 

Men neste år!!!!!!!!

 

Kos dere, håper været blir bra. :flag:

 

Mariell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Angående baatplassentreffet?

Er det noen av de som skal dit som skal ha med avkommet?

saken er den at dette faller på helgen som jeg har helgepappa jobben.

Greit å vite om det er andre som skal dit med barn på samme alder.(jente på 8 år)?

Blir jo fort kjedelig for ei jente i den alderen og sitte å høre på voksne som prater båt.

Da er det greit med noen å leke med istedet.

mvh

Frank v.....

 

(snart sjøsetting) JIPPI...... :flag:

Link to post
Share on other sites

Det låter kul, men tyvär en aning för långt från Stockholm. Lycka till i alla fall.

For langt? Det er "bare" å ta Gøtakanalen så er det raka vegen fra Gøtaborg over til Eksefjorden?   :wink:

 

Fra spøk til revolver, det er vel en del som seiler de svenske farvann i dette formuet? Dersom der prøver å få til noe lignende i Sverige f.eks. et sted mellom Strømstad og Gøtaborg, det er også et gådt stykke for deg å dra, men da er det helt utenkelig at noen nordmen fra dette forumet dykker opp!  :lol:

 

Nå vet jeg ikke hvor mange svenker som er i dette formuet, men det går ann å ta en lite spørreundersøkelse for å finne ut av det og hvor de holder til?

Link to post
Share on other sites

Skulle gjærne ha vært der, sikkert kjempegøy. Men (alltid et men...) båten er stasjonert i Mjøsa og jeg har ikke penger til å kjøpe en båthenger for bil akkurat nå. Får satse på henger til neste sommer, da blir det "sjømanntur" på havet for Hebbesen... I sommer får vi prøve med et treff på Mjøsa, det er mange "Mjøsfarere" her inne... En båtfest er allerede plotta, nemmelig "rederfest" for alle redere den 25 juni i hjemmehavna mi...  :cheers:                                                

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

:seeya:

Hei Ellen Marie og alle dere andre som planlegger treff 04.06.

Nå ser det faktisk ut til at Baatplassentreff Trøndelag tar av allerede siste helg i mai på Råkvågen!! Det betyr vel at tittelen " Verdens første ..........." står i fare for å måtte forandres til " Verdens andre........." ?? :seeya:

Spøk til side, som de sier. La oss for all del ønske hverandre lykke til med fine treff både i Valle og i Råkvågen!

Og til Ingar: Det begynner å haste med T-skjorter og vimpel! Du må gjerne sende begge deler samlet til meg, sparer kanskje noe porto? ( 4 skjorter og en vimpel ligger i bestillingslistene). Både båt og mannskap må være presentable til treffene!

mvh

Jan S

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

:seeya:

Hei Ellen Marie og alle dere andre som planlegger treff 04.06.

Nå ser det faktisk ut til at Baatplassentreff Trøndelag tar av allerede siste helg i mai på Råkvågen!! Det betyr vel at tittelen " Verdens første ..........." står i fare for å måtte forandres til " Verdens andre........." ?? :crazy:

 

Nå, nei du. :nono:  Verdens første OFFISIELLE Baatplassentreff kan nok ingen slå oss på.

Etterlikninger, derimot, se det er det ikke lett å gardere seg mot. :lol: :lol: :lol:

 

Lykke til med treffet :seeya:

 

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Nå ble det skjæring angående båttreffet for min del.  :lol:

En kopis har førtiårs lag på lørdag, :rolleyes: og eldste jenta skal på turnstevne i Halden på søndag. Blir det bra vær kan det hende vi kjører over og blir fra fredag til lørdag. Håper alle andre som skal på treff får det bra :lol:

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Ja, det begynner å nærme seg, godtfolk!

 

Fikk første overraskelsen for noen dager siden. Første gang jeg (lyn)leste tråden festet jeg meg bare ved Valle - og uten å tenke mer over det, plasserte jeg stedet ved Tønsberg (Vallø) i hjernebarken (harddisk) min! Tønsberg er jo bare rett over Oslofjorden fra Fredrikstad. "Peace of cake" - tenkte jeg...... :smiley:  ... vi svipper bare over, 3-4 timer, og stopper litt underveis for å fiske!  :smiley:

 

Nå må jeg begynne å planlegge :wink: skikkelig. Oppvakte medlemme vil ha merket seg at planlegging IKKE er min sterke side. Pleier å ta ting på sparket! Og så blir det gjerne med det....

 

Kan noen her legge ut et kartutsnitt av området. Har selv bare båtsportkart, serie A + B (og Svenske båtsportkart, ned til Lysekil) - noe som skyldes at jeg egentlig ikke har bruk for noe annet. Dermed må jeg kjøpe meg serie C i morgen. Holder det med C-kart? Noen som vet?

 

Har heller ikke moderne duppeditter, så som GPS / kartplotter, noe som kunne gi meg svar på om HVOR langt er det fra Fredrikstad (Kråkerøy) til VALLE ? Siden jeg, per i dag heller ikke har serie C kan jeg vankelig måle opp distansen..... :cryin:

 

Men, jeg skal gjøre det som står i min makt (..og JIBB's - som skal være med i min båt - makt i tillegg!) for å rekke VERDENS FØRSTE OFFISIELLE BAATPLASSENTREFF!  :wink:

 

Hvor mange er det som kommer?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Har heller ikke moderne duppeditter, så som GPS / kartplotter, noe som kunne gi meg svar på om HVOR langt er det fra Fredrikstad (Kråkerøy) til VALLE ? Siden jeg, per i dag heller ikke har serie C kan jeg vankelig måle opp distansen..... :smiley:

 

Men, jeg skal gjøre det som står i min makt (..og JIBB's - som skal være med i min båt - makt i tillegg!) for å rekke VERDENS FØRSTE OFFISIELLE BAATPLASSENTREFF!  :smiley:

 

Hvor mange er det som kommer?

 

 

 

Uten at jeg er noen racer med kart kom jeg frem til 46 nm Fra kråkerøy til valle.

Dette hvis du tar strake veien over.

 

Hilsen en som skal til valle til helga.....

 

Mvh

 

Frank v.

Link to post
Share on other sites

Det er jo det pollen dreier deg om !  :sad: I skrivende stund: JA: 15, Kanskje: 33, Nei: 113 ..

Jo, skønner jo det, Gerhard - MEN det er nå en stund siden "alle" trykket på pollen - og tiden har gått - noen har ombestemt seg, noen har plutselig annet å gjøre, noen har fått motorproblemer, osv.... (kanskje noen har til og med klikket på "Ja" uten å konferere med Admiralinnen.........)  :sad:

:sad:  :cryin:  :flag:

 

Dessuten er det som ved Stortingsvalg - det nærmere valget desto færre "Vet ikke - eller KANSKJE" velgere.....det er jo denne "Kanskje-gruppen" som kan bli stor  :cool:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

[glow=green,4,400] Været for kommende treff! [/glow]

 

Jeg tenkte jeg skulle komme med en liten vær melding nå rett før treffet. Måten jeg har gått frem på for å finne ut av været er å skjekke www.dmi.dk og www.met.no. Enkelt å greit, jo så ser jeg litt ut av vinduet av og til!  :cool:

 

Vel i følge disse to meterelogiske institutter så skal det ikke blåse så mye, bris, men det var utrykk for enkelte regnbyger på fredag. Kjøligere var det også meldt. Jeg regner med at kulden kan vi  :crazy: bort og skulle det falle våte elementer fra himelen så kan vi hoppe under en kallesje!

 

Håper å se mange baatplassen.no vimpler og mye godt humør!  :rolleyes:

 

:cheers: jibb

Link to post
Share on other sites

Hvis noen har en opplagspresenning med kurrant stativ (Dvs kjapt å sette opp, kompakt når det er lagt sammen) kunne det kanskje være en ide at noen tok med det til treffet, så har man en grei nødløsning hvis været skulle slå seg vrangt? Selvsagt kan man sitte under kalesjen hos hverandre, men et 16-mannstelt alá en opplagspressenning rigget som et telt er det få som slår. Da kan mange samles på et sted, selv om det regner. :rolleyes: Ideen er overbragt!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...