Jump to content

VERDENS FØRSTE OFFISIELLE BAATPLASSENTREFF


M/Y Ellen Marie

Recommended Posts

Som selvoppnevnt sekretær for baatplassenstevnet så kan jeg informere etter en telefonsamtale med Walter S og Jibb at det nå er 6 båter på plass i dette øyeblikk. 21.00

 

Ellen Marie, Maanestråle, Jan, Frank V, Enjoy og Flukt med Walter S og Jibb.

 

Etter samtalen på telefon og dømme så var stemningen helt oppe under taket unnskyld kalesjen.

Link to post
Share on other sites

Hei alle sammen..... :lol:

 

Har akkurat kommet hjem fra verdens første offisielle baatplassentreff..

Hadde en kjempefin kveld med likesinnede,praten gikk ut i de små nattetimer med medfølgende tømmermenn på morrakvisten.

 

Takk til Walter-jibb-enjoy-jan-maanestråle-ellen marie og sailing metal for en fin sammenkomst.

 

Håper vi kan gjenta dette ved en senere anledning.

 

God sommer til alle på baatplassen....

 

mvh

 

 

frank v.

Link to post
Share on other sites

Det må jeg si var en meget koselig treff! Syntes at turen var vært det, selv om det blåste både den ene og andre djevelen.

 

Noen storm var det ikke, men en liten kuling var nok mer riktig. Regner egentelig med at det var liten kuling på torsdag, fredag og lørdag.  :sleep: Vi hadde egentelig tenkt å ligge over på Svenner, men fant ut at siden jeg kun har ligget på sør siden og det blåste fra sør var Verdens Ende et greit sted å ligge. Det var det ikke et eneste båt på gjestebrygge untatt oss.  :headbang:

 

Det er alltid spennende å kjøre forbi Rakkerne med forskjellige strømmer kan være der, men når man i tillegg hadde liten kuling som pålandsvind så fant vi det best å holde litt god distanse. Tror at seilbåt mentalitet når det kommer til grunner ligger gådt begrodd i båte Walter og meg! Det var ganske deiligt å runde grunnene nord for Jomfruland og komme inn på roligere farvann.

 

Ble possitivt overrasket over Valle, en havn jeg aldri hadde tatt bryet med å stikke innom og sansynligvis aldri vist hvilken pærle den egentelig er.

 

Når det kom til festen er det alltid visse ting som ikke bør nevnes for all offentelighet...  :cryin:

 

  ...så det skal jeg ikke!  :cool: Det var artig å se en del som man bare skjenner gjennom dette forumet. Det gikk en del  :nonod: og vi tok en del  :cool: og prøvde å rekrutere noen forbipasserende som slo seg ned og deltok en liten stund.

 

Det sies at bilder kan fortelle 1000 ord så jeg legger ved noen bilder.

 

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

 

Som dere kan se har jeg ikke værden beste digitalkamera, så kvaliteten er nok ikke helt som jeg hadde ønsket det. Måtte også gå ned på kvaliteten på bildene for å få plass til flere på minnekortet.

 

Mvh

Jibb

Link to post
Share on other sites

:sailing:

 

Hallo båtfolk :flag:

 

Historiens aller første offisielle baatplassentreff er avholdt, og kvelde ble vel nokså nær det vi kunne forvente:  massevis av båtprat ispedd noen lettere skrøner og en og annen liten uskyldig bløff. :lol: :lol: :lol:

Det det må vel sies å ha blitt en ubetinget suksess, og det frister allerede til gjentakelse.  Ved avgang fra Valle på lørdag formiddag ....ehhh, ettermiddag :smiley: så gikk da også diskusjonen om "hvor" og "når" for Verdens Andre Offisielle ÅRLIGE Baatplassen-treff.

 

Siste forslag jeg hørte var bak moloen på Verdens Ende på Tjøme, men hva konklusjonen ble er jeg ikke sikker på.

 

 

Vel, uansett; det var en trivelig kveld og natt.  Takk til alle som deltok, både baatplassenfolk og andre båtfolk som svingte innom på brygga.

 

 

:smiley:

M/Y Ellen Marie

 

PS.  Gratulerer med dagen, Gunga Din og andre svensker :seeya:

Link to post
Share on other sites

Det det må vel sies å ha blitt en ubetinget suksess, og det frister allerede til gjentakelse.  Ved avgang fra Valle på lørdag formiddag ....ehhh, ettermiddag :smiley: så gikk da også diskusjonen om "hvor" og "når" for Verdens Andre Offisielle ÅRLIGE Baatplassen-treff.

 

Siste forslag jeg hørte var bak moloen på Verdens Ende på Tjøme, men hva konklusjonen ble er jeg ikke sikker på.

 

Det frister helt klart til gjentagelse,håper noen tar opp diskusjonen om hvor neste treff skal foregå.

Skal legge ut bilder jeg også fra treffet på valle,bare jeg får bildene igjen fra fremkalling,snart på tide å få kjøpt seg et digitalkamera...

 

Venter i spenning.........

 

mvh

 

frank v.

Link to post
Share on other sites

:flag: Meget vellykket Første-Treff på Valle - fredag 04. / lørdag 05. juni 2004  :flag:  

Kort billed-rapport:

Valle var et meget godt valg. Selv om geografisk plassering, kombinert med valg av ukedag (fredag) gjorde sitt til at det var flest medlemmer lokalt som rakk frem. Stedet hadde det meste og bryggeanlegget var førsteklasses. Fri overnatting, et hav av småbutikker, lekre fasiliteter - kort og godt - VERDT ET BESØK! Vi angrer ikke at vi tok den lange turen helt fra Fredrikstad.

show_image_stream.php?bid=10620596&dx=527&dy=271


Baatplassen-Treff:6 båter møtte opp - her er 5 av dem på rekk og rad. (M/Y EllenMarie var "for stor" til å få plass på "fellesbrygge") - fra v til h med medlemsnavn i parentes: Flukt (Walter_S + Jibb), Troyan27 (Frank V), Månestråle (Maanestraale), Bayliner (Jan), Master 8??(Enjoy).show_image_stream.php?bid=10619912&dx=527&dy=171M/Y Ellen Marie i bakgrunnen!show_image_stream.php?bid=10620181&dx=527&dy=189
Stor vimpelfaktor:show_image_stream.php?bid=10620182&dx=527&dy=330
4 i "Flukts" cockpitt har funnet tonen....show_image_stream.php?bid=10620178&dx=527&dy=370Første gruppebilde - før SailigMetal ankom pr. bil:show_image_stream.php?bid=10619920&dx=527&dy=317De som møtte opp: 8 medlemmer i 6 båter.Bryggegjengen fra v til h: Maanestraale, Frank V med datter, Jan, EllenMarie, Enjoy, SailinMetal og Jibb - med ryggen til. (Walter_S bak kamera).show_image_stream.php?bid=10620381&dx=527&dy=400
Enkeltvis:Maanestraale - Mr. G & T !show_image_stream.php?bid=10620179&dx=397&dy=495Frank V - med datter:show_image_stream.php?bid=10619919&dx=503&dy=495Jan:show_image_stream.php?bid=10619921&dx=450&dy=495En fornøyd smilende "Arrangør":show_image_stream.php?bid=10619917&dx=527&dy=453EllenMarie + Enjoy:show_image_stream.php?bid=10619914&dx=527&dy=474Enjoy - som ser ut til å leve opp til sitt "nick"!show_image_stream.php?bid=10619918&dx=438&dy=495SailingMetal:show_image_stream.php?bid=10620180&dx=427&dy=495Jibb (som holder godt om ølfatet!)show_image_stream.php?bid=10619922&dx=382&dy=495************************************************************************* :smiley: Praten gikk livlig til langt ut i de sene nattetimer, med en god del nyskjerrige båtfolk som slo seg ned for å delta i "fagpratet" omkring båtliv. En og annen sent ankommende "nattesvermer-båt" som skulle angjøre brygga i mørke, ble behørig tatt i mot av ivrige baatplassen-medlemmer og fortøyd i løpet av kort tid. En snekke, med et feststemt publikum ombord, behøvde ikke forlate båten en gang, før fortøyning foran og akter var på plass, samt federe utlagt. Ikke rart at føreren av denne båten ble behørig imponert over effektiviteten på "velkomstkommitéen"!  :wink:

Dagen derpå bød på varmt sommervær og like blide medlemmer.

*************************************************************************

3 staute karer ombord i "Maanestraale", dagen derpå.....

show_image_stream.php?bid=10620594&dx=527&dy=330En stolt Maanestraale-eier foran sitt imponerende instumentpanel:show_image_stream.php?bid=10620599&dx=527&dy=413T-Skjorte 1show_image_stream.php?bid=10620593&dx=527&dy=412T-Skjorte 2show_image_stream.php?bid=10620384&dx=493&dy=495Ellen Marie:show_image_stream.php?bid=10619915&dx=527&dy=396Avreisen fra Valle, lørdag 5. juni,  begynte i maksvær! Her en lokal regatta, med kurs for Larvik.show_image_stream.php?bid=10620667&dx=527&dy=395Vinden økte utover ettermiddagen. Her, et møte med Rednings-skjøyta innenfor Tvistein fyr:show_image_stream.php?bid=10620601&dx=527&dy=309Tiltagende vindstyrke og sjø utenfor Rakkeboene! For "Flukt" sin del ble det en frisk tur hjem til Østfold:show_image_stream.php?bid=10620597&dx=527&dy=316Søndag, 06.06 - En flott makrellfangst, som passende avrunding på en MEEEEGET vellykket 4-dagers tur!show_image_stream.php?bid=10620183&dx=527&dy=332Walter_S - som takker alle deltagere for et flott treff! Vi møttes som "gamle kjente" og fant umiddelbar tonen. Kontakten oss imellom var upåklagelig og gjestfriheten stor. Det ble faktisk slik jeg hadde håpet det skulle bli! Flukts mannskap gleder seg allerede til neste års treff!

 :flag:

P.S.: En takk også til Amorosa for ivrig deltakelse over mobiltelefon, med diverse tekstmeldinger, samtaler og MMS-tilretteleggelse!  :flag:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Hei alle sammen :seeya: jeg henger meg på de andre å takker for ett flott treff  :sailing:

 

Det var kjempe hyggelig, ser flere har vært flinke journalister/forografer  :lol: :lol: kjempe flott!

 

Kommer neste år også  :cheers: , det ble vel anntydet før avreise lørdag at :[glow=red,2,300]"lørdag 4 juni 2005 på Verdens ende"[/glow]  kunne være ett godt alternativ til neste års treff!

 

God sommer  :cool:  :cheers:

M/B Månestråle

www.maanestraale.com

Link to post
Share on other sites

Kommer neste år også  :flag: , det ble vel anntydet før avreise lørdag at :[glow=red,2,300]"lørdag 4 juni 2005 på Verdens ende"[/glow]  kunne være ett godt alternativ til neste års treff!

 

Og på Verdens Ende er det også web kamera............

 

 

Gratulerer med et vellykket baatplassen treff!!! :flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

Prøver å legge ut noen bilder av litt ymse kvalitet,etter ett hyggelig treff på valle..

 

Bilde 1. Walter på vei ombord i flukt,båten til Frank V foran.

Bilde

 

Bilde2.Båten til maanestråle og Walter sin Grimsøy(Flukt)

Bilde

 

Bilde3.To glade gutter :smiley:

Bilde

 

Bilde4.Hobby/proff journalist Walter noterte ned det meste :yesnod:

Bilde

 

Tok forøverig en del fler bilder,men var nok litt ute av kurs..ehh mener kameraet..ble ihvertfall for mørke..

 

jan

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...