Jump to content

Båten - den siste mannsbastion....:-)

Bergen dørk

Recommended Posts

Må jo bare si at det er underholdende og lese om Trygve Hegnar sin sommerlige forskningsvirksomhet; neppe grundig og neppe med riktig metodikk, men underholdende:

Båten er den siste mannsbastion

Noen kan selvsagt la seg provosere - i disse tider da alt skal være så politisk korrekt - jeg synes mannen er en fin og frisk fyr; og av og til gir det grunn det til en liten sommerlatter her på bryggen.

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Hegnar er en vis mann. :yesnod:

Det er vel bare å konstatere at Hegnar har rett i sine observasjoner. Det virker som om artikkelen er skrevet med et snev av hyllest i mannens favør, noe som kan diskuteres. Tradisjonelt har klesvask og vasking generelt i hjemmet blitt sett på som et nødvendig onde i form av ulønnet arbeid. Mange menn har sluppet lett unna.

Spørs om ikke kvinnene egentlig har en god seier på dette området og ler litt i det skjulte av oss menn som er så lettlurte.

Det gjelder selvfølgelig ikke alle og man får selv stå ansvarlig for å produsere sin egen unnskyldning på hvorfor det i grunnen er slik.

1-0 til damene kanskje? :lol:

Redigert av Ole Petter (see edit history)

Oi..oi..oi...nå er det ikke lenge før Hegnar får hele likestilingsombudet og kvinnegruppet OTTAR på nakken. :smash:

Hva de faktiske forhold tilsier har ingen ting å si for disse, her er det lovverket som teller - og nåde den som våger å heve at kartet ikke stemmer med terenget.

Lenin ble en gang gjort oppmerksom på at han ikke hadde holdt seg helt til virkeligheten og de faktiske forhold i en av sine gløden taler under den Russiske revolusjonen.

- I så fall har virkeligheten en problem, svarte Lenin....

:boxing: Og du tør gå hjem i kveld

Han er i Nordsjøen, så han kommer ikke hjem i kveld, nei! :lol:

Men når sant skal sies, så er jeg like ofte bak rattet som i byssa :yesnod:

How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson

submiss blog

Nja... nei, han er nok ikke det :smiley:

Jeg trives godt der nede, og liker veldig godt å diske opp med nybakt, f.x. gjærbakst som boller, eller pizza laget fra bunnen. Men han er veldig flink på andre områder, og er en kløpper med støvsugeren :wink:

Redigert av submiss (see edit history)

How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson

submiss blog

Ikke alltid lett å være kvinnelig båtfører med mannlig mannskap heller :crazy:

Når han er matros, finner han på mye for å forstyrre føreren, og underholdningsverdien er til tider "stor" :wink:

img_3325.jpg

Redigert av submiss (see edit history)

submiss blog

Tror like gjerne denne tråden kan avsluttes, som etter mitt syn er blitt helt usmakelig. Det var selvsagt ikke min intensjon å dra igang en slik tåpelig debatt. Bare så det er sagt. Synes Hegnar sine synspunkt var litt morsomme, men hadde vel kanskje regnet med litt mindre mannsjåvinistiske synspunkter. Og bildene er jo helt tåpelige. :cryin:

Så folkens - nyheten er lagt inn og jeg må vel bare beklage at det tok denne veien, selv om det ikke er mitt ansvar. :smiley:

Skal vi gi rett og slett avslutte tråden nå?

mvh Bergen Dørk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...