Wasco Startet 26.Juli.2008 Link til dette innlegget Startet 26.Juli.2008 Musikk eller ikke musikk i båten, det kan jo diskutere. Men hvis du skulle få ha med deg bare 5 cder - hvilke hadde du valgt da? Her er min favorittliste Den avspeiler vel at jeg ikke er helt ung lenger 1.Patsy Cline, Greatest Hits 2.Tony Bennett, Life Is Beautiful 3.Sergej Rakhmaninov, pianokonsert nr. 3 i d-moll 4.Beatles, Let it be 5.Grieg, Peer Gynt Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
roesok Svart 26.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2008 Ingen dum liste dette, men jeg har aldri med musikk på sjøen. Da holder det med bølgeskvulp og noen ærfuglgrynt. Musikk nytes best med et topp stereoanlegg, eller ennå bedre; i en konsertsal. Men om jeg må ta med med 5 CD'er så kan listen f.eks. bli slik: 1 - J. S. Bach - Goldberg Variations m/ Glenn Gould 2 - Bob Dylan - Modern Times 3 - The Lester Young & Teddy Wilson Quartet - Pres & Teddy 4 - James Taylor - Greatest Hits 5 - W . A. Mozart - Pianokonsert no. 23 og 27 m/ Alfred Brendel og Academy of St. Martins-in-the-Fields Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Wasco Svart 26.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2008 Er enig med deg at bølgeskvulp og ikke minst stillheten på havet er det beste musikk for sjelen... Av og til kjører jeg båten en time rett til havs, der ute er jeg helt alene på det åpne havet. Hvis det er fint vær slår jeg av motoren og så lar jeg båten "drive sin egen sjø" mens stillheten senker seg langt inn i sjela Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Poseidon Svart 26.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2008 Ingen! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
hifo Svart 26.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2008 egenkopi med feks jhonny cash ,madrugada , steve buckley ( halleluja ), og noen andre velvalgte 60 talls hits. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Fjordrafting Svart 26.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2008 Musikken jeg har med er lyden av 2 V8 i fri utfoldelse, det er på jobb. Men skulle jeg hatt musikk til havraftingen så måtte bllitt noe med mye energi i seg, som disse. 1. Metallica, alle album TOM The black album 2. Iron Maiden 3. Dimmu Borgir, In Sorte Diaboli 4. AC/DC 5. TNT Sitér dette innlegget Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt Link to post
nives Svart 26.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2008 Akkurat nå er eneste CD ombord "Dunk Dunk på Norskekysten". Samling av lyden fra forskjellige Semidiesel motorer. Den blei tatt ombord for å teste en som meiner han kjenner lyden på mange. Så er det jo litt Nostalgi også. Ellers er Radio godt selskap. Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
HP-260 Svart 27.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2008 Bruce Springsteen - Magic Dire Straits - Money for nothing Alan Jackson - Good Time Vassendgutane - XO Hellbillies - Spissrotgang Er vel det jeg hører mest på nå!! Sitér dette innlegget Link to post
Gielas Svart 27.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2008 Ingen musikk - annet enn lyden av motoren når jeg manøvrer ut fra brygga - deretter 'lyden' av vinden som drar i seila, samt lyden av bølgene... Sitér dette innlegget -- Jon Link to post
Bützfleth Svart 27.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2008 P4 står på fra morgen til kveld her. Men ikke høyere enn at enn må inn for å høre noe særlig. Mao ikke slike som enkelte som dundrer forbi her! Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 27.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2008 I alle fall alle Beethoven sine symfonier og litt operakor. Og så spilles dette jo ikke mens jeg seiler. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 27.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2008 Ja Beethoven skulle nok blitt med....7 symfoni er min favorit Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
TMS Svart 27.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2008 Hvorfor bare ta med 5 CD'er når man kan ta med hele musikksamlingen ? 1) Elvis Presley (The Memphis Record - 1969) - In the Ghetto - Suspicious Minds m.fl 2) Verdi - med bl.a. Slavekoret 3) Vangelis - med bl.a. Conquest of paradise 4) B.B. King - The B.B. King Collection 5) Booker T. Jones - The best of - Green Onions m.fl Sitér dette innlegget TMS Link to post
TMS Svart 27.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2008 Eller hvorfor ikke lage musikken selv ? Dette ustyret koser jeg meg med under lange overfarter når autopiloten styrer båten... :-) MP3 spiller med gitar-input.... Sitér dette innlegget TMS Link to post
pantzatt Svart 27.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2008 Flere som nyter musikken av en eller annen diesel som tøffer på sjøen ser jeg.... Selv har jeg et så godt isolert motorrom at den musikken kan ikke høres, derfor står AC/DC i spilleren Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 27.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2008 P4 og Postgirobygget. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
oddgeir Svart 27.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2008 Mozart og Schubert har det vært mest av i sommer. Men det varierer fra tur til tur. Jeg rasker med meg noen CD'er når vi drar i båten, og det kan være alt fra Springsteen til Verdi. I tillegg får båtgitaren gjennomgå. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Sydvesten Svart 27.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2008 "Silence" er det vakreste musikken jeg kan høre på.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Brutus Svart 27.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2008 Eller hvorfor ikke lage musikken selv?MP3 spiller med gitar-input.... Veldig bra... Men er det en orig. Gibson LP, ut i fra fretboard ser det ikke slik ut? Kanskje litt gutsy å ta med ombord i så fall. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 27.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2008 "Silence" er det vakreste musikken jeg kan høre på.... "Silensio" klinger lit bedre . Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
logget av Svart 27.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2008 Musikken skal vel enten gjenspeile eller skape en stemning. Har du kjøpt katta i sekken av en båt så foreslår jeg ”Money for nothing”. Sitér dette innlegget Link to post
FreddyB Svart 27.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2008 Bruce Springsteen - Human Touch Lynyrd Skynyrd - Southern by the grace of God Åge Aleksandersen - 4 skritt tilbake Fabel - Det e musikk Sarah Brightman - Eden Sitér dette innlegget Yo mama so fat, when she dances, she makes the band skip.. Forland Plattgatter - Olida. Link to post
TMS Svart 27.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2008 (redigert) Veldig bra... Men er det en orig. Gibson LP, ut i fra fretboard ser det ikke slik ut? Kanskje litt gutsy å ta med ombord i så fall. Nei det er nok "bare" en Epiphone, hovedøksa ligger trygt hjemme: Gibson Lucille Redigert 27.Juli.2008 av TMS (see edit history) Sitér dette innlegget TMS Link to post
Wasco Svart 27.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2008 "Bare en Epiphone"......Mange kjente artister spille jo på Epiphone, ingen dårlig gitar det Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
TMS Svart 27.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2008 "Bare en Epiphone"......Mange kjente artister spille jo på Epiphone, ingen dårlig gitar det Joda, det er riktig det. Men det var amerikanske Epiphone fra 50-60 tallet. De fleste Epiphone som selges idag er billge gitarer laget i østen, med det er mye gitar for pengene.. Sitér dette innlegget TMS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.