Jump to content

Hvilken musikk har du med deg i båten?

Wasco

Recommended Posts

Dei fleste som kjøper Ephiphone - eller for den del Squire - bygger dei vel om med bedre pick-ups/humbs enn det dei er levert med.. Litt "artig" med Epiphone er jo at dei har klistermerker med "Equipped with GIBSON strings".. Gibson dog i meget store bokstavar, resten med heller små.. :lol:

Redigert av FreddyB (see edit history)

Yo mama so fat, when she dances, she makes the band skip..

Forland Plattgatter - Olida.

Vi satser på P1 så lenge mottaket er bra. Deretter har jeg min MP3-spiller med en solid samling av norsk og svensk musikk, samt opptak av Alle tiders blinkskudd, flere år tilbake. TVen er ikke med ombord, foreløpig. Vi får se om høsten og vinteren bringer oss på andre tanker.

Jeg som har vært elektronikkfreak i alle år har ombord i vår 31 år gamle GB havnet i en helt annen lei. Jeg savner ingen nymotens intrumentering. Radar og papirkart duger bra. En plotter står ombord og er påslått i ukjent farvann.

Men musikken tar vi fra NRK P1 og svensk P4.

mvh Astor

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Hører veldig lite på musikk ombord men P4 står gjerne på en time eller to i løpet av dagen. Ellers passer jeg på å ha med litt Queen og Odd Børretzen på CD...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner
For min del kunne det lett blitt kjedelig om jeg dro min 40 år gamle Fender Precision Bass med på havet og ba kona om å "slenge ut fendern".

Dette har jeg tatt konsekvensen av og gått til anskaffelse av dedikert båtgitar. På kravspecen stod det: Må flyte, må tåle saltvann, må la seg stemme, må tåle en støyt.

"hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2)

Spent på kva gitar du enda opp med, oddgeir. Eg har ein festgitar, fordi eg var lei av å på lag bli edru når folk - i fylla - ville låne Gibsongitaren min, og der var kravet at gitaren måtte tåle kast på opp mot 8 meter.

Det har festgitaren tålt, gitt.. Dog ikkje utan å få merker, men hey, den skal jo leve eit tøft liv i rock'n roll-bransjen. Sjå berre på Keith Richards - han ser ut som han har blitt kasta 8 meter MANGE gangar, men fungerar likevel.

Yo mama so fat, when she dances, she makes the band skip..

Forland Plattgatter - Olida.

Jeg har diverse Fender og Takamine gitarer liggende. Det er helt utenkelig å ta noen av disse med i båten. Dermed endte jeg opp med en akk. git av ubestemmelig herkomst. Kostet meg 1.700 kroner og funker som bare det. Riktignok har jeg ikke prøvekastet den, men den tåler i alle fall fall fra rekka og ned på brygga.

Redigert av oddgeir (see edit history)

"hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2)

Her går det i Vazelina Bilopphøggers.

Teksten til "Bedre hell all medisin" sier nok:

Men har du noen gang lufte på eksos frå en båtmotor i ferskvatten?

Slik en 2 og en halv hesters outboard i Mjøsa utved domkirkeodden

Kjinne vinddrag frå åker og eng og flatebygder rundt omkring.

Blæs bort stresset og uro i skrotten min, bedre hæll æll medisin

Ellers går det mye i Hellbillies eller bare stillheten fra sjøen blandet med brum fra V8'ern. :smiley:

• 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Etter å tatt i bruk Spotify (spotify.com) så er det mye fin musikk å høre på.. Nesten alt ligger på serveren deres.. :-)

Så om jeg ligger et sted med trådløst nett, blir det nok spotify som blir DJ'en for meg i år. :-)

Fant forresten 3 busserulls der, hehe.. DET er lenge siden jeg har hørt på.

F.eks Stol på Kapteinen, Skip O'hoi.. :)

Også har du jo Lois Jacoby med Til pilsens Venner.

Johnny Cash er jo også en gjenganger..

Med spotify og Last.FM så kan man se hva slags musikk man spiller, og etterhvert kommer last.fm med forslag til lignende musikk som du kanskje liker..

Artig :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...