Jump to content

Hvor kjøpe rimelig stålpropell til Mercury 90hk

Smiley

Recommended Posts

Etter å ha fått god hjelp til propellberegning, og litt innføring i forskjellige propelltypers funksjoner. Så er det tiden for å finne en rimelig forhandler. I og med at jeg har en ganske liten motor i forhold til båten (Mercury 90 på Smuggler 21`) bør styrke og akselerasjon kanskje gå foran toppfart. Jeg kan ofre etpar knop mot en bedre vannskibåt! Mercury`s propellberegningsprogram anbefalte da bl.a. HighFive fembladers 13.00 X 22. Noen som har tips om hvor man rimeligst får tak i noe slikt? Eller bør jeg heller se etter frittstående produsenter?

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

Løfter denne!

Ingen som har tips / meninger???

Har funnet en forhandler i USA; Mercruiserparts.com som selger HighFive for 499,-usd

Kikket litt på Toll.no, og forsto det sånn at bl.a. propeller er tollfritt (kun mva. på verdi+frakt). Noen som har hentet over selv og kan bekrefte dette?

Er det noen som har meninger om selve HighFive-propellen da? Hvor mye tap av toppfart bør jeg forvente i forhold til alu-propellen min (se denne tråden)?

Kjøpte en 13.25x19" Turbo Quest til min 60 Yamaha tidligere i sommer fra www.deltaprop.com , den kostet ca $298 , frakta var vel $80 (USPS express). Mista ca 500 omdr. i forhold til std alu propen, selv med høyere montering.

Vil tro at 13x22 Hifive blir for mye dersom du idag får rett turtall m/ 19" alu.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Kjøpte en 13.25x19" Turbo Quest til min 60 Yamaha tidligere i sommer fra www.deltaprop.com , den kostet ca $298 , frakta var vel $80 (USPS express). Mista ca 500 omdr. i forhold til std alu propen, selv med høyere montering.

Vil tro at 13x22 Hifive blir for mye dersom du idag får rett turtall m/ 19" alu.

Takker!

Det sitter idag en 21`alu-prop.

Sendte en henvendelse til Deltaprop, og fikk svar idag om at de anbefalte en 13 ¼ X 19 POWERTECH 4-blads til 355 usd. Hvor lang tid brukte Deltaprop på levering av propellen din?

Ellers så er jeg overrasket over hvor forskjellig dimensjoner de forskjellige beregningsprogrammene anbefaler........

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...