Smiley Startet 29.Juli.2008 Del på Facebook Startet 29.Juli.2008 Etter å ha fått god hjelp til propellberegning, og litt innføring i forskjellige propelltypers funksjoner. Så er det tiden for å finne en rimelig forhandler. I og med at jeg har en ganske liten motor i forhold til båten (Mercury 90 på Smuggler 21`) bør styrke og akselerasjon kanskje gå foran toppfart. Jeg kan ofre etpar knop mot en bedre vannskibåt! Mercury`s propellberegningsprogram anbefalte da bl.a. HighFive fembladers 13.00 X 22. Noen som har tips om hvor man rimeligst får tak i noe slikt? Eller bør jeg heller se etter frittstående produsenter? Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Smiley Svart 30.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2008 Løfter denne! Ingen som har tips / meninger??? Har funnet en forhandler i USA; Mercruiserparts.com som selger HighFive for 499,-usd Kikket litt på Toll.no, og forsto det sånn at bl.a. propeller er tollfritt (kun mva. på verdi+frakt). Noen som har hentet over selv og kan bekrefte dette? Er det noen som har meninger om selve HighFive-propellen da? Hvor mye tap av toppfart bør jeg forvente i forhold til alu-propellen min (se denne tråden)? Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
ivar Svart 30.Juli.2008 Del på Facebook Svart 30.Juli.2008 Kjøpte en 13.25x19" Turbo Quest til min 60 Yamaha tidligere i sommer fra www.deltaprop.com , den kostet ca $298 , frakta var vel $80 (USPS express). Mista ca 500 omdr. i forhold til std alu propen, selv med høyere montering. Vil tro at 13x22 Hifive blir for mye dersom du idag får rett turtall m/ 19" alu. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Smiley Svart 30.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2008 Kjøpte en 13.25x19" Turbo Quest til min 60 Yamaha tidligere i sommer fra www.deltaprop.com , den kostet ca $298 , frakta var vel $80 (USPS express). Mista ca 500 omdr. i forhold til std alu propen, selv med høyere montering. Vil tro at 13x22 Hifive blir for mye dersom du idag får rett turtall m/ 19" alu. Takker! Det sitter idag en 21`alu-prop. Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Smiley Svart 31.Juli.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2008 Sendte en henvendelse til Deltaprop, og fikk svar idag om at de anbefalte en 13 ¼ X 19 POWERTECH 4-blads til 355 usd. Hvor lang tid brukte Deltaprop på levering av propellen din? Ellers så er jeg overrasket over hvor forskjellig dimensjoner de forskjellige beregningsprogrammene anbefaler........ Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.