Salt Svart 3.August.2008 Link til dette innlegget Svart 3.August.2008 ...jeg ville hatt mobiltelefon i vanntett pose samt en personlig EBIRP. VHF fra havoverflaten er jeg ikke så sikker på rekkevidden av. EBIRPen er grei. Men kystradiostasjonen har sannsynligvis antenna i en mast som dekker bedre enn nærmeste mobil - for ikke å snakke om at nærmeste båt, som lytter på kanal 16, er mye nærmere enn nærmeste mobilmast på land. For øvrig vil 160 MHz / 2 m bølgelengde og 1 W ha større rekkevidde enn 900 MHz / 30cm bølgelengde med 0,5 W, i begge tilfeller med antenna 10 cm over havoverflaten. Alle båter med VHF i nærheten vil høre deg; du trenger ikke knotte et mobilnummer. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Wasco Svart 3.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2008 Takk for alle innspill og forslag. Er ikke sikker på hva jeg kommer til å satse på, men det blir nok en kombinasjon av sikkerhetsline, jackstay og vanntett VHS. Jeg vet at det alltid vil innebære en viss risiko med være på sjøen, men jeg mener at det er viktig å forsikre seg der det er mulig. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.