Diesel248 Svart 11.August.2008 Del på Facebook Svart 11.August.2008 SABB Semidiesel hadde det nesten slik. Når dei gjekk på sakte sendte dysa strålen til glødekula. Når motoren skal gå på fullt, vris spissen og strålen treffer midt på stempelet. Ein rein glødehode motor har ikkje slik spiss. Spissen kom i 1915 (Trur eg) og blei i seinare tid mykje brukt. Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post Share on other sites More sharing options...
slett meg Svart 11.August.2008 Del på Facebook Svart 11.August.2008 Tror vel begrepet semi diesel skriver seg av prosessen motoren går med. På en otto foregår forbrenning med konstant volum og på diesel prosess konstant trykk (pr def). En semi diesel er vel strengt tatt en ottomotor i og med storparten av brenstoffet er i sylinder ved forbrennings start! På de første råolje motorene ble råoljen fordampet og sugd inn med lufta! En normal diesel prosess blir også kallt seilinger mens nye lav nox motorer ofte har ren diesel forbrenning! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.