Krimart Startet 7.August.2008 Link til dette innlegget Startet 7.August.2008 At noen kaster øl- eller vinflaskene i sjøen etterhvert som de drikkes opp er jo ikke noe nytt, men har i år funnet flere tomme glassflasker flytende MED korken på - både øl og vin. Det kan ikke sees på som noe annet en en bevisst handling for å hindre at flasken synker. Hvor farlig er dette for hurtiggående båter? RIsikerer man å slå hull i skroget hvis man kjører på en slik "ubåt" eller er det egentlig ufarlig? Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 Hei, sikker på at det ikke lå et brev i flaska. Noen sender jo FLASKEPOST. Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 Jeg vet ikke hva skadeomfang kan bli av flaske/r. Men har absolutt ikke lyst å kjøre på noe. Spesielt etter at jeg kjørte rett over en 12mm finnerplate på 1,20 x 2.40 meter med With 14 med 30hk en gang for noen år siden Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
hifo Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 kan aldri tenke det kan medføre noen skade på skroget . mulig en knopmåler, utvendig svinger for ekkolodd. el . kan ta skade. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
musling123 Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 kjørte på en brus boks med seaflyeren min ingen ting skjedde men det ble en liten ripe i skroget Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 Tror heller ikke en korket tomflaske kan gjøre så stor skade, men som `KenBjork`nevner, en 12mm finerplate på 1,20 x 2.40 som treffer undervannshuset i 35-40 knop vil nok gjøre vesentlig større skader. Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 eller en dørmatte... det kjørte jeg på, og det førte til at jeg må bestille ny propell :( Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 Kjørte på en trestokk som fløt i vannet med 10'with med 9,9. Hadde et to passasjerer ombord og båten lå i plan. Båten hoppet, men ingen skade skjedd - ikke engang splinten på propellen gikk. Mulig det ble ripe under båten, men isåfall ikke mer enn av å trekke den opp på stranda. Fikk et støkk, da, og en litt mer "det kan visst skje meg også"-holdning. Kan tenke meg flytende objekter utgjlør større risiko for de som ferdes i hastigheter over 50 knop (eller deromkring). Da vil vel ei glassflaske oppfattes omterent som en stein. Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Bearded Beast Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 (redigert) å det var du det Dal-z som kjørte på den dørmatta det var propellen som fikk nådestøtet altså. bra det ikkje var nåke meir alvorlig da Redigert 7.August.2008 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 hmm, var det du som kom og hjalp meg? hehe... i så fall, takk for hjelpen jeg fikk med å få den ut! Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 ja det var nok det da gitt ingen hårsmak. såg det du sleit litt.. og at du kom deg til havn. nei det er veeldig mykje drit som flyter rundt for tiden! sist eg va ute låg der blandt annet en heil palle å dreiv.. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 7.August.2008 Link til dette innlegget Svart 7.August.2008 Noen som har mistet snekkepilsen sin? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.