Jump to content

Vandaler kaster flasker i vannet - med kork

Krimart

Recommended Posts

At noen kaster øl- eller vinflaskene i sjøen etterhvert som de drikkes opp er jo ikke noe nytt, men har i år funnet flere tomme glassflasker flytende MED korken på - både øl og vin. Det kan ikke sees på som noe annet en en bevisst handling for å hindre at flasken synker. Hvor farlig er dette for hurtiggående båter? RIsikerer man å slå hull i skroget hvis man kjører på en slik "ubåt" eller er det egentlig ufarlig?

Jeg vet ikke hva skadeomfang kan bli av flaske/r.

Men har absolutt ikke lyst å kjøre på noe.

Spesielt etter at jeg kjørte rett over en 12mm finnerplate på 1,20 x 2.40 meter med With 14 med 30hk en gang for noen år siden

Kjørte på en trestokk som fløt i vannet med 10'with med 9,9. Hadde et to passasjerer ombord og båten lå i plan. Båten hoppet, men ingen skade skjedd - ikke engang splinten på propellen gikk. Mulig det ble ripe under båten, men isåfall ikke mer enn av å trekke den opp på stranda. Fikk et støkk, da, og en litt mer "det kan visst skje meg også"-holdning.

Kan tenke meg flytende objekter utgjlør større risiko for de som ferdes i hastigheter over 50 knop (eller deromkring). Da vil vel ei glassflaske oppfattes omterent som en stein.

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

explaining.gif

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...