Jump to content

Navigasjonslys med lysdioder


John_Kr

Recommended Posts

Ok, jeg prøver å ringe Hellanor / Hellamarine. Men de er jo importør, kanskje de ikke vil selge direkte til meg. Men de klarer sikkert å henvise til nærmeste distributør.... :wink:

 

Heia T.I.L. .... :lol:

Hellanor passerer jeg hver dag på vei til / fra jobb. Vil de ikke sende, send meg en IM, så ser vi hva vi får til..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Til Suzuki !

 

Husker du navnet på firman vi såg på Öppet Varv som sålde LED-lanterner ?

 

 

 

 

og er det någon som sett en jämförande tabell hur langt o starkt desse LEDs lyser

jämfört med vanliga lanterner,  jag er lite mer upptagen av att synas på natten

enn att spare några  Ah

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Til Suzuki !

 

Husker du navnet på firman vi såg på Öppet Varv som sålde LED-lanterner ?

 

 

 

 

og er det någon som sett en jämförande tabell hur langt o starkt desse LEDs lyser

jämfört med vanliga lanterner,  jag er lite mer upptagen av att synas på natten

enn att spare några  Ah

Hei

Dette blir ingen vitenskapelik undersøkelse, men med blotte øye så kan jeg se at disse nye LED NAV lysene lyser sterkere en de originale lysene på båten.

 

Hvis jeg ikke husker feil så skal de lyse en hvis lystyrke med en avstand på 1nm.

 

Så de nye lysene er sterk nok.....

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Nei. Men brosjyra er trygt plassert brevid bädden. Så om jeg ikke sovner først, skal jeg sjekke etterpå..

 

Suzuki

det blir bra!   jag har för meg att han sa att dom var godkända, uppfyllde kraven i sjövägsreglerna!

 

 

 

Til John_Kr!

Ja dom kansje til og med er bedre enn gamle konventionelle lanterner, det er bara det

att jag er litt konservativ!  vill veta att dom er minst like bra!  vattentäta osv......

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

det blir bra!   jag har för meg att han sa att dom var godkända, uppfyllde kraven i sjövägsreglerna!

 

 

 

Til John_Kr!

Ja dom kansje til og med er bedre enn gamle konventionelle lanterner, det er bara det

att jag er litt konservativ!  vill veta att dom er minst like bra!  vattentäta osv......

Hei

Litt konservativ skal man være.

Men standard lysene er ikke vanntette, men det er LED lysene. Sitter med det her på pulten og kan se at det er helt forseglet og er 100% vanntette. Så vann og fuktighet vil ikke påvirke disse lysene.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...