Jump to content

Havari på 4 år gammel Steyr 256


Gerhard

Recommended Posts

Utrolig at det skal ta så lang tid ,her tror jeg at det skorter på viljen til og få ting gjort

det er vel ikke den beste reklamen og ha misfornøyde kunder uansett skyld eller garantier spørsmålet er om kvaliteten er så god som alle hevder at den er, slik at alt er vel til det smeller så er det bråstopp med service og informasjons plikt eller lysten til og informere om at det er et problem steyr har eller ikke. ikke vet jeg motoren smalt i Juli nå er det februar

mulig fem og en halv måned er forlite til og feilsøke og sette en diagnosepå hva som er skjedd.

Jeg synes at den fingeren burde løsne snart slik at dere kommer ut på båten til PÅSKEN.

Ja ja det er bare noen modererte tanker jeg har gjort meg. GOD VINTER :confused::confused:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg ringte til Univa på fredag:

 

De har bestillt ny blokk og nye stempler. Ny motor vil bli bygget opp. De regnet med at de tok kostnaden; slikt skal ikke skje med en 4 år gammel Steyr. Men han kunne ikke love det 100% og antydet muligheten at de ville be om en viss andel av meg (dvs forsikringen), men trodde ikke det.

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hei trofaste lesere!

 

Nå har motoren forlatt importøren, Univa i Arendal. Jeg har fått ny blokk med alt innmat og Univa har montert på "alle greiene uttapå" fra den gamle motoren. Uten kostnad for meg (eller forsikringselskapet) :flag: Takk til Univa for det !

 

Det er konstantert støpefeil på stempelet.

 

Jeg får riktignok en liten (?) regning på vanlige service deler, olje, filtere etc.

 

De måtte også bytte eksosbend, for det var tæret ganske mye. Litt uvanlig for en 4 år gammel motor, men det er kanskje et resultat av "vestlandsbruk" ( Ikke konservert og i opplag, men heller ikke brukt så veldig mye om vinteren ?)

 

Nå kommer snart motoren til Krogstadfjorden som skal montere den for meg. Han hadde litt problemer med noen båter som stod i veien, men skulle evt. få hentet inn en kran siden han ikke kommer til med gaffeltrucken.

 

Nå kjempes det på andre fronter:

- Jeg fikk først en avtale om å få båten reparert med start i august

- Krogstadfjorden marina går tilbake på det og det blir klart at den må ligge over vinteren med påfølgende utgifter.

- Jeg får bekreftet av Norwegian Broker at merutgifter dekkes.

- Når jeg får regningen sender jeg den til Norwegian Broker.

- Nå blir Best Claims koblet inn som saksbehandler. De får også regningen.

- Best Claims bekrefter også at merutgifter dekkes, og ber meg betale, så skal de erstatte det.

- Så, etter at jeg, med Best Claims og Norwegian Brokers godkjennelse, har betalt regningen så skriver plutselig Best Claims: ”Det forhold at verkstedet ikke hadde kapasitet til å reparere motoren før vinteren 2008/09 med derpå følgende tilleggsutgifter for deg er oss uvedkommende” og tilbyr seg å dekke en andel av utgiften.

 

To be continued......

 

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

Nå snakker vi vel tross alt om småpenger i den store sammenhengen så jeg synes du er kommet bra ut fra episoden. Det ville overraske meg stort om Univa hadde lagt hele regningen på deg, mitt inntrykk er at de yter den servicen de skal. I tillegg til god service skal de tjene penger. Det er iallefall kjekt å høre at du går sommeren i møte slik den skal møtes! Med en motor av meget god kvalitet.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

I dag har jeg vært i Østfold og hentet båten hjem igjen. Nå har den har ny blokk (med innmat) og alle andre deler er tatt service på, byttet, overhalt eller overmalt, etter behov.

 

Hjemturen gikk fint, til tross for mye vind. Jeg fikk egentlig ikke prøvd motoren så mye, p.g.a. været og at den skal kjøres inn.

 

p5080024.jpg

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Hei, har lest gjenom tråden og takke for at du har oppdatert oss ! :flag_bp:

Burdte vært godtgjørelse for "tort og svie" i en slik sak, må jo være litt slitsomt og oppleve.

 

Skjønner at firmaer som motorimportører må være skeptiske til reklamasjoner men det virker som at kontrollen med utgiftene er mye viktigere enn det å skaffe seg fornøyde kunder :confused:

 

Bra at alt løste seg på riktig vis tilslutt !

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...