Jump to content

Båtplassen treff i Sør-Trøndelag


torerikb

Recommended Posts

:seeya:

 

Hei!

 

Her har jeg lagt inn bare 4 forslag for å gjøre det enkelt for oss.

 

Jeg foreslår at vi først finner en plass vi kunne tenke oss å dra til, også bestemmer vi dato etter dette.

 

For de det ikke passer for, møtes vi sikkert i løpet av sommeren uansett, og dersom vi ikke

flyr i synet på hverandre allerede på første treffet blir det sikkert flere slike anledninger.

 

torerikb

Link to post
Share on other sites

Nå fikk jeg med meg hva "POLL" betyr.

 

Trur kanskje at Mausundvær vil være relativt langt ute i havet for enkelte, ellers meget bra steder alle.

 

Hvet ikke om dette er lov eller ikke, men jeg prøver meg med å opplyse om min VHF kallesignal: LJ3201 eller LILL II.

 

Jeg fjerner VHF info'n dersom noen har innvendinger på denne opplysningen.

 

Bra iniativ :seeya:.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

          Ja det kunne vært artig med ett  Båtplassen treff i  Trøndelag også.Vil vel fåreslå Råkvåg som det beste.Mausund blir forlangt ,Knarlagsund  er håpløs og ligge  og relativt lite plass da det er stor gjenomgangstrafikk.Hopsjøen er også brukbart.Vel, vi får se hva det blir til.

Flere forslag?

Link to post
Share on other sites

En liten beskrivelse av Mausundvær (Mausund) er en liten perle ute ved Frohavet som har to gjestehavner dvs. ved en av øyas lokale restaurant "SJØBLOMSTEN - Hotell i særklasse" ligger inne i fiskehavna "Tjeila", mellom Måøy og Gårdsøy. Hotellets lokaler har tidligere vært fiske- og krabbefabrikk, "Sjøblomsten" har 12 moderne rom med dusj og toalett, totalt 58 sengeplasser.Det er en stille havn med en enkel brygge med plass for max 3 båter flere om man legger seg utenpå hverandre. Nær adkomst til Coop Mausund som er drevet av Torstein, øyas altmulig mann.

 

Den andre plassen på Aursøy, nærmere bestemt Aursøysundet finner vi restauranten "DEN MUNTRE MATROS". Restauranten ble åpnet i 1996, og er allerede godt kjent blant båtfarende langs norskekysten for sin trivelige atmosfære og sitt gjestfrie vertskap. Her serveres hjemmelaget tradisjonmat, jeg vil spesielt anbefale den lokale retten "saltfeskball". Restauranten har pub, med alle rettigheter. Her finner vi også en god båthavn med 200m flytekai, vannfylling og elektrisitet. Overnattingstilbud med selvhushold i rorbu med kjøkken, oppholdsrom, 20 sengeplasser, dusj og fryseboks.

 

Med storhavet rett utenfor er fiske en naturlig fritidsbeskjeftigelse for fastboende og besøkende.Det er mange gode fiskeplasser både fra land og båt. Det er også mange øyer og holmer som er fine og dra på utflukt til. feks. Vassøya og Skogsøya.

 

Vingleia fyr er en perle verdt å besøke. Fyret ligger ca. 30 min. kjøring med båt, utenfor Mausund. Vingleia fyr ligger i et fredet område, med et rikt fugleliv.

 

Mausundvær er absolutt å anbefale fra påske til høsten, når som helst man har tid også for en 7 knops båt :-)  (Dette ble jo reine reklamen men skitt au, stedet har stil og atmosfære og jeg tar ikke betalt :-)  )

 

Med hilsen

Jan Arve Johansen

Link to post
Share on other sites

Artig å se at Jannert taler varmt for min barndoms grønne øy ( eller kanskje heller grå / brun / grønn er mer riktig  :wink:).

Mausund er en spesiell plass,  og som Jannert sier er det to gode alternativer for gjestende båter.   Begge med pub på kaikanten og alle rettigheter  :cheers:.

 

Men avstanden er kanskje litt drøy for en helgatur med utgangspunkt i Trondheimsområdet, ........aksepterer det.

 

Angående Råkvåg..har aldri vært inne der, men går ut fra at dybden er tistrekkelig for en 35 foter som stikker 2 m ??

 

Skal bli spennende å se tidspunktet og om det klaffer med andre planer.

 

Arild

Link to post
Share on other sites

:blush:

Jannerts fine innlegg om Mausund fikk meg til å flagge Kvenværet som et utmerket stoppested for båtfolket, det være seg baatplasssen-treff Trøndelag eller andre anledninger. Stedet har en bra marina med greie gjesteplasser, vann,diesel etc. Dagligvaren er åpen hver dag året rundt, ( turistknutepunkt) Puben Kvenværsstua har bra mat og alle rettigheter, det er utleieleiligheter( mange), dusj,badstu, vaskemaskin/tørketrommel etc, og stedet har en vert som har skjønt det med service for kunder og gjester. Standarduttrykk: Jaddda - det kan vi ordne! Bare spør etter Bjarne Johan! Til Kvenværet kommer man med stort sett innaskjærsfart etter godt merket hovedlei både østfra, sørfra og nordfra. Mye båtfolk fra Trondheimsfjord/Fosen og Møre-distriktene har oppdaget stedet, så det kan av og til være fullt. Er innom der rett som det er i sommerhalvåret, så heretter kommer jeg til å kikke nøye etter baatplassen.vimpelen! ( Håper både den og T-skjortene kommer snart???)

Uansett hva valget blir håper jeg på et hyggelig baatplassen-treff til sommeren!

mvh

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

:cheers::smiley::flag: Dere som anbefaler Mausundvær eller Hitra, Frøya kommer dere alle fra denne regionen? Har dere båtene der hele sommeren!! Hva med Brekstad, Kongensvollen eller Kyrksæterøra for den saks skyld kan også nevne Magerøya med rest og pub og Hellandsjøen også pub, kanskje nærmere for noen?, det er ikke alle som har havgående skip vet dere. Skall dette bli et velykket båttreff så må vi tenke på at flest mulig har mulighet til å delta. :smiley::flag:
Link to post
Share on other sites

Jeg lurer på hvor stor/liten båt man kan benytte i dette treffet uten å føle seg utenfor selskapet? :cheers:

 

Det er bare det at jeg ikke har ei skute på "mang og tredve fot" med "fly-bridge". :cryin:

Kom i den båten du har. Tror utvalget er stort. Min er en 37 fots raring.

 

:smiley::flag: :flag: Dere som anbefaler Mausundvær eller Hitra, Frøya kommer dere alle fra denne regionen? Har dere båtene der hele sommeren!! Hva med Brekstad, Kongensvollen eller Kyrksæterøra for den saks skyld kan også nevne Magerøya med rest og pub og Hellandsjøen også pub, kanskje nærmere for noen?, det er ikke alle som har havgående skip vet dere. Skall dette bli et velykket båttreff så må vi tenke på at flest mulig har mulighet til å delta. :flag::smiley:

Vet ikke hvor alle er fra, men valgte å begrense plassene denne gangen. Ser for meg mer enn ett treff i sommer.

Link to post
Share on other sites

:cheers:

Nærmere for noen, lenger unna for andre, det er vel ikke til å unngå, per_henry?

torerikb har vel truffet ganske bra på midten med sine forslag i pollen ovenfor.

Til  John_Kr : Tror ikke båtstørrelse er noe kriterium for å føle seg vel blandt Båtfolket!

Hvordan det forholder seg med Folk i båt skal jeg ikke ha noen formening om. Har vært med på båtreff fra Kristiansund til Lysøysundet med min 18-foter og hatt det alldeles utmerket!

Hørte en bemerkning gjennom kalesjen en gang om at: Sei mæ - bor det folk nedi der? -

men det var neppe negativt ment! Båtfolk har det trivelig sammen enten treffet blir her eller der, og enten båten er stor eller liten!

Har noen en formening om gunstige datoer?  13.-15. aug. tror jeg det er Kyststevne i Lysøysund, så det bør vi vel styre unna?

mvh

Jan S

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

John_Kr.....

Båtstørrelsen betyr vel ingen ting, det å være på sjøen og ha det hyggelig med den skuta en har, er vel noe som er en gjenganger her på Båtplassen.

 

Jeg har ihvertfall ikke registrert noen " upnose" holdninger fra de med store båter i forhold til de med små.  Og Heldigvis for det vil jeg si !!

 

Begynte selv med en 15 foter med 8 hk mariner for mange herrens år siden, via min første seilbåt, en Happy 27, via flere år med leiebåter i sommerferien, inntil nå da jeg ble aleine og kunne kjøpe meg båt i den størrelsen jeg hadde ønsket meg lenge.

 

Arild

Link to post
Share on other sites

Hei igjen, er enig at vi bør styre unna "dagene". La oss finne en helg hvor vi kan møtes. spise deilig mat og da et par anker drammer :lol::flag: (ikke drikkepress altså)og prate båt.

Selv om jeg har over 30 fot og fly så er ikke båten akkurat noe smykke. alle som er medlemmer her inne (og kanskje noen "prospects"?) er hjertelig velkommen. uansett størrelse på båt og vomm...  :cool::lol:.. Syntes Råkvåg er en flott alternativ. Har ligget der et par ganger og kost meg meget. Bra med plasser og lett adkomst til det meste. Vakkert er det også. Og ikke minst ikke så altfor langt fra Trondheim som passer for mitt vedkommende.

datoen passer best for meg, enten før skolene slutter ( barn osv) eller fra fellesferien og utover. (er på hytta forhåpentligvis fra 12 juni og 3 uker utover)

 

Gleder meg

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

:lol: Ja vi bor vel ganske spredd vil jeg tru, hva med å treffes først eller i midten av juni da det kanskje ikke er så fult i havnene enda. Vi vil vel ruve noe når det kommer 10-15 båter på en gang og da trenger vi jo litt plass, hva da med å ikke besøke den mest populære havna? :sailing: Plassen er ett fett for meg da jeg har en hurtigående NB 820 og har båt plass på Kyrksæterøra så alle alternativene passer godt for meg :flag:
Link to post
Share on other sites

Ser ut som om 12-13 Juni passer for meg, neste mulighet er 3-4 Juli, men her er det vel det demokratiske flertallet som bestemmer  :sailing:.

 

Blir vel vanskelig å finne en dato som paser for alle uansett.

Blir gjerne litt frafall når dagen nærmer seg......ting dukker ofte  opp som ikke var med i planen  :flag:

 

Har forresten bestillt vimpel i dag !!

 

Arild

Link to post
Share on other sites

Vimpel er nesten ett must...  :cheers:

 

12-13 juni passer meg dårlig siden jeg er i utlendighet da. Men fra og med helga etter tror jeg det skal gå bra og da nærmer det seg fort juli. Men regner med jeg kan avslutte steds-pollen snart og legge ut en med datoer?

Link to post
Share on other sites

Hei Folkens

Det nevnes vimpel. Har ikke fulgt med, men sier dere at baatplassen.no har vimpler å selge?

 

Når det gjelder tidspunkt for treff så er det jo bare og velg en dato, vi vil ikke få med alle uansett. Det er jo en løsning at vi/dere arrangere 2 treff.

 

:wink:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Kom i den båten du har. Tror utvalget er stort. Min er en 37 fots raring.

 

 

Vet ikke hvor alle er fra, men valgte å begrense plassene denne gangen. Ser for meg mer enn ett treff i sommer.

:flag: Det er jo lov til å ombestemme seg, så jeg går for flertallet, Råkvåg høres spennende ut, har aldri vært der med båt , det ser jo veldig idylisk ut der med alle fasiliteter og slikt.

Å møtes 2 ganger pr år er også ok, hva med siste treff i August? :flag:

Link to post
Share on other sites

:confused:

Jaha - så ble det solid flertall for Råkvågen, sikkert et godt valg! Har dessverre ikke vært der enda, men det er jo en veldig god grunn for å gå dit da! Bildene som ligger ute tyder på at dette er et flott sted å besøke. En dato vil aldri passe for alle interesserte, og forslaget om to treff har mye for seg. August er sikkert bra, men det er så lenge til! Og ca midt i august er det altså kyststevne i Lysøysundet ,så vidt jeg vet.

Foreslår sommersolvervshelga, altså 18.-20 juni i Råkvågen og Kyststevnet i Lysøysundet som treffsted nr. to.  Husk vimpel og T-skjorte!( Kommer leveransene snart da, tro?)

Og så må vi godsnakke med værgudene. Håper på en kjempehelg!

mvh

Jan S

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...