Jump to content

Båtplassen treff i Sør-Trøndelag


torerikb

Recommended Posts

Unngå ihvertfall siste helga i juli, med mindre dere er glad i å vasse i folkestimer, for da er Råkvågdagene (En dag anno 1930). Da er det 250 mennesker som ser på landnotkast ute på Notholmen og smaker på kokt sild med potet og flatbrød etterpå. I tillegg er det roregatta og seilregatta med veteranbåter (sistnevnte dag er dere garantert at det er vindstille).

 

Salteriet er ikke kommet i gang etter konkursen, men bryggekafeen med Skarven bar og Vågen restantant med Barkeriet bar og dans er i drift. Der er det liv hver helg hele sommeren.

 

Jeg vil også være der "live", for der er jeg født og oppvokst. Brygga mi er forresten ferdig restaurert utvendig nå med nytt tak, nye stolper, ny bordkledning, ny bryggebro og fersk terasse, men innvendig arbeid gjenstår.

Link to post
Share on other sites

:confused: Råkvaag it is! :confused:

Til Sero: Har ligget i Knarrlagssund noen ganger, men ser IKKE den havna som håpløs! Derimot kan Hopsjøen være "nokså bråkete" under Hopsjødagene, og DA er Knarren et bra overnattingssted (kort vei unna).

Dessuten til alle: Takk for fin info om de forskjellige stedene. Mye nytt for meg, og skal utforskes! :confused:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...