Jump to content

Fortsatt hvit røyk i eksos fra tohatsu 140

Navette1

Recommended Posts

Noen som kan gi en fersking noen gode råd? Da har jeg skiftet toppakningen i håp om at det skulle gjøre underverker for hvit røyk fra eksosen. Men foreløpig ser det dårlig ut. Har bare kjørt motoren en liten stund på tomgang siden jeg skiftet toppakningen. Må motoren gå lenge for at jeg skal vite om dette fungerte? Motoren hoster og harker på tomgangen og dør etter 20-30 sekunder. Det kommer fremdeles hvit røyk , men i mindre mengde.Tennpluggene er også fremdeles våte av bensin. Det både ser og høres ut til at den får altfor mye bensintilførsel, men kan det være feilstilling med alle 4 forgasserene samtidig? Noen som vet hva ellers det kan være? Vet ikke mye om dette , så tar i mot alle ideer med takk.

jeg var skeptisk til at det var topp pakningen din jeg, men tror nok heller den hvite røyken er uforbrendt bensin og olje.

Hvor mye olje kjører du på motoren? hva slags olje bruker du? kjører du mye på tomgang? hva er tomgangsturtal?

Mulig du har en rift i membranen i bensinpumpa, men vanskelig og si når en ikke har sett og prøvd påhengeren.

Livet er for kort for sightsing.

Ja det kan nok virke som det er uforbrent bensin/olje. Bruker Mobil 1 , to takts olje. Motoren har automixing , så den skal jo bare ta det den trenger. Kjører lite på tomgang. Tror etterhvert at det kan være noe med bensinpumpen , siden det virker så den får altfor mye bensin...hvis det er rift i membranen i bensinpumpen , hva gjøres da? Ny pumpe?

ny membran. du kjøper bare et repsett til bensinpumpa og bytter de delene som følger med. men hvis du skrur av bensinpumpa og finner hullet på baksiden, slå så denne siden av pumpa mot håndflaten din. kommer det bensin på hånda de da så er membran røket.

Livet er for kort for sightsing.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...