Fjord24 Startet 23.August.2008 Del på Facebook Startet 23.August.2008 Ingeniør Per-Øistein Andreassen kan stolt vise frem sin flotte bok om "Fredriksstad Motoren og folkene som skapte den". http://www.f-b.no/article/20080823/NYHET/9...4600/1220/NYHET Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 25.August.2008 Del på Facebook Svart 25.August.2008 Noen som vet hvor man kan bestille boka? ISBN nr. kunne vært greit å vite. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 25.August.2008 Del på Facebook Svart 25.August.2008 Sleipner fikk sin bok for endel år siden. Jeg fant den ikke i bokhylla, så den står trolig i båtens bokhylle. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
FredT Svart 25.August.2008 Del på Facebook Svart 25.August.2008 Noen som vet hvor man kan bestille boka? ISBN nr. kunne vært greit å vite. Ifølge et innslag på lokalTV kunne boken kun bestilles hos forfatteren - sa han. mvh FredT Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Fjord24 Svart 25.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2008 Noen som vet hvor man kan bestille boka? Den er trykket hos Møklegaards Trykkeri AS Telefonnummer: 69 35 87 77 Telefaks: 69 35 87 88 Kontaktperson: Lasse Aas Sitér dette innlegget Link to post
Per Harald Svart 26.August.2008 Del på Facebook Svart 26.August.2008 Med oprinnelse fra Fredrikstad så måtte jeg bare ha`n. Kontaktet Gunnar Steen Iversen og fikk forfatterens kontaktinfo som kan brukes til å bestille om ønskelig. Boken selges kun fra ham selv. ( NB Har spurt Per om det var OK og legge ut navnet her.) Per-Øistein Andreassen Gluppev. 75, 1614 Fredrikstad 69 39 03 60 Per Øistein Andreassen 458 59 646 Boken sendes i oppkrav. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Walter_S Svart 26.August.2008 Del på Facebook Svart 26.August.2008 Noen som vet hva boken koster? Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Per Harald Svart 26.August.2008 Del på Facebook Svart 26.August.2008 walter s Han sa prisen, men ta det med en klype salt: 298.- for boken, og 108.- i frakt og oppkrav = 406.- Du kan sikkert kjøre opp til ham og kjøpe den på døra. Etter avtale selvfølgelig. Du tar vel en tur til by`n en gang i mellom? Sånn innimellom båtbygginga menær jæ? Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
roaldbj Svart 26.August.2008 Del på Facebook Svart 26.August.2008 Jeg synes boka så interessant ut. Håper at noen vil skrive litt om inntrykket de får når de leser boka (ikke bokanmeldelse). Det skal ikke så mye til før jeg kjøper den selv. FM-motorene er jo et begrep i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 26.August.2008 Del på Facebook Svart 26.August.2008 He-he! Jeg vet faktisk hvor han bor. Har vært og besøkt han i Gluppeveien i 2002 da jeg hadde en 24' Gressviksnekke med FM 8-12 Akslingen til vannpumpa røk om vinteren (is imellom tanndrevene!!).... ...og han dreide en nye en til meg, med innfrest spor til låsekilen, etc. En flink fyr med komplett dreie- og bore-verksted i kjelleren. Kom meg nesten ikke derfra igjen, vi hadde så mye å preke om. Boken må jeg skaffe meg, ja! :o) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
roaldbj Svart 26.August.2008 Del på Facebook Svart 26.August.2008 Fantastisk historie Walter_S. Jeg har også vært i kontakt med slike helt spesielle "dedikerte" entusiaster som yter service over evne. Desverre er en av dem nå død og en annen uføretrygdet. Jeg stiller meg spørsmålet om hvem som viderefører denne formidable kompetansen? Sitér dette innlegget Link to post
Gabba III Svart 26.August.2008 Del på Facebook Svart 26.August.2008 Desverre er det vel slik at mye av denne unike kompetansen går tapt etter hvert, og derfor er det ekstra flott at noen tar seg tid til å skrive slike bøker Som tidligere lykkelig eier av to FM-motorer, gleder jeg meg til å lese boken Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 27.August.2008 Del på Facebook Svart 27.August.2008 Og hans kompetanse skal man ikke betvile, for jeg mener han har kontruert/vært med å konstruere flertallet av motorene. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Walter_S Svart 27.August.2008 Del på Facebook Svart 27.August.2008 (redigert) Jo han er en av disse ildsjelene som lever og ånder for det han kold(t)er på med i sitt yrkesliv, og hvor yrkesstoltheten og gleden med å få det til er viktigere enn bankkontoen. En mentalitet som desverre er i ferd med å forsvinne eller i ferd med å bli fortrengt av "karusellen" som stadig skal gå fortere - "Tusenlapper - tusenlapper - tusenlapper - ...." Når det er sagt, så kjenner han også Sleipner sine motorer ut-og-inn, siden han - etter FM's nedleggelse, fortsatte som ingeniør hos Sleipner. :o) Redigert 27.August.2008 av Walter_S (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
ColinD Svart 5.September.2009 Del på Facebook Svart 5.September.2009 Noen som vet hvor man kan bestille boka? ISBN nr. kunne vært greit å vite. Boken kan kjøpes fra Petter Fagerli ved Fredrikstad Motorverksted, se websiden hans www.fm-motor.no ISBN nummeret er 978-82-303-1050-2 men jeg tror ikke det hjelper så mye -- den må enten kjøpes direkte av Per-Øistein Andreassen eller Petter Fagerli. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.