Jump to content

Boken om FM-motoren er klar

Fjord24

Recommended Posts

Med oprinnelse fra Fredrikstad så måtte jeg bare ha`n. Kontaktet Gunnar Steen Iversen og fikk forfatterens kontaktinfo som kan brukes til å bestille om ønskelig.

Boken selges kun fra ham selv. ( NB Har spurt Per om det var OK og legge ut navnet her.)

Per-Øistein Andreassen

Gluppev. 75, 1614 Fredrikstad

69 39 03 60

Per Øistein Andreassen

458 59 646

Boken sendes i oppkrav.

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

walter s

Han sa prisen, men ta det med en klype salt: 298.- for boken, og 108.- i frakt og oppkrav = 406.-

Du kan sikkert kjøre opp til ham og kjøpe den på døra. Etter avtale selvfølgelig. Du tar vel en tur til by`n en gang i mellom? Sånn innimellom båtbygginga menær jæ?

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

He-he!

Jeg vet faktisk hvor han bor. Har vært og besøkt han i Gluppeveien i 2002 da jeg hadde en 24' Gressviksnekke med FM 8-12

FM_8-12_babordsiden-BP.jpg

Akslingen til vannpumpa røk om vinteren (is imellom tanndrevene!!)....

Vannpumpe_Oversikt.jpg

...og han dreide en nye en til meg, med innfrest spor til låsekilen, etc. En flink fyr med komplett dreie- og bore-verksted i kjelleren. Kom meg nesten ikke derfra igjen, vi hadde så mye å preke om. :lol:

Boken må jeg skaffe meg, ja!

:o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Fantastisk historie Walter_S. Jeg har også vært i kontakt med slike helt spesielle "dedikerte" entusiaster som yter service over evne. Desverre er en av dem nå død og en annen uføretrygdet. Jeg stiller meg spørsmålet om hvem som viderefører denne formidable kompetansen?

Jo han er en av disse ildsjelene som lever og ånder for det han kold(t)er på med i sitt yrkesliv, og hvor yrkesstoltheten og gleden med å få det til er viktigere enn bankkontoen. En mentalitet som desverre er i ferd med å forsvinne eller i ferd med å bli fortrengt av "karusellen" som stadig skal gå fortere - "Tusenlapper - tusenlapper - tusenlapper - ...."

Når det er sagt, så kjenner han også Sleipner sine motorer ut-og-inn, siden han - etter FM's nedleggelse, fortsatte som ingeniør hos Sleipner.

:o)

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

• 1 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...