Jump to content

Boken om FM-motoren er klar

Fjord24

Recommended Posts

Med oprinnelse fra Fredrikstad så måtte jeg bare ha`n. Kontaktet Gunnar Steen Iversen og fikk forfatterens kontaktinfo som kan brukes til å bestille om ønskelig.

Boken selges kun fra ham selv. ( NB Har spurt Per om det var OK og legge ut navnet her.)

Per-Øistein Andreassen

Gluppev. 75, 1614 Fredrikstad

69 39 03 60

Per Øistein Andreassen

458 59 646

Boken sendes i oppkrav.

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

walter s

Han sa prisen, men ta det med en klype salt: 298.- for boken, og 108.- i frakt og oppkrav = 406.-

Du kan sikkert kjøre opp til ham og kjøpe den på døra. Etter avtale selvfølgelig. Du tar vel en tur til by`n en gang i mellom? Sånn innimellom båtbygginga menær jæ?

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

He-he!

Jeg vet faktisk hvor han bor. Har vært og besøkt han i Gluppeveien i 2002 da jeg hadde en 24' Gressviksnekke med FM 8-12

FM_8-12_babordsiden-BP.jpg

Akslingen til vannpumpa røk om vinteren (is imellom tanndrevene!!)....

Vannpumpe_Oversikt.jpg

...og han dreide en nye en til meg, med innfrest spor til låsekilen, etc. En flink fyr med komplett dreie- og bore-verksted i kjelleren. Kom meg nesten ikke derfra igjen, vi hadde så mye å preke om. :lol:

Boken må jeg skaffe meg, ja!

:o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Jo han er en av disse ildsjelene som lever og ånder for det han kold(t)er på med i sitt yrkesliv, og hvor yrkesstoltheten og gleden med å få det til er viktigere enn bankkontoen. En mentalitet som desverre er i ferd med å forsvinne eller i ferd med å bli fortrengt av "karusellen" som stadig skal gå fortere - "Tusenlapper - tusenlapper - tusenlapper - ...."

Når det er sagt, så kjenner han også Sleipner sine motorer ut-og-inn, siden han - etter FM's nedleggelse, fortsatte som ingeniør hos Sleipner.

:o)

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...