Jump to content

Forum


Guest

Recommended Posts

Ganske artig å registrere at dette forum har mest innlegg som handler om hvor koslig/bra dette forumet er. Jeg benytter begge forumer (båtmagasinet og dette) og båtmagasinet sitt er fullstappet av info - ved søking. ,har mange flere innlegg daglig - ikke så mye selvdyrking (båten min etc. og annet koz).

Hvis dere vil utvanne og stoppe en samlingsplass for båtfolk ved å starte flere forumer, så er ikke det bra. Må vel for pokker tåle at noen svarer useriøst av og til.....

:boxing:

 

Det er ikke mange sakene dere har tatt opp her som det har vært drøssevis av i båtmagasinet !!!!

 

Sayonara!

Link to post
Share on other sites

Ja, "problemet" er kartlagt.

Brukeren har registrert seg, postet innlegget og så fjernet profilen sin, det hele fra sin arbeidsgivers maskin.... :boxing:

Sannsyligvis var det ikke meningen at mail-adressen skulle bli liggende igjen. :lol:

 

Vi vil nå stenge for at brukere kan slette seg selv og overlater den jobben til administratorene alene... :wink:

 

Mange takk til Batdilla som fant ut av dette og de andre som har hjulpet meg, arquebus og Lasse! :wink:

 

For orden skyld: Det er selvsagt helt i orden å komme med kritikk av oss, men ikke utført på denne måten....

Link to post
Share on other sites

Hm... det var interessant hvem jeg var....

Grunnen til at jeg slette brukeren min, er at jeg ikke gidder å være i dette forumet lenger. Særlig ikke etter at det mest interessant etter mitt innlegg var hvem jeg er og hvor jeg jobber... og om jeg benytter pc'n til arbeidsgiveren min...  Ja-ja nok om det. Dette er jo kjempespennede. Nå sletter jeg brukeren igjen....greit???

Link to post
Share on other sites


forum: Hm... det var interessant hvem jeg var....

Grunnen til at jeg slette brukeren min, er at jeg ikke gidder å være i dette forumet lenger. Særlig ikke etter at det mest interessant etter mitt innlegg var hvem jeg er og hvor jeg jobber... og om jeg benytter pc'n til arbeidsgiveren min...  Ja-ja nok om det. Dette er jo kjempespennede. Nå sletter jeg brukeren igjen....greit???


 

Nei, det var i utgangspunktet abs. ikke intr. i vite hvem du er, men det ble det når du gikk frem på den måten.

 

Igjen, vi tar gjerne imot kritikk, men da bør også den som kritiserer være mann for å kunne forsvare sine standpunkter.

Link to post
Share on other sites


Jonny39: ABB er sikkert bare et "skalkeskjul", han jobber vel for BM kan jeg tenke meg.

 

Hei!

 

Jeg er ny her på forumet, selv om jeg har skumlest litt her når jeg har surfet rundt på nettet.

 

Det som slår meg er at det er en gjennogående litt "fiendtlig" holdning mot BM.

Er det noe jeg bare tror eller er stemmer det? I så tilfelle - hvorfor?

 

Ellers så er ikke dette forumet så alle verst, en god del innlegg selv om det for meg virker som det er litt lite faglig tyngde foreløpig.

 

Vel det var det jeg hadde tenkt å si denne gang, vi høres nok igjen.   :boxing:

Link to post
Share on other sites


Goodis: Ellers så er ikke dette forumet så alle verst, en god del innlegg selv om det for meg virker som det er litt lite faglig tyngde foreløpig.

Hvis Du synes det er faglig liten tyngde her, så anbefaler jeg Deg å lese tråden om han som ville peile tanken sin. Kanskje Du ombestemmer Deg da  :boxing:

Link to post
Share on other sites

Er det noen som burde ta litt selvkritikk her nå? Her er en som kommer med litt "mild kritikk" av båtplassen og plutselig vet alle her hvem han er, hvor han jobber, tittel, privatadresse+++  :nono:

 

Synes vel kanskje at det er greit at en kan registrere seg for så å slette seg selv. De store mengdene av kritikk, useriøse innlegg o.a. kommer vel ikke fra de som tar bryet med registrering. Kanskje innlegg skrevet av folk som ikke lenger er registrert kunne blitt merket med "Slettet bruker" i stedet for vedkommendes signatur?  :boxing:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites


SveinHa: Kanskje innlegg skrevet av folk som ikke lenger er registrert kunne blitt merket med "Slettet bruker" i stedet for vedkommendes signatur?  :boxing:

Ja, dette vil vi se nærmere på.

 

Og for at det ikke skal oppstå misforståelser, selv om muligheten for en bruker til å slette seg selv er fjernet, vil man selvsagt kunne bli slettet ved en henvendelse til administrator.

 

Så snart vi får tenkt gjennom evnt problemstillinger regner jeg med at det igjen vil bli mulig for brukere å slette seg selv.

Link to post
Share on other sites

Nei, hör nå her!

 

Hva er dette slags heksejakt man har satt i gang nå?

 

Dette minner meg mest om den praksis om var populär i en del östblokkland for noen tiår tilbake, men som de fleste moderne nasjoner har lagt bak seg.

 

Dette er da et fritt land, og her må man få lov til å si det man mener så lenge man er saklig og/eller handler i god tro. Så lenge man ikke bevisst går inn for å ödelegge, spre edder og galle eller direkte komme med feilinformasjon må man vel få si hva man vil.

 

Dette var etter min mening et saklig innlegg - og jeg er til dels enig med "medlem". Det ER mye koseklubb og til dels et snev av selvdyrkelse her, men det er i ferd med å bli mye bedre.

 

At "medlem" velger å avslutte sitt medlemsskap etter å ha lagt inn et innlegg, syntes jeg man skal ha full rett til, også i framtiden.

 

Ingar - ved å fjerne muligheten til at brukere selv skal slette sine profiler tar du på deg en administrativ prosess du egentlig ikke vil ha, og som heller ikke er nödvendig. Det er ingen ting som hindrer "medlem", meg selv eller noen andre å registrere brukere under fiktive navn og e-postadresser, si det de vil si, og så aldre röre brukeren igjen. At det bare er du som kan slette den gjör ingenting bedre - snarere värre. Du får masse skrap i databasen, det er det eneste.

 

Forövrig syntes jeg baatplassen skal fjerne innleggene med personopplysninger rundt "medlem" og sende ham en unnskyldning.

 

Skjerpings folkens! Dette er Norge - ikke Kina. Skal dette bli et seriöst alternativ til BM får vi tillate at folk legger igjen saklige meninger - populäre eller ikke!

 

Homer, indignert

Link to post
Share on other sites

Må si meg enig med Goody.Personlige opplysninger burde ikke legges ut slik som det er gjort her.

Kritikeren  må ha full rett til å opptre så anonymt som han ønsker innen forumets regler.

En annen ting er jo at hvis han ikke liker forumet så er det antagelig ingen vits i å  ikke å delta.Kanskje kan ha tilføre `fagelig tyngde` og annet som han savner her?Er man ikke "med" og sier ifra og gir innspill så blir det jo heller ikke forandringer.Selv ser jeg ingenting galt i at folk er hyggelige og greie med hverandre slik det gjøres på dette forumet. :boxing:

Link to post
Share on other sites


thor: Må si meg enig med Goody.Personlige opplysninger burde ikke legges ut slik som det er gjort her.

Kritikeren  må ha full rett til å opptre så anonymt som han ønsker innen forumets regler.

En annen ting er jo at hvis han ikke liker forumet så er det antagelig ingen vits i å  ikke å delta.Kanskje kan ha tilføre `fagelig tyngde` og annet som han savner her?Er man ikke "med" og sier ifra og gir innspill så blir det jo heller ikke forandringer.Selv ser jeg ingenting galt i at folk er hyggelige og greie med hverandre slik det gjøres på dette forumet. :wink:


 

Helt enig Thor, pers opplysningene burde aldrig vert på trykk, her driter vi oss ut, skal noe gjøres så bør det skje direkte med vedkommende og ikke i all offentlighet  :nono:

Ang.Koseklubb ja det er jo nettop det som er så fint, Jeg trives kjempebra her !!

Men jeg synest di ansvarlige bør ta ansvar i denne saken, så får vi komme i gang med det daglige koset igjenn (uten negativ snikk snakk)

:boxing:

:wink:

Link to post
Share on other sites


BK: Helt enig Thor, pers opplysningene burde aldrig vert på trykk, her driter vi oss ut, skal noe gjøres så bør det skje direkte med vedkommende og ikke i all offentlighet

 

100% enig, her bør vi ta selvkritikk til 1000, dette er definitivt ikke måten ta kritikk på. Det må vi tåle, som alle andre må tåle, uten å behandle vedkommende på denne måten. :wink:

 

Hexejakt er ingen tjent med. :nono:

 

 


Homer: Nei, hör nå her!

Skjerpings folkens! Dette er Norge - ikke Kina. Skal dette bli et seriöst alternativ til BM får vi tillate at folk legger igjen saklige meninger - populäre eller ikke!

 

Homer, indignert


 

 

Tiltredes på det sterkeste. :boxing:

Link to post
Share on other sites

Etter min mening er Baatplassen heldig hvis vedkommende det gjelder bare lar dette passere.

 

Kan ikke helt skjønne at det skal være tillatt å henge ut en "ikke offentlig" person på den måten som her blir gjort.

 

Etter min mening bør Administrator ta kontakt med vedkommende omgående og gi en uforbeholden unnskyldning! :nono:

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Jeg er enig med det som står tidligere nevnt her at når man legger ut opplysninger om seg selv på internet, så må man regne med at det kan bli brukt slik det her er gjort med "medlem".

 

En annen ting er om opplysningene stemmer.

 

Det ser da ut som om "Medlem" bare var ute etter å provosere, noe han har klart!

 

Hvis det er slik at "Medlem" vil følge opp saken med at hans person opplysninger har blitt lagt ut, så er jo det opp til han, men da regner jeg med at "Administrator" også tar kontakt med hans (medlems) arbeidgiver når det gjelder bruk og etikk ifm. arbeidsgivers utstyr og mail adresser.

 

Er forøvrig enig at opplysningene bør fjernes asap.

 

Ellers en god adventstid til alle! ( medlem også):boxing:

/per

Link to post
Share on other sites

Til dagsorden.

 

Jeg synes man er i ferd med å forkludre administrators integritet i forsøk på å blande ham inn i debatt om meningsyttringers form og innhold.

 

Jeg har skrevet  Re: Forum « Svar #3 på: 12/12/02 18:20 ».

 

Dette er oppdatert i dag kl. 1218.

 

Hvis det er noe i mitt innlegg dere har synspunkter på så "quote" meg og svar i denne tråden.

 

I ethvertfalll: Skyt ikke på Ingar!  Rett kritikk og argumenter *direkte og åpent til de som skriver her på baatplassen.no.*

 

En kongstanke med baatplassen.no var å stå for yttringsfrihet. Den håper jeg vi er enige om å forsvare.

 

:santcheers: Se forøvrige "Si det med H. Due" som alltid avslutter mine innlegg! :santcheers:

 

Mvh Jan

Link to post
Share on other sites

Det er med en flau smak i munnen at jeg har lest denne strengen.det som gjør smaken flau er at administrator ikke har sørget for å fjerne personopplysninger fra andre innlegg. Det gir meg liten lyst til å fortsette å følge dette forum. Man burde kunne komme med synspunkter uten å bli hengt ut i full offentlighet. Da er det tross alt større takhøyde i et annet forum, uten at det skal påstås at sakligheten særlig stor der. Dette legger opp til at man kanskje ekskluderer nye medlemmer, etter mitt syn. Det eneste man i såfall oppnår er et forum for de få og det fortjener ikke sjølivet. Etter over 20 år med fritidsbåt tenker jeg ofte tilbake på tiden som "skårunge" med stor takknemlighet på de som hjalp til og kom med gode råd slik at båtlivet ble en glede ikke bare for skipperen/skårungen, men hele min familie.

 

Bare noen tanker....................................

Link to post
Share on other sites


mini: Det er med en flau smak i munnen at jeg har lest denne strengen.det som gjør smaken flau er at administrator ikke har sørget for å fjerne personopplysninger fra andre innlegg. Det gir meg liten lyst til å fortsette å følge dette forum. Man burde kunne komme med synspunkter uten å bli hengt ut i full offentlighet. Da er det tross alt større takhøyde i et annet forum, uten at det skal påstås at sakligheten særlig stor der. Dette legger opp til at man kanskje ekskluderer nye medlemmer, etter mitt syn. Det eneste man i såfall oppnår er et forum for de få og det fortjener ikke sjølivet. Etter over 20 år med fritidsbåt tenker jeg ofte tilbake på tiden som "skårunge" med stor takknemlighet på de som hjalp til og kom med gode råd slik at båtlivet ble en glede ikke bare for skipperen/skårungen, men hele min familie.

 

Bare noen tanker..................................

 

Må bare få slenge meg på ang. "før og nå", jeg er bekymret både av utviklingen på nett og i praktisk båtliv.

 

Stopp verden jeg vil av  :cheers:

:cryin:

Link to post
Share on other sites

Uansett hva administrator gjør i denne saken så blir det feil. Fjerner han postingen bir det en laaaaaaaaaaaang diskusjon om ytringsfrihet, og lar han det stå der bir det en laaaaaaang diskusjon om at det bør fjernes.

 

La oss heller komme oss ut fra fra sidesporet, og ut i skipsleia igjen. Håper dette blir siste posting på denne tråden.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...