Enzo Startet 26.August.2008 Link til dette innlegget Startet 26.August.2008 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link Denne må vel ligge høyt på listen av det aller heftigste Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 26.August.2008 Link til dette innlegget Svart 26.August.2008 Kult utseende. Innvendig var den litt Ikea bokhylle. Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 26.August.2008 Link til dette innlegget Svart 26.August.2008 Ja denne var bare RÅ!!! Ikea? lys og trivelig vil jeg si...........hele båten! helt rå! Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 26.August.2008 Link til dette innlegget Svart 26.August.2008 (redigert) Tja, hva skal en amatør si..(Helst ingenting vil sikkert ekspertene si) Dette kan da ikke være stuerent for en skikkelig seilbåt.... men det er sikkert meget bra siden det ikke er en serieprodusert Bayersk seilbåt.... Likte heller ikke den "pølsebua" som var montert akterut på toppen av båten.... Men utseende spiller vel ikke så stor rolle på slike båter vil jeg tro..... siden den ikke er serieprodusert i Ba...n Redigert 26.August.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Salt Svart 26.August.2008 Link til dette innlegget Svart 26.August.2008 Det får bli en annen gang. Eller 'etterpå'. Så får vi se om det kanskje er kommet alternativer. Men jeg trur ikke jeg ville fått beholde plassen min i båthavna med den båten. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
HaHa Svart 26.August.2008 Link til dette innlegget Svart 26.August.2008 (redigert) Tøff! Skal jeg gå vekk fra klassisk vakre linjer bør båten være rå - ikke kjedelig. Flott innredning, i allefall etter bildene å dømme. Redigert 26.August.2008 av HaHa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 26.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2008 Tja, hva skal en amatør si..(Helst ingenting vil sikkert ekspertene si)Dette kan da ikke være stuerent for en skikkelig seilbåt.... men det er sikkert meget bra siden det ikke er en serieprodusert Bayersk seilbåt.... Likte heller ikke den "pølsebua" som var montert akterut på toppen av båten.... Men utseende spiller vel ikke så stor rolle på slike båter vil jeg tro..... siden den ikke er serieprodusert i Ba...n Har du det vondt på noen måte sydvesten ? er det noe som plager deg ? Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 26.August.2008 Link til dette innlegget Svart 26.August.2008 For den prisen burde en jo få litt valutta..... Men haddee jeg vunnet i Lotto og skulle brukt sååååååååååååå mye penger på en båt, ville neppe valget falt på akkurat denne.... Men, smaken er som..... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Sydvesten Svart 26.August.2008 Link til dette innlegget Svart 26.August.2008 (redigert) Har du det vondt på noen måte sydvesten ? Har det perfekt jeg, faktisk veldig morsomt også... storkoser meg rett og slett.... Beklager at sporet av din tråd her da... Jeg skjønner at mine kommentarer ikke passer inn i halleluja koret om denne båten... Båten er knall tøff og er nok årets desidert råeste båt, eller dritkul som ungene sier..... det var det jeg egentlig skulle skrive..... og ikke legge merke til at årets råeste båt har baugpropell. Dægern gitt så hårsår da...........................men er vel ikke annet å vente Redigert 26.August.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Enzo Svart 26.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2008 Finner du noen annen turbåt som gir mer seilglede og trygghet for de pengene ? Sitér dette innlegget Link to post
jandrea Svart 26.August.2008 Link til dette innlegget Svart 26.August.2008 Jeg synes denne er kul : Nye Moody 41 Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
SRA Svart 26.August.2008 Link til dette innlegget Svart 26.August.2008 artigt at noen tør å gjøre ting litt anderledes, men designen inni minte litt om et tannlegekontor Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 26.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2008 Designet sier seil fort , seil trygt , seil hvor du vil og den har vel allerede seil fort og langt EXPO 98 Round the World Rally. Mantra vant 8 av 9 etapper i sin klasse samt flere overall etappe seiere Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 26.August.2008 Link til dette innlegget Svart 26.August.2008 Jeg likte denne, men jeg er et null når det gjelder seilbåt. Men har vært med på noen firma-regattaer med alt fra 48 for J. Sun Odyssey til X-3/4 tonn Og det er jo morsomt og ikke minst lærerikt. Men denne Hanse-båten så nå veldig flott ut da? Hanse 430E Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 26.August.2008 Link til dette innlegget Svart 26.August.2008 Båten er bare rå! og annerledes! og ikke for sirumpa gubber! Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 26.August.2008 Link til dette innlegget Svart 26.August.2008 Jeg likte denne, men jeg er et null når det gjelder seilbåt. ? Hanse 430E Synes båten er fin, eneste jeg ikke liker er den åpne hekken. Ikke anledning til "kassene" som er på de mindre modellene. Men liker båten. Ellers til båten i linken til Enzo. Ikke min stil, men den er sikkert rask og trygg. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Hansi Svart 26.August.2008 Link til dette innlegget Svart 26.August.2008 En nydelig båt, spesielt baugpropellen var bra. Sitér dette innlegget Link to post
Shetlender Svart 26.August.2008 Link til dette innlegget Svart 26.August.2008 Helt enig. Moody 41 er flott, har lekre linjer. Rett og slett en nydelig båt Sitér dette innlegget Uttern D55 Dti, 2006 Modell, 18 Fot = 2006 - 2007 Sjark, 1982 Modell, 33 Fot = 2017 - Link to post
SRA Svart 26.August.2008 Link til dette innlegget Svart 26.August.2008 (redigert) Helt enig.Moody 41 er flott, har lekre linjer. Rett og slett en nydelig båt amen Redigert 26.August.2008 av SRA (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 26.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2008 baatsman ! jeg leste en test i seilas på Hanse 430 og der sa de man kunne få sånne kasser til å lukke hekken med Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 26.August.2008 Link til dette innlegget Svart 26.August.2008 (redigert) Men den baugpropellen, er ikke det omtrent som å dingle med bena ned i vannet på regattaen. Ekstra motstand og mindre fart? Rå båt er liksom maks fart og null luxus.. Farr ILC 40 Denne var rå, kanskje råbillig også? Eller kanskje en IMX eller Albin Express??? Redigert 26.August.2008 av Brutus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sail S Svart 26.August.2008 Link til dette innlegget Svart 26.August.2008 Jeg foretrekker pene båter. Denne var stygg som fy. I dag kan du få pene båter som er betydelig "råere" enn denne for en tilsvarende pris. Se på N-Yachts 41 feks, seiler rundt denne og koster omtrent det samme på bruktmarkedet. I tillegg er den pen. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 27.August.2008 Link til dette innlegget Svart 27.August.2008 Har ikke peiling på seilbåter, men båten var ikke bra vedlikeholdt....ser rust på omtrent alle utvendige detaljer. Møkkete var den også... Nei, gi meg en Nauticat ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Enzo Svart 27.August.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2008 I dag kan du få pene båter som er betydelig "råere" enn denne for en tilsvarende pris. Se på N-Yachts 41 feks, seiler rundt denne og koster omtrent det samme på bruktmarkedet. I tillegg er den pen. N-yachts 41 er knallfin men nesten umulig å få tak i , men at det seielr rundt denne det tror jeg neppe Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 27.August.2008 Link til dette innlegget Svart 27.August.2008 (redigert) Båten er bare rå! og annerledes! og ikke for sirumpa gubber! Der ligger vel svaret - jeg er en sirumpa gubbe - og frem for alt en ihuga nostalgikker Derfor faller ikke denne båten i smak... Redigert 27.August.2008 av wabra (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.