Kosmix Startet 29.August.2008 Del på Facebook Startet 29.August.2008 Synes selv det er morsomt å følge med på seilbåtnyheter, og tenkte derfor det kunne være greit å samle dem i en egen tråd. Jeg finner jo ikke alle selv... Første nyhet ut, som jeg ennå ikke har sett presentert i noe tidsskrift, er Sumbeam 30.1 Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Gunga Din Svart 29.August.2008 Del på Facebook Svart 29.August.2008 Aphrodite Yachts skall bli spennende o se skroget....hoper dom går tilbaks til ett riktigt skrog... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 29.August.2008 Del på Facebook Svart 29.August.2008 Et riktig skrog er vel en svært løs fortolkning. Det kan vi vel diskutere til krampa tar oss. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 29.August.2008 Del på Facebook Svart 29.August.2008 Jeg har ingen erfaring med seilbåt - med bærer på en hemmelig drøm om en gang å bli eier av en Personlig synes jeg de nye seilbåtene med sin rette baug og avkutta hekk blir mindre og mindre tiltalende. Men det har sikkert sine fordeler. Men hvor blir det av de feminine smekkre linjene Vell - nå er jo jeg en håpløs nostalgiker - så jeg får vel bare holde kjeft Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Careka Svart 29.August.2008 Del på Facebook Svart 29.August.2008 Personlig synes jeg de nye seilbåtene med sin rette baug og avkutta hekk blir mindre og mindre tiltalende. Men det har sikkert sine fordeler. Men hvor blir det av de feminine smekkre linjene Heller mot det samme. de gamle båtene er penest og vakkrest. men noen liker mora, mens andre syns den ungre dattera er penest. Vi er bare slik. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Careka Svart 29.August.2008 Del på Facebook Svart 29.August.2008 (redigert) Noen som vet når de første Aphroene skal vises ? Redigert 29.August.2008 av careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Mulligan Svart 29.August.2008 Del på Facebook Svart 29.August.2008 Mnja. Jeg tror at de fleste ikke har hilst på mora. Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 29.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2008 Synes rett baug er penest, men ser jo at det er mer praktisk med overheng i forb. m. ilandstigning i uthavner. Av nye båter, er kanskje Scanner 361 et komprimiss? Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Mulligan Svart 29.August.2008 Del på Facebook Svart 29.August.2008 Noterer meg at Sunbeamen har rorkult. Ser det samme på flere nylanseringer. Ratt er tydeligvis på vei ut. Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 29.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2008 Denne ble nylig presentert på blur.se: Finn Flyer 36 Club Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Wasco Svart 29.August.2008 Del på Facebook Svart 29.August.2008 Den rette baugen er vel heller ingen nyvinning. Dette er vel egentlig en motesak. Egentlig er den ganske nostalgisk.... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Enzo Svart 29.August.2008 Del på Facebook Svart 29.August.2008 Dear Sailors, we are please to inform you that the new Finn Flyer 36 Club made its debute at the Helsinki floating boatshow last weekend. According to many visitors it was the Top Boat of the Show! Feel free to make your own judgement. Finn Flyer 36 Club is a dual purpose designed boat , that provides fast and fun sailing on deck and luxury living below deck. Due to the advanced composite construction technique the yacht performs as a Racer though equipped with a cosy and comfortable wooden interior look. The first boat weighed only 5130kg with teak deck and cruising equipment ! For more information and test sailing in Helsinki please get into contact. Best regards Lars Sjöman Finn Flyer Sales www.finnflyer.com Sitér dette innlegget Link to post
wave Svart 29.August.2008 Del på Facebook Svart 29.August.2008 Ser ut som en heftig båt. Litt underlig med teakdekk, kanskje, på en båt der vektbesparelse er så vesentlig. Med det undervannsskroget skal man nok kjenne sin trimme-ABC for å få ut det optimale. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 29.August.2008 Del på Facebook Svart 29.August.2008 (redigert) Teakdekket og lazybag m.m.er sikkert der pågrunn av at de vil ha en fullspekket demobåt eller at dette er en kundebåt Redigert 29.August.2008 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 29.August.2008 Del på Facebook Svart 29.August.2008 jøss- på det nederste bildet ser man tydelig at de har begynt å produsere hydrofoil seilbåter . Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Kosmix Svart 29.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2008 (redigert) Den skal jo komme i en regattautgave også. Kanskje den blir mer strippet? (red. skrivefeil) Redigert 29.August.2008 av Kosmix (see edit history) Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Enzo Svart 29.August.2008 Del på Facebook Svart 29.August.2008 (redigert) Club er regatta versjonen Finn Flyer 36 Club is the racer in the Finn Flyer 36-family differing from the cruiser-racer by beeing fitted with a deeper T-keel. The yacht is primarily designed and equipped for performance. It is the ideal yacht for the competitive sailor looking for a comfortable interior without sacrificing performance. In terms of raw speed the boat is designed to match pure racers. The design enables good performance in ORC international and IRC. . . Finn Flyer 36 CR is a modern high performance cruiser-racer. The hull is made with the injection method and composite parts are used for the interior to ensure that the boat is light and stiff with a high ballast ratio. A generous rig with non-overlapping sails guarantees performance both on and off the wind. Finn Flyer 36 CR is the ideal boat for the performance-minded sailor who wants to be able to combine long offshore passages and competitive racing. The modern and beautiful hull lines provide ample interior with standing height in the saloon and head. Up to 7 bunks can be fitted with sufficient storage. Redigert 29.August.2008 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fem@il Svart 29.August.2008 Del på Facebook Svart 29.August.2008 Sprek båt,antagelig stort fartsptensiale.og gedigen seilglede Kommer det noen skeptiske komentarer her tro,vedr.størrelse på anleggsflate kjøl,etc?Hva jeg kan se av tegninger/bilder/brosjyre,ville nok antagelig konsekvensene ved landkjenning i 5-6knop og bråstopp med denne båten være større enn ved de fleste andre båter som er nevnt 100 ganger hr på forumet. mvh fem@il Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 29.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2008 A-ha! Det ér regattaversjonen. Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
fem@il Svart 29.August.2008 Del på Facebook Svart 29.August.2008 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene.For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 29.August.2008 Del på Facebook Svart 29.August.2008 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene.For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Kosmix Svart 29.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2008 Jeg har faktisk studert bildene på hjemmeside ut og inn i sikkert et år, men tenkte ikke over at det var clubversjonen pga den massive innredningen og teakdekket....men åpen hekk og T-kjøl burde gitt meg et hint. Denne har stått høyt oppe på drømmebåt-lista, og etter å ha sett bildene er den enda høyere oppe... Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Careka Svart 29.August.2008 Del på Facebook Svart 29.August.2008 Dyrt Leketøy, vil jeg kalle denne båten. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Sun Flyer Svart 29.August.2008 Del på Facebook Svart 29.August.2008 Det har jo et større bruksområde enn de rene turbåtene, så jeg vil heller si at det er de som er leketøy... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Kosmix Svart 29.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2008 (redigert) Careka: Men....den har jo alle tur-finessene? All komforten? Redigert 29.August.2008 av Kosmix (see edit history) Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.