Jump to content

Venus 20 Skjærgårdsjeep - Noen som kjenner den?


sap_2000

Recommended Posts

Hei.

 

Er på utkikk etter Skjærgårdsjeep i 18-20 fots klassen. Vurderer Yamarin ol., men er litt svak for noe som skiller seg ut litt mer, gjerne litt mer sporty og "kul". -men må også ha god kvalietet og være noenlunde praktisk mtp. på løsninger, stuerom etc.

Kom nettopp over Venus 20 som er produsert i Mandal. Virker som det ikke går så mange av disse... Jeg har i allefall ikke lagt merke til den før...

Så er det noen som kjenner den, har sett på en eller har noe å komme med?

Lurer også på om den blir å se på båter i sjøen neste helg??

 

Her er et bilde:

Venus20_014.jpg

 

Venus20_017.jpg

 

 

Finnes også i en "XTRM" versjon som ser litt råere ut:

Venus20_021.jpg

 

Vurderer også GH V20 som jeg synes er lekker. V20'en er visst nylig også tilgjengelig i en "Limited" versjon, uten at jeg vet hva det går ut på da ikke har sett noen bilder av den. Både den vanlige og Limited skal utstilles på sjøen for alle, så gleder meg til å se på de.

gh_v20_01_stort.jpg

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Syns den Venus'en lignet veldig på (Draco/Windy) Oceancraft...? (Kanskje Geir Arnestad har hatt en finger med i spillet..? )

 

GH V20 er vel konstruert av Egil Ranvig, mannen bak båter som T-17/18/20, F-23, F-26 osv.

 

Begge disse er vel båter hvor fartsegenskaper, kjøreglede og design er prioritert foran det trauste, og familievennlige.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Snakket med selger av denne på båtmessa på Lillestrøm. Kan desverre ikke kaste så mye lys over båten ut over at jeg synes det var nydelig form på skroget. Thumble-home'en på akterenden får fram smilet hos meg i hvertfall. Mye klassisk "amerikansk" design på denne.

Skulle gjerne hatt skroget og så laget nytt dekk i mahogny (sjekk prosjektet til CF- "Fra skrot til Gatsby" her på BP) . Kunne blitt en skikkelig "Gentlemans-racer" med styreposisjon langt bak og passasjer-sete foran. Diskuterte dette med selger på båtmessen, men det spørs om potensialet er stort nok i ett så begrenset båtmarked som det norske er for denne type båter. Men lekkert hadde det vært.. :cool:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...