Jawik Svart 23.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2015 Siste ukens NM og det ble da noen utenfor Aberdeen The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
moosewine Svart 23.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2015 Du må ta opp drivankeret Jawik! . Link to post
Viking.1 Svart 23.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2015 (redigert) Der er en viss uenighet om riktig veivalg fremme i teten for tiden. Jeg har troen på rumskib og Viking, men så har jeg ikke peiling på seiling! Ikke uenighet. Kun posisjonering. Foreløpig har jeg kontroll på alle unntatt rumskib og ita. Men det er små marginer ute og går. Problemet er vinkel, ikke vind. Rumskib er det ikke noe å gjøre med. Han vinner.Jeg skjønner ikke helt ita, han gikk tidlig og får det travelt langs kysten av Vietnam. Det gidder jeg ikke å være med på. Lykkes han er det fortjent. Redigert 23.Januar.2015 av Viking.1 (see edit history) Link to post
Zitt Svart 23.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2015 Jeg synes du ligger bra an, og jeg tror at ita er ferdig! Link to post
Herman Svart 23.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2015 Skal du vinne, kan du ikke seile i kjølvannet til den som leder. Den eneste muligheten er da å gamble og seile en annen rute. All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Herman Svart 23.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2015 jeg tror at ita er ferdig! Samtlige VOR-båter har gått rett nord ved første anledning. Jeg antar at det er en grunn til det. All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
VannTro Svart 23.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2015 Det er forskjell på liv og lære. De må takle bølger..... Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Viking.1 Svart 23.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2015 Samtlige VOR-båter har gått rett nord ved første anledning. Jeg antar at det er en grunn til det. Det er mulig. Men jeg konsentrerer meg om SOL-båtene. Det er dem jeg skal slå. Link to post
Viking.1 Svart 23.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2015 Skal du vinne, kan du ikke seile i kjølvannet til den som leder. Den eneste muligheten er da å gamble og seile en annen rute. Nei, den eneste måten er å seile den raskeste ruten fra din posisjon. Link to post
moosewine Svart 23.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2015 Går til sengs med TWA innimellom skjæra, får briste eller bære Herman du vet hva du skal gjøre hvis jeg står på grunn . Link to post
LALUNA II Svart 24.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2015 Lolla er med igjen .. Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Gunga Din Svart 24.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2015 nå hadde jeg begynnt o seile kontrakurs........hua meg...nå må det bli litt skjerping... S/Y Gunga Din Link to post
Herman Svart 24.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2015 (redigert) Se på slepesporet mitt. Det er ikke enkelt akkurat i det området du er i nå. Glad jeg har seilt gjennom og har mer stabil vindretning på den andre siden. Redigert 24.Januar.2015 av Herman (see edit history) All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Gunga Din Svart 24.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2015 ser sporet Herman, da er jeg i godt selskap ivartfall lykkades undvike denne på veg opp til Abu Dhabi..... S/Y Gunga Din Link to post
Viking.1 Svart 24.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2015 (redigert) Jeg synes du ligger bra an, og jeg tror at ita er ferdig! Nei, ferdig er han ikke på langt nær. Sist jeg sjekket hadde jeg ham en halv time foran meg i mål. Men det er små marginer og en liten endring i vindretning kan gjøre store utslag. Det var svært vanskelig å bestemme riktig tidspunkt for slag, fordi det var en tradeoff mellom vind og vinkel. Jeg konsentrerte meg om å holde kontroll på de jeg kunne ha kontroll på, Exemeromotu og Garagiste. Nå er vi i alle fall på vei mot Vietnamkysten, så får vi se hvordan det utvikler seg. Jeg har høyde på de to og ligger i bedre vind, så det bør gå bra. Redigert 24.Januar.2015 av Viking.1 (see edit history) Link to post
Zitt Svart 24.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2015 Jeg prøver bare å ta meg av optimismen jeg, så får dere som kan det ta hånd om resten! Spennende er det iallfall. HEIA!!! Link to post
Herman Svart 24.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2015 Rumskib er det ikke noe å gjøre med. Han vinner. Dette sa du for mindre enn 24 timer siden. Du er kanskje ikke like sikker nå? All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Zitt Svart 24.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2015 De værutsiktene som foreligger virker veldig stabile og forutsigbare, eller er det slik i spillet, som i virkeligheten, at alt kan forandre seg? Link to post
Herman Svart 24.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2015 Såvidt jeg har skjønt er den vinden vi seiler i tatt fra en eller annen værmeldingstjeneste. Bortsett fra at den ikke tar hensyn til vindskygge fra høye fjell, påvirkning fra nærliggende båter osv. All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Zitt Svart 24.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2015 Oi, da kan jo alt skje bare noen dager frem i tid! Link to post
moosewine Svart 24.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2015 Hvilket Nick seiler du under Zitt? . Link to post
LALUNA II Svart 24.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2015 Bra seilt Viking Enig med deg om at som det ser ut nå så ligger rumship best ann for seier (bedre vind/vinkel)og du nr 2. Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Viking.1 Svart 24.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2015 Dette sa du for mindre enn 24 timer siden. Du er kanskje ikke like sikker nå? Jo, det er jeg. Han ligger ennå lenger foran meg enn ita for øyeblikket. Link to post
Zitt Svart 24.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2015 Hvilket Nick seiler du under Zitt? Zitt sin båt heter Teeny! Jeg har bare vært med på turen fra Aberdeen. På turen fra Gulfen kom jeg så sent i gang at jeg har bare lekt meg med vinden og prøvd å forstå hvordan systemet virker. Jeg regner med at jeg er i toppform under OL i Rio! Link to post
moosewine Svart 24.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2015 Careka, når starter neste etappe? Er på Tenerife fra 1.-13. feb... . Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn