LALUNA II Svart 26.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2015 (redigert) Spennende på toppen...... hvem slår mest optimalt nå snart Stå på Viking Redigert 26.Januar.2015 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Careka Svart 26.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2015 (redigert) Ita, gjorde et forsøk, men de andre beit ikkje på :) rump vil slå først, hvis ikkje Viking skal ta en spansk en og se hva han får utavdet Redigert 26.Januar.2015 av Careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Careka Svart 26.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2015 Der slo Rumb, skal Viking trekke enda litt lengre og sattse på mer vind ? eller sikkre 3 plassen. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Viking.1 Svart 26.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2015 Der slo Rumb, skal Viking trekke enda litt lengre og sattse på mer vind ? eller sikkre 3 plassen. Jeg gjorde et forsøk på å korte ned avstanden til ita ved å slå tidlig. Klarte å ta litt, men det kostet en halv grad vindvinkel i favør ita. Vi skulle begge gjerne vært litt lenger øst, men da ville rum fått for langt forsprang. Det har han forsåvidt nå også med to grader bedre vindvinkel, samt høyde. Nå er det bare en endring i wx som kan gjøre noe fra eller til for min del, samt å holde et øye med Exmer. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 26.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2015 Du har seilt meget bra Viking, fin tørrtrening før sesongen begynner :) 8 feb går neste leg. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Framtia Svart 26.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2015 ingen ting er avgjort, Framtia har også kastet seg med i striden... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Viking.1 Svart 26.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2015 Da har Exmer slått også. Jeg tror ikke han var klar over at han var på negativ VMC, altså seilte bort fra Sanya. Og han gikk med høy TWA, så jo høyere TWA jo fortere seilte han av sted bort fra mållinjen. Det kan forsåvidt i enkelte tilfeller lønne seg, men ikke her. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 26.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2015 (redigert) Flott Framtia, men du starta litt seint, du får være klar 8 feb når neste leg starter. Gjengen med nacrr og aner, kommer også fossende sydfra, de får fin vinkel in mot slutten, så litt forandring i været kl 22.36 så blir det spennende. Redigert 26.Januar.2015 av Careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Viking.1 Svart 27.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2015 Ja, de kommer fort, men ikke fort nok. Da må det store endringer til i wx, Og nå er det bare 3 wx-er igjen til vi er i mål. Min ETA har vært svært stabil innenfor en time de siste dagene og jeg har nacrr et par timer bak i mål, så det er ingenting som tyder på det. Forøvrig så visste jeg at den ruten de valgte var rask og vurderte den selv. Men jeg fant ut at den ikke var rask nok til å kompensere for den ekstra distansen. Og når du går helt ut i hjørnet så er du sårbar for små værendringer, så jeg valgte den kortere og tryggere ruten. Jeg må gå på DC-er i hele dag uten å få med meg evt. endringer, så jeg håper at meldingene holder. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 27.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2015 (redigert) Jeg valgte samme sjansefulle strategi som nacrr, men det viste seg å bli et dårlig valg. Amatore slo nordover en god stund før meg og det ble langt mere vellykket. Problemet der nede i syd-øst(før vi slo) var at når man var kommet langt så måtte man enda litt lengre for å vente på en liten dreining i vinden som ga bedre reise nordover. Nå viste det seg at turen ble litt for lang. Ut fra Singapore hadde jeg plass nr. 80 og nå ser det vel ut som jeg havner rundt nr. 90 i mål. Godt seila nok en gang Viking og velkommen tilbake (til) Framtia Redigert 27.Januar.2015 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Gunga Din Svart 28.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2015 Grattis til en bra plasering Viking Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
VannTro Svart 28.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2015 Gratulerer så mye til Viking med en meget sterk plassering ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Jawik Svart 28.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2015 GRATLA med fin plassering Viking Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Framtia Svart 28.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2015 imponerende!. Er du meteorolog forresten? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
LALUNA II Svart 28.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2015 Gratulerer Viking med god 3.Plass Godt kjempet hele veien Du fortjener en ankerdram nå Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Viking.1 Svart 28.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2015 Takker for oppmerksomheten! Det var et svært krevende og interessant race med haugevis av avveininger mellom vindvinkel og vindstyrke. Grunnlaget for resultatet ble lagt i kryssingen av den bengalske bukt, der jeg klarte å komme meg opp til teten, etter å ha lagt 10nm bak ved runding Sri Lanka. Jeg valgte en mer sydlig rute enn de fleste og fulgte den så langt inn mot vindskyggen vest av Sumatra som jeg turde, noe som viste seg å gi full avkastning, slik at jeg var i posisjon til å gå inn i vindskyggen på østsiden av Malakka stredet som nr 2, og dermed rekke fram til monsunen før de fleste andre. Mitt veipunkt ved Kuala Lumpur var satt under forberedelsene før racet startet, og ble aldri flyttet en millimeter. Til Framtida: Nei jeg er ikke meteorolog. Men jeg har lest mye om marin meteorologi, som det er viktig å kjenne til når man skal krysse store havstrekk. En innføring som kan anbefales er "Modern marine weather", av David Burch, en erfaren navigatør med mange meritter i havseilas. Jeg ser fram til neste legg, men det blir vanskelig å følge opp resultatmessig. Til det krever det alt for mye tid, som jeg ikke har. Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 30.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2015 Hyggelig av Careka å gå på grunn rett før målstreken...;) Sitér dette innlegget . Link to post
Gunga Din Svart 30.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2015 her har det vel blitt for mye Møllers tran........ eller mangel på sjøkart til innseilingen Careka fikk vel dra på jobb ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Herman Svart 30.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2015 Careka fikk vel dra på jobb ! Vi får håpe han ikke har mulighet til å seile på jobben... Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Careka Svart 30.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2015 (redigert) Shitt, trodde jeg var i mål for lenge siden, , vel da fikk Jawik en i belte, men nå bærer det mot mål. tror jeg var 3 timer fra linja sist jeg sjekka, og da stod kursen på linja. så må ha rota fælt :) Men her er resultatet fra kveldens Pre race, klar for avgang i morgen kl 1600 NTid. Lake Winnebago NNYC race 2015 FINAL RANKING 1. Careka (NOR) 2. GREATSKUA (ESP) 3. A2 (USA) 4. RainbowChaser (GBR) 5. Danny (GBR) G-SCOW: Rod (CAN) Redigert 30.Januar.2015 av Careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Jawik Svart 31.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2015 Shitt, trodde jeg var i mål for lenge siden, , vel da fikk Jawik en i belte, Men her er resultatet fra kveldens Pre race, klar for avgang i morgen kl 1600 NTid. Lake Winnebago NNYC race 2015 FINAL RANKING 1. Careka (NOR) 2. GREATSKUA (ESP) 3. A2 (USA) 4. RainbowChaser (GBR) 5. Danny (GBR) G-SCOW: Rod (CAN) Belte mitt er fult av trofeer Winnebago er jo islagt på denne tiden av året. Medisinmannen i Kristiansand kalte på meg i går så jeg gikk glipp av starten. Du er blitt hissig på PR seilas i det siste. Studerer jeg resultatlista du henviser til så ser jeg fort at du "plukket drops fra barn". Danny som #5 - da har han lagt seg i seilene og latt NOGGIEN vinne. Tipper at Rod ble ganske sur ved å ende opp som scow Starten fra Sanya neste helg kan bli vanskelig da jeg blir opptatt med andre sysler... Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Careka Svart 31.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2015 (redigert) har skifta bunnstoff, det gjorde utsalget, nå vil de alle vite hva jeg bruker snart start i USA, http://www.sailonline.org/windy/run/786/ Redigert 31.Januar.2015 av Careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Careka Svart 31.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2015 seiling her,, http://www.foxriversystemwebcams.com/neenah1.html/ Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
VannTro Svart 1.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2015 Måtte opp den tur i natt i 4-tiden for å runde High Cliff i Lake Winnebago. Det ble det en 12. plass ut av. Fornøyd med det Gratulerer til alle som deltok Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Careka Svart 1.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2015 Trodde en stund at du ville sitte oppe hele natten, da du jo hadde en 3 plass, Men søvn er viktig :) jeg fikk in min DC, lenge siden sist. Glemte starten, så kom litt seint igang. men hadde DC så det blei ikkje så heilt vekkseilt :) Nydeligt vær her i Vest i dag sol og blå himmel, vindstille, nestne så en får lyst til og fyre opp båten fra vinterdvale. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.