Jump to content

Seil regatta på nett.


Capella

Recommended Posts

Takk skal du ha Ø Hustler. Dette reparerte neste ryggen. Careka er så til de grader ufin med leppene, at jeg vurderer å sende klage til moderator. Men som den snille personen jeg regner meg selv for å være skal jeg heller tie i forsamlingen og derved slippe å fjerne en hver tvil om hans seilegenskaper.

 

Kunne jo la være å kommenter alt han nevner, men det ville nok bli oppfattet som Donald Duck's klage til Onkel Skrue når livet går han i mot på grunn av Fetter Anton's ufine påfunn.

 

Ha en fin natt og dagen gryr med været som YR presenterer for oss - ikke mye å skrive hjem om.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Tjaldur. Nå fikk jeg meg noen minutter med god latter ved å lese bloggen din. Mange fine argumenter til det å være i vår situasjon. Hadde en periode med Kabal, men fant ut at jeg ble for hekta av det. Gikk over til knestående Ludo med tilsprang, men der kom jeg til kort mot min beste halvdel. Hun slo meg for ofte så jeg foreslo Scrabble. Dumme meg som kunne finne på noe slikt. Der kom jeg til kort og hun blakket meg ofte. Så fikk jeg den ideen om å slå sammen norsk og engelsk versjon. Fant fram den engelske og blandet godt. Spillet gikk over flere timer med litt vin ved siden av. Brettet ble fullere og fullere og poengene raste til hennes fordel.

 

Hva gjør man i en slik situasjon ( hun gikk av med seieren i Scrabble og lommeboka ble tynn) - jo en introduserer regatta på nett. Hun stilte med egen båt og vi startet i Østersjøen. Pinadø slo hun meg der også.

 

Etter et par race fant jeg på at vi heller skulle slå oss sammen om en båt og det gikk hun med på mot en månedlig avgift. Så nå har jeg avløser når jeg ikke gidder eller kan seile. Nattevakta må jeg ta meg av selv for det inngikk ikke i avtalen. Skitt au - husfreden la seg og nå har jeg noen å skylde på når vi blir slått av "eliten".

 

Gikk det bra med hofta ? Er selv i det dragsuget mot å oppsøke pilletrilleren.

 

Ha en fin dag og :sailing:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Skitt au - husfreden la seg og nå har jeg noen å skylde på når vi blir slått av "eliten".

 

 

Ja, OK vet hvem du sikter til der. :lol:

 

Jeg pleier jo å la min yngste datter på 11 år seile litt av og til, og hun også slår Jawik. så du har min dypeste sympati og medfølelse. :wink::lol:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

@ jawik:

 

Hyggelig at du leste bloggen. Jeg må ta meg sammen for å oppdatere den. Hofta er mye bedre. Jeg kan klatre opp 5 etasjer nå uten morfin. Dessuten gå 700 m. til Baker Hansen i Vika for å drikke verdens beste espresso. Det var mye verre å hente de 12 flaskene med Doña Dominga som jeg hadde bestilt på polet i Vika.

Link to post
Share on other sites

Bra Jawik, :cool: nå nærmer du deg rette plassen, men jeg skal ha denne kursen i ca 13 timer fremover nå, så følg etter. da har vi et perfekt løp oppover når vinden snur.,

Men det er visst været blir slik det er meldt nå.

:cheers:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Ryggen går mot bedre tider - håper jeg, men det er ikke mye hjelp fra din side med kontra-mobbingen. Tilfeldigvis traff jeg på Brain som har sett lyset etter mye om og men. Har bestemt oss for å ta igjen de kjepphøye som ligger i forkant av lite vind. Husk 48 timers regelen som alltid gjelder i regatta. Vær beredt, og vit hvor du bør være akkurat nå :smiley:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Ser ut til å bli "en kjedelig seilas"iflg.værkartet :nonod: ,ingen "skikkelig" seilas uten krysslegger :sailing:

mvh

fem@il

 

Trening trening, og atter trening, det er det som skal til.

Se på Jawik, han har seilt i hele sommer, uten å fortelle det til oss andre.

Så nå klarer han å hevde seg "lokalt" litt mer en han gjorde før. :smiley:

 

Det kommer jo mange god løp senere på høsten. og mange spennende båt-typer også.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Hmmm. For øyeblikket ligger jeg som nummer 49 i sammendraget. Svein er foran. Han kom jo fra den Svenske lista og fant vel ut at han burde støtte moderlandet først. Nordmann bosatt i Sverige. Hvor ligger Careka - noen som kan finne han... Verbal seiling gir ikke noe resultater.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Detta var morro, klarte meg med ett siffer ved målpassering Nr 9. :flag: Grattis til alle og spesielt stigt(44) oalnilse(49) og Camping_Classic(98). Fire båter inne blandt de 100 er ikke værst. Synes synd på Careka. Han var helt der oppe(rundt nr. 40) og når stigt spurte om noen passet på så var det allerede for sent. Careka satt vel i et Helikopter på vei utover Nordsjøen. Sånt hender. Det kommer en ny sjanse når du er tilbake fra sjøen Careka.

 

Jawik.....nå må du skjerpe deg :wflag:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Kan ikke klage på plasseringen. Var jo så og si ikke til stedet. Kun innom ved 6 - 9 timers intervall. Båtsesongen har jo nettopp begynt for våres del så dere har nå muligheten til å rette opp nasjonalplasseringen uten meg. Kommer nok til å bidra inne i mellom, men intet stabilt sideleie på meg bortsett fra ombord på egen båt.

 

Gratla til dere alle som bidro mens vi andre sov.

 

 

Fattigmannsturen til Madeira skal jeg ha med meg, men kun fordi jeg liker drinkens gode smak.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Var ikke klar over at du var så å si fraværende. Dere hadde vel et infernalsk vindvær med flo i tillegg. Sett i betraktning var vel plasseringen ikke så gal da.

Selv kjørte jeg tur/retur Kristiandsand med full jobb på dagtid, sett det i betraktning er jeg VANVITTIG fornøyd selv....

 

Godt drikke tar vi alle mot med takk, men jeg er redd det blir for cyber-aktig til at det smaker noe særlig av denne madeiraen :lol:

 

God helg og kos deg, det skal jeg gjøre nå... Hvitløksreker og god vin ! :cheers:

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Bare vas fra jawiks side. han lurer innom hele tiden. også når han er i røykhuset/jordkjelleren. :giggle:

 

Synd det ikke er enda flere fra BP som er med å seiler.

får sattse på en fryktelig vinter, slik at flere kan oppdage SOL seilingen. :seeya:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...