Jump to content

Seil regatta på nett.


Capella

Recommended Posts

Tja, hvis det går rett mot mål så kommer jeg meg nok forbi. God tur over "dammen" !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

gasebo er gasebo - liten fantasi på slike nick..

Jeg har hatt min egen lille intense fight med deg Moose siden vi møttes første gang litt SW for Madagaskar. Det har til tider vært meget spennende, tross litt forskjellige veivalg oppover har våre kurser krysset med noen timers differanse gjentatte ganger.

Link to post
Share on other sites

Jeg driver fremdeles og tester ut dette. Det siste jeg gjorde igår var å sette et slag som skulle "Delay 6h0m". Jeg sjekket at det ble registrert, slo av PCen og gikk og la meg. I morges hadde det ikke skjedd noen ting. Ikke hadde båten flyttet seg, og ikke hadde den gått over stag. Klokken var også helt feil.

 

Må PC stå på for at programmet skal kjøre? Det kan isåfall forklare hva som har skjedd.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Det var det jeg trodde. Men det virket altså ikke. Jeg huket av for Delay og satte tiden. I dag morges var som sagt klokken feil. Den ble korrekt etter refresh av skjermbildet. Men den kommandoen som skulle vært utført i natt ble ikke utført. Måtte gjøres manuelt av meg i morges.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Hermann. Ser ut til at du har gjort rett til nå. Klikk deg inn på klokken i fanen og deretter på fanen med grønn pil. Da vil det komme opp de "delay" som er virksomme / aktivisert. Her kan en også redigere for ny tid / kurs. Men viktigst av alt dette er at en ikke glemmer å trykke på kursendring. Deretter kan en slå av pc om en ønsker dette. Utgaven finnes også som app i mobilen. Helt til høyre i fanen har du en sirkel med ? i seg. Sannsynligvis har du vært her, men jeg nevner denne likevel da det er info å hente her.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Jeg har selv opplevd at klokken har hengt seg opp uten å legge merke til dette og da blir det jo fullstendig gal tid som utløser delay. Foreta en test - liten kursendring - der du er nå med delay på 5-10 minutter. Denne leggen er likevel over for de fleste :giggle: så bruk tiden før neste legg til trening.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Det skal også komme opp en "klokke" rett over kartet i høyre side som teller ned til den kursendringen du har lagt inn.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...