VannTro Svart 15.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2014 Tja, hvis det går rett mot mål så kommer jeg meg nok forbi. God tur over "dammen" ! Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
aileenll Svart 15.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2014 Lite som tyder på tidlig målgang. Nesten ikke vind! Nå gjelder det å utnytte hvert pust. Og be om vindfult vær Aileen ll Link to post
Gunga Din Svart 16.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2014 Moose wake up !!...........du er på veg SØ S/Y Gunga Din Link to post
gasebo Svart 16.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2014 Hyyyyysssssssssssj, Ikke vekk Moose, sover han litt til så kan jeg endelig komme meg forbi...... So ro lille barn nå er dagen over, alle barn i alle land ligger nå og sover. Link to post
Gunga Din Svart 16.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2014 he he......bare husk att den sovende rorsmannen har SB S/Y Gunga Din Link to post
moosewine Svart 16.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2014 Hehe...våken! Men var ikke mye styrefart her! . Link to post
moosewine Svart 16.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2014 Hva er nicket ditt Gasebo? . Link to post
Gunga Din Svart 16.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2014 det er Gasebo, han ligger 1,6M før om deg.........du bør kunne se han ! S/Y Gunga Din Link to post
Herman Svart 16.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2014 Jeg har registrert en profil, men det er jo håpløst å starte i Cape Town nå. Er det mulig å starte i Abu Dhabi direkte når starten går der? Hvor finner jeg isåfall det racet? Mulig jeg missforstår noe, er helt ny på dette. All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Viking.1 Svart 16.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2014 Klarte å karre meg opp til en 30, plass og 9. sammenlagt. Det er jeg relativt fornøyd med, men det blir vanskelig å ta igjen topp 3 i sammendraget. Link to post
Viking.1 Svart 16.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2014 (redigert) Det er mulig å starte i Abu Dhabi. Løpet blir annonsert en ukes tid før start, som er 3. januar. Kan være greit å starte i Cape Town også. Du venner deg til båten og får noen plasspoeng bedre sammenlagt enn de som ikke startet. Redigert 16.Desember.2014 av Viking.1 (see edit history) Link to post
Herman Svart 16.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2014 Men det spørs om jeg kommer meg fram til AD før starten går der 3. januar. kan jeg bare bryte seilasen 2. januar, og så neste morgen har båten forflyttet seg til Abu Dhabi og er klar til start 3/1? All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Viking.1 Svart 16.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2014 Du får den plasseringen du har når løpet brytes. Det er ingen automatisk overflytning til neste etappe. Hver etappe er et løp for seg selv, og du må melde deg på hvert enkelt. Link to post
gasebo Svart 16.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2014 gasebo er gasebo - liten fantasi på slike nick.. Jeg har hatt min egen lille intense fight med deg Moose siden vi møttes første gang litt SW for Madagaskar. Det har til tider vært meget spennende, tross litt forskjellige veivalg oppover har våre kurser krysset med noen timers differanse gjentatte ganger. Link to post
aileenll Svart 16.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2014 (redigert) Jeg prøver å skrive navnet mitt! Redigert 16.Desember.2014 av aileenll (see edit history) Aileen ll Link to post
Gunga Din Svart 16.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2014 se på mitt spår...........blir snart stoppet i promillekontroll..... S/Y Gunga Din Link to post
Herman Svart 17.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 Jeg driver fremdeles og tester ut dette. Det siste jeg gjorde igår var å sette et slag som skulle "Delay 6h0m". Jeg sjekket at det ble registrert, slo av PCen og gikk og la meg. I morges hadde det ikke skjedd noen ting. Ikke hadde båten flyttet seg, og ikke hadde den gått over stag. Klokken var også helt feil. Må PC stå på for at programmet skal kjøre? Det kan isåfall forklare hva som har skjedd. All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Gunga Din Svart 17.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 nei PC trenger ikke å vare på ! huke du för delay eller satte du bare tiden sett kurs COG eller TWA, huk delay, sett tid og send command......det skall funke S/Y Gunga Din Link to post
Herman Svart 17.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 Det var det jeg trodde. Men det virket altså ikke. Jeg huket av for Delay og satte tiden. I dag morges var som sagt klokken feil. Den ble korrekt etter refresh av skjermbildet. Men den kommandoen som skulle vært utført i natt ble ikke utført. Måtte gjøres manuelt av meg i morges. All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
moosewine Svart 17.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 Dette ble en drøy etappe, på grensen til kjedelig..men nå fikk jeg jo Gasebo å knive med ;) Førstemann i mål! . Link to post
Jawik Svart 17.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 Hermann. Ser ut til at du har gjort rett til nå. Klikk deg inn på klokken i fanen og deretter på fanen med grønn pil. Da vil det komme opp de "delay" som er virksomme / aktivisert. Her kan en også redigere for ny tid / kurs. Men viktigst av alt dette er at en ikke glemmer å trykke på kursendring. Deretter kan en slå av pc om en ønsker dette. Utgaven finnes også som app i mobilen. Helt til høyre i fanen har du en sirkel med ? i seg. Sannsynligvis har du vært her, men jeg nevner denne likevel da det er info å hente her. The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Herman Svart 17.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 Jawik. Jeg har i prinsippet gjort som du beskriver. Men i morges hadde det gått 7 timer FORBI den delay som var satt. siden også klokka var feil virker det som at noe har hengt. Jeg får prøve igjen i natt. All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Jawik Svart 17.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 Jeg har selv opplevd at klokken har hengt seg opp uten å legge merke til dette og da blir det jo fullstendig gal tid som utløser delay. Foreta en test - liten kursendring - der du er nå med delay på 5-10 minutter. Denne leggen er likevel over for de fleste så bruk tiden før neste legg til trening. The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
VannTro Svart 17.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 Det skal også komme opp en "klokke" rett over kartet i høyre side som teller ned til den kursendringen du har lagt inn. Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Jawik Svart 17.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2014 Ser mann det. Lærer fortsatt noe nytt hver dag. Den klokken har jeg ikke vist om The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn