Jump to content

Seil regatta på nett.


Capella

Recommended Posts

Jeg "peisa på" Jawik, dunka borti ei kanne på 2. runding, men henger med :-)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

FINAL RANKING

 

1. Danny (GBR)

2. robert1 (SWE)

3. NOR_Jawik (NOR)

4. NOR_GungaDin (NOR)

5. RainbowChaser (GBR)

6. NOR_VannTro (NOR)

7. NOR_Kornelia (NOR)

8. Rod (CAN)

 

MISSED THE LINE: jay8s (USA)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Resultater i dagens treningsrunde/Inn-port:

1. Danny (GBR)

2. robert1 (SWE)

3. NOR_Jawik (NOR)

4. NOR_GungaDin (NOR)

5. RainbowChaser (GBR)

6. NOR_VannTro (NOR)

7. NOR_Kornelia (NOR)

8. Rod (CAN)

 

Ups, det kom du før meg Jawik :-)

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Jeg trodde også at bøya var en prikk som ikke hadde utstrekning. Det vil si at det er nok å være på riktig side av midten. Det at de tegnes store er for at det skal være mulig å se dem i kartet.

 

Men nå er jeg litt usikker... Noen som VET?

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Jeg trodde også at bøya var en prikk som ikke hadde utstrekning. Det vil si at det er nok å være på riktig side av midten. Det at de tegnes store er for at det skal være mulig å se dem i kartet.

 

Men nå er jeg litt usikker... Noen som VET?

 

Bøya har et senter og hele båten må passere på rett side av denne. Vi oppdager fort at noen "jukser" med dette og da blir det enten retur for å ta en ny runding eller du velger selv å ta en 360 grader før mållinja. At det ikke skjedde idag er nok fordi vi gir litt spillerom for nye deltagere. Dette skal jo være gøy og ikke altfor alvorlig :lol: Alt er basert på ærlighet mot øvrige deltagere. Og tjuvstart er ok, men da legger vi til tilsvarende tid på slutten. Serveren juger ikke med hvor du har seilt :saint:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

i Sweden-Finland race her gikk båten rett over en øy....normalt stopperman mot stranden...... :confused:

Det er dette jeg kaller for "svenskehopp", En av dine landsmenn fant ut at dette lot seg utføre, med forsinkelsen i forlyttingen, og utbredelsen har vist bare fortsatt. Personlig fikk jeg nok av dette tullet, så jeg trakk meg ut fra ytterligere deltagelse. Trodde det var ryddet opp i dette da jeg kom tilbake i vinter, men hører jo at dette fortsatt foregår. Det er jo juks og ikke noe annet.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Vil du komme over på en ankerdram Jawik? Jeg har visst fortøyd i båten din.

Ser dette og merket at du også dunket borti meg :giggle: men jeg fikk mange dunk av Gunga da han holdt på å finne seg plass bak startlinja idag.

 

Anjerdram må være Kelt :lol:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Trodde det var ryddet opp i dette da jeg kom tilbake i vinter, men hører jo at dette fortsatt foregår. Det er jo juks og ikke noe annet.

 

visst er det juks.......men det burde ju ikke vare mulig....man stopper ju på stranda 99,99% av fallen...hva er det som gjør att det går iblandt?

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

 

visst er det juks.......men det burde ju ikke vare mulig....man stopper ju på stranda 99,99% av fallen...hva er det som gjør att det går iblandt?

Dessverre er dette mulig. Det er tiden mellom din pc og serveren som gir deg muligheten til jump. Ta en test på din båt - zoom helt inn og følg med på forflytting framover. Du vil oppdage at intervallet har tre forskjellige avstander under forflytting framover. Det lengste intervallet er det som utnyttes til jump. Er du flink til å beregne avstanden til land, og tid før du treffer land med det nest lengste intervallet, jumper du over "holmen" på det lengste intervallet. Forutsetningen er jo at avstanden over holmen ligger innenfor lengden på intervallet. Bommer du på dette blir du stående på holmen.

 

Vil jo helst ikke at dette skal utvikles videre så jeg har ikke nevnt lengden i avstand og tid på intervallene :giggle:

 

Jeg pleier ikke hisse meg opp, men skjer dette blant teten blir det påkalt i Chatroom.

Redigert av Jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Bommer en på bøya må en ta en 360 grader - en full omgang rundt seg selv - altså en piruett

Det heter vel ikke at man må ta en 360 lenger, men at man skal rotere så man foretar både en jibb og et vanlig slag i løpet av rotasjonen? Det er jo ikke alltid man har rotert en komplett 360 fra man går inn i til man går ut av strafferotasjonen...?

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

okido ett varv....på min tid for hundre år sen blev man diskad....hvis man bare snuddede bojjen...........sen kom noen gang sluttet 70-tal en opplukkring att man kunde runde om.............

 

og ved en vikepliktssituasjon så blev straffet en 760 dvs 2 varv, som skulle gjöres direkte hvis jeg husker rett.

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...