Brekki Startet 31.August.2008 Link til dette innlegget Startet 31.August.2008 Båten har sett sine bedre dager og det mangler vindskjerm, men er det noen som kan se hva slags båt dette er? Kan det være en Sunwin 14? Bildene er ganske utydelige (tatt med mobilen) Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 (redigert) Dette ser ut som Sunwin ja: - Hekken der ytterkant av dekk ved fenderlist har ganske store "overheng" - Ganske klassiske framstoler og rett enkel aktersofa/benk - Bakkant av utsparingen til vindskjerm - Mønsteret/avtrappingen i overflaten på framdekket - Skrogfasongen Det er dog noen små detaljer som er forskjellig fra min 1979 Sunwin 14, blant annet i dashbord. Redigert 1.September.2008 av Helge (see edit history) Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
rago63 Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 Det kan også være en Sunspeed 13´ i fra samme fabrikk. Dashbordet er mye likt det jeg kan erindre.. Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Brekki Svart 1.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 Stolene er kjøpt utenom og sofaen bak har jeg laget sjøl Noen forslag til motor på denne båten? Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 Motor...? minimum 25 til maks 50 Hk vil vel passe best til denne. Ellers kan du jo sammenligne litt selv - med min 1979 Sunwin 14 Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
rago63 Svart 2.September.2008 Link til dette innlegget Svart 2.September.2008 Sunspeed 13 med 28hk gikk ca 24 -25 knop men hadde en sterk tendens til å "gallopere" samt at med 3 personer var den hard å få i plan. 35-40 med PTT tror jeg er ideelt på denne. Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
jadal Svart 2.September.2008 Link til dette innlegget Svart 2.September.2008 Du finner vell godt med info her: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=38911 på baatplassens dokumentsider. Sitér dette innlegget Prosjekt: Mykt akterspeil Link to post
Brekki Svart 22.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2009 Noen som har troen på at det kan bli en fin og brukbar båt med noen timers arbeid og litt penger innvestert? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 23.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Det viktigste er at DU har troen... Det blir helt sikkert fint hvis du legger litt arbeid i det Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Brekki Svart 23.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2009 Er det noen som har en liten peil på hva ny vindskjerm vil koste? Kalesje? Må ikke være orginal vindskjerm, tenkte heller på noe som var mye lavere enn orginalen og mørkt sotet Kom gjerne med noen forslag til hva jeg kan gjøre med båten! Tenkte på å ordne til et stereoanlegg eller noe også hvis jeg får råd Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.