Jump to content

Når tar vi opp båten

Ribtjenester

Recommended Posts

Har hatt båten oppe for service nå, men den ble satt med en gang satt ut igjen for vinteren. Fra desember til begynnelsen av februar blir det lite båt-turer så da kunne den nesten like godt ligget på land. Men da er "jobben" med å ha den på vannet begrenset til 3-4 varmkjøringer av motoren, samt å stikke innom når jeg er i området for å se at den flyter og måke hvis ikke snøen er blåst av av seg selv.

Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.
Mer jobb å ha den på vannet ???? Jeg har aldri hatt det så avslappet som etter jeg sluttet å ta opp båten :yesnod:

Helt enig! Tar jeg den opp finner jeg bare på en hel masse arbeid som det egentlig kanskje er unødvendig å gjøre. Mye mere avslappende å ha båten ute året rundt. Ikke minst etter at majoriteten har tatt opp på Østlandet. Plass overalt et drøyt halvt års tid til de begynner å dukke opp igjen.

Når er det egentlig mest hensiktsmessig og ta opp båten.

Jeg pleier å ta opp båten i starten av fellesferien. Deretter bør den tas opp en gang til for en grundig spyling, så sent som mulig på høsten.

I år er det gått helt i ball. Båten ble satt på land andre juli og bortsett fra en kort tur fra en slipp til en annen har den stått på land siden. Siden båten står og vansmekter på ubestemt tid er klinkende klart at det viktige spørsmålet er: når sjøsetter vi båten?

(Båter på land er noe ordentlig tull)

Ser ingen grunn til å sette båten på land! Har hatt utrolig mange flotte seilaser de vintrene båten har vært ute. Nå har den riktingok ikke vært oppe på halvannet år, men jeg tror nok den blr liggende ute frem til jeg får noen til å løfte den opp på vårparten. Har noen skroggjennomføringer som gir meg litt dårlig samvittighet.

Jeg regner med å plukke opp båten mellom 15. september og begynnelsen av oktober.

Det jeg er meste redd for er harde frostnetter FØR båten har fått tørket ut på land. Er dette et reelt problem, eller spiller det ikke så mye rolle ?

Synd, egentlig, at man har 14 dager før man må ta opp båten, og man fremdeles går i T-skjorte og sandaler på jobben... Noe stemmer ikke helt der :-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...