Ribtjenester Startet 1.September.2008 Del på Facebook Startet 1.September.2008 Når er det egentlig mest hensiktsmessig og ta opp båten. Jeg tenker da på når det blir mer jobb og ha den på vannet en gleden man har av den Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
-Matros- Svart 1.September.2008 Del på Facebook Svart 1.September.2008 det gror jo mest gress på den om sommeren.. Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
ADNOH Svart 1.September.2008 Del på Facebook Svart 1.September.2008 Tar opp båten om et par uker! Sitér dette innlegget 2015 Mazda 2016 US Ford Link to post
Per Harald Svart 1.September.2008 Del på Facebook Svart 1.September.2008 Joda`n ryker opp og inn i garasjen 15. oktober. Da stenger havna for sesongen. Det anbefales å bruke helgene framover. Det er stille og rolig og ikke for mye trøkk. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Per Harald Svart 1.September.2008 Del på Facebook Svart 1.September.2008 Joda`n ryker opp og inn i garasjen 15. oktober. Da stenger havna for sesongen. Det anbefales å bruke helgene framover. Det er stille og rolig og ikke for mye trøkk. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Leidulf Svart 1.September.2008 Del på Facebook Svart 1.September.2008 På land? Har nettopp fått ut skjærgårdsjeepen............ Sitér dette innlegget - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post
Mouche Svart 1.September.2008 Del på Facebook Svart 1.September.2008 Tja, en er tatt opp, en skal tas opp, en skal settes ut og en har ikke vært ute. Lett blanding med andre ord! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Tintin Svart 1.September.2008 Del på Facebook Svart 1.September.2008 Har hatt båten oppe for service nå, men den ble satt med en gang satt ut igjen for vinteren. Fra desember til begynnelsen av februar blir det lite båt-turer så da kunne den nesten like godt ligget på land. Men da er "jobben" med å ha den på vannet begrenset til 3-4 varmkjøringer av motoren, samt å stikke innom når jeg er i området for å se at den flyter og måke hvis ikke snøen er blåst av av seg selv. Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
skippy Svart 1.September.2008 Del på Facebook Svart 1.September.2008 Regner med å ta opp båten før påske en gang så den er klar til ny sesong. Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 1.September.2008 Del på Facebook Svart 1.September.2008 De 2 siste årene har jeg tatt den opp 11. oktober, blir omtrent det i år igjen... Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 1.September.2008 Del på Facebook Svart 1.September.2008 Den skal opp for å få skiftet belgen rundt seildrevet; lurer på om jeg skal stoffe den da og la den ligge ute i vinter. Det er bra for påsketur, det Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Victora III Svart 1.September.2008 Del på Facebook Svart 1.September.2008 Månedskiftet sept./oktober har det blitt de siste årene. Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 1.September.2008 Del på Facebook Svart 1.September.2008 Jeg tenker da på når det blir mer jobb og ha den på vannet en gleden man har av den Mer jobb å ha den på vannet ???? Jeg har aldri hatt det så avslappet som etter jeg sluttet å ta opp båten Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
tom-ass Svart 1.September.2008 Del på Facebook Svart 1.September.2008 Opptak blir nok siste helga før elgjakta, pga at kranbilen/sjåføren skal jakte elg i månedsvis... Skal vi se, det blir 27 eller 28 september det... Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
BMP Svart 1.September.2008 Del på Facebook Svart 1.September.2008 Tar den nokk opp er par dager i april for stoffing og skifting av zink. Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 1.September.2008 Del på Facebook Svart 1.September.2008 Mer jobb å ha den på vannet ???? Jeg har aldri hatt det så avslappet som etter jeg sluttet å ta opp båten Helt enig! Tar jeg den opp finner jeg bare på en hel masse arbeid som det egentlig kanskje er unødvendig å gjøre. Mye mere avslappende å ha båten ute året rundt. Ikke minst etter at majoriteten har tatt opp på Østlandet. Plass overalt et drøyt halvt års tid til de begynner å dukke opp igjen. Sitér dette innlegget Link to post
csvirus Svart 1.September.2008 Del på Facebook Svart 1.September.2008 3 av 6 båter i familien er tatt opp, men min blir liggende ute til den er solgt, eller til det er mørkt (og kaldt) når jeg skal kjøre til skolen! Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 1.September.2008 Del på Facebook Svart 1.September.2008 Tar den nokk opp er par dager i april for stoffing og skifting av zink. Samme her, ellers ligger båten på vannet - der den hører hjemme Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Poseidon Svart 1.September.2008 Del på Facebook Svart 1.September.2008 Ta opp båten? Båtsesongen 2008 har jo fortsatt 4 måneder igjen Båten skal brukes, hele året, og det blir nok turer hver eneste helg fra oktober til april. Men båtlivet er ikke helt det samme uten tett hus og god sentralfyr Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Polarn Svart 1.September.2008 Del på Facebook Svart 1.September.2008 Tror jeg hadde begynt å grine i det været der med en Polar 770, men min går opp i slutten av september. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Sjøtummel Svart 1.September.2008 Del på Facebook Svart 1.September.2008 Når er det egentlig mest hensiktsmessig og ta opp båten. Jeg pleier å ta opp båten i starten av fellesferien. Deretter bør den tas opp en gang til for en grundig spyling, så sent som mulig på høsten. I år er det gått helt i ball. Båten ble satt på land andre juli og bortsett fra en kort tur fra en slipp til en annen har den stått på land siden. Siden båten står og vansmekter på ubestemt tid er klinkende klart at det viktige spørsmålet er: når sjøsetter vi båten? (Båter på land er noe ordentlig tull) Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 1.September.2008 Del på Facebook Svart 1.September.2008 Ser ingen grunn til å sette båten på land! Har hatt utrolig mange flotte seilaser de vintrene båten har vært ute. Nå har den riktingok ikke vært oppe på halvannet år, men jeg tror nok den blr liggende ute frem til jeg får noen til å løfte den opp på vårparten. Har noen skroggjennomføringer som gir meg litt dårlig samvittighet. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 2.September.2008 Del på Facebook Svart 2.September.2008 Hva er det som feiler Polar 770 siden du skulle begyne og grine i det været? Sitér dette innlegget Link to post
whatever Svart 2.September.2008 Del på Facebook Svart 2.September.2008 Båten skal opp når jeg får kjøpt meg båthenger. er det noen som vet om henger til 18 fot/1000 kg for en billig penge. Ikke noe stress med opp/ut når man har båt på henger i garasjen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 2.September.2008 Del på Facebook Svart 2.September.2008 Jeg regner med å plukke opp båten mellom 15. september og begynnelsen av oktober. Det jeg er meste redd for er harde frostnetter FØR båten har fått tørket ut på land. Er dette et reelt problem, eller spiller det ikke så mye rolle ? Synd, egentlig, at man har 14 dager før man må ta opp båten, og man fremdeles går i T-skjorte og sandaler på jobben... Noe stemmer ikke helt der :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.