Jump to content

Konsulenter,hva skulle vi gjort uten dem?


rogeri

Recommended Posts

Fint med avklaring :yesnod:. Fristende å ta diskusjonen om 50 års sosialdemokaratisk styre, men antar at det ikke blir så populært her, så den ballen legger jeg død.

 

I morgen bærer det av gårde for innkjøp av ny impeller, og oppstart av AQ'en, og det uten konsulent :flag:

 

mvh

 

M.

Marna

Link to post
Share on other sites

Minner meg om da jeg skulle selge en bil.

 

Ble oppringt av en fyr fra et eller annet firma. Han hadde en kunde som svært gjerne ville ha en slik bil. Kunden var på østlandet, men transport var ikke noe problem.

 

Alt hørtes veldig bra ut. Helt til han begynte å snakke om at jeg måtte kjøpe en annonsepakke til kr. mye før han ville formiddle kontakt med denne "kunden".

 

Ren svindel spør du meg.

Link to post
Share on other sites

Annonserte snekka mi tilsalgs på finn.no her tidligere i vår. Ble ringt opp av 2 forskjellige "selgere" som hadde kjøpere til en tilsvarende båt. De ønskat da at jeg skulle betale dem et honorar for at de skulle formiddle et salg for meg. Denne snekka var/er av en slik prisklasse at "alle" har råd til å kjøpe den. Jeg sa bare at de kunne kreve honoraret av den som var interisert i å kjøpe den, jeg visste at jeg kom til å få selge den til min pris. De mistet da interessen, spesiellt da de fikk høre at jeg allerede kjøpt meg en annen bår og ikke var avhenig av pengene der og da. I og med at vi har finn.no, og prisen på båten er "riktig" så selges båten av seg selv. (Det var over 30 stk som rinkte bare 2 kom og så, men det var p.g.a. at nr. 2 kjøpte den).

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Har lagt merke til at det ofte står "Ønsker ikke kontakt med telefonselgere" i annonsene på finn.no. Usikker på hva det egentlig menes, men det er kansje slike typer som Hebbe ble kontaktet av det menes?

Jeg har opplevd hva som skjer hvis du ikke skriver det. Jeg hadde hatt en båt til salgs en stund, og ble oppringt av en som skulle selge meg annonseplass et annet sted.

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

Har lagt merke til at det ofte står "Ønsker ikke kontakt med telefonselgere" i annonsene på finn.no. Usikker på hva det egentlig menes, men det er kansje slike typer som Hebbe ble kontaktet av det menes?

Det er ofte det TV2 annonsemarked det siktes til. De ringer og maser, for så etter en lang samtale komme opp med en, synes mange, alt for høy pris.

 

mvh

 

M.

Marna

Link to post
Share on other sites

Vet ikke om jeg misforstår litt men hva med at du foreslår at megler belønnes med 1% fra deg og 2% fra kjøper om du synes prisen er for høy?

En megler er normalt en god kremmer og har sikkert mange gode tips for at dere skal komme til enighet og begge bli fornøyd med handelen.

kontrakten han lager innebærer sikkert at både du og kjøper føler seg mer trygg på at det ikke skal oppstå nevnte mulige problemer i ettertid også og om "det lille" dere da betaler for god nattesøvn og en fornuftig handel fortjener kanskje megleren for å bistå med dette?

til tross for at de fleste båtkjøpere nå til dags er både kyndige med data og båtspm. så gjelder dette ikke alle og har man ikke kunnskap så er det naturlig at man betaler noe for dette.

like vanlig som det er å selge båt via finn.no så er det vanlig å prute på prisen om man synes den i utgangspunktet er for høy.

uansett ... inititativet har ført til litt ekstra markedsføring av båten  :yesnod:

atle

Link to post
Share on other sites

Disse 2 jeg beskrev før her i tråden var ikke reine annonseselgere, de rinkte i tilegg. Husker spesielt en som rinngte på veine av et "bil-blad" han skrøyt bladets båt-annonse side på internett opp i skyene. Etter som at jeg allerede hadde annonsert på finn.no så var det ikke aktuelt å bruke nye 400 kroner på en tilsvarende annonse. Var senere innom siden for å se på bøtene som var der, da var det 3 -tre- båter som lå der. Det mest morsomme var at alle 3 båtene også lå på finn.no med akkurat samme anonse.  :headbang:

 

Har lagt merke til at det ofte står "Ønsker ikke kontakt med telefonselgere" i annonsene på finn.no. Usikker på hva det egentlig menes, men det er kansje slike typer som Hebbe ble kontaktet av det menes?

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Atle:

 

Hvilken posting er det du svarer på? Forstår ikke helt ....

følte jeg uttalte meg utifra overskriften og ikke noe spesielt utover det.

uten at jeg har noe med megleren på vestlandet å gjøre så forsøkte jeg å forsvare at han tok kontakt (kanskje i beste mening i motsetning av hvordan han ble oppfattet)

har det litt travelt for tiden så det er mulig jeg var litt kjapp men nå skal jeg ut på sjøen så  om jeg fortsatt er uklar så får vi ta det etterpå.

ha en fin dag!

atle

Link to post
Share on other sites

Har mottat "signaler" på at noen har reagert på min opplysning av (firma)navn i tråden som jeg startet!

Jeg beklager hvis jeg har overtrådt "god kotyme"og retningslinjer for bruk av ett kjempefint forum!

Jeg har redigert innlegget og fjernet navnet!

Ser at det kan være uheldig å refere "offentlig," brev og "tjenester" man blir tilbudt på en subjektiv måte!

Kanskje har jeg begått noen en urett i forhold til det som var opprinnelig ment,med mailen jeg

mottok!

Vil alikevel hevde at ordlyden i "tilbudet" var særdeles klønete, og særdeles sparsomt med opplysninger

i forholdet til salær og det konsulenten var villig til å yte.

 

Beklager!

Link to post
Share on other sites

Bare en generell kommentar til negativ omtale:

 

Selvsagt kan man poste slike synspunkter på forumet, vi har som sikkert mange vet egne tråder for positiv/negative erfaringer. (Se på topp av Kategorier)

 

Men det ville vært fint om man, når man poster en negativ kommentar om navngitte firmaer/personer, underretter de om dette, f.eks. i form av en link til tråden.

(Man kan f.eks. bruke "Tips en venn" funksjonen som står øverst i hver tråd.)

 

Slik at de evnt. kan komme med sitt syn på saken.

Opplys gjerne i postingen at "motparten" er orientert.

 

"Kryper ikke på kne..." tråden er et godt eksempel på hvordan det kan gjøres. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...