Teisten-Øyna Startet 5.September.2008 Del på Facebook Startet 5.September.2008 Hei da har jeg begynt og pusse loddebåten min med maskin innvendig for å fjerne malinga hva syns dere jeg burde gjør ha den lakket innvendig eller malt Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 5.September.2008 Del på Facebook Svart 5.September.2008 Etter hva jeg har hørt er sollys og ferskvann trebåtens verste fiende. Det sies at åpne trebåter derfor bør males innvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 5.September.2008 Del på Facebook Svart 5.September.2008 (redigert) Holder på med et lignende prosjekt med min egen båt. Jeg kommer til å male - ikke lakke. Men det har først og fremst å gjøre med at treverket er såpass stygt innvendig, at jeg annser det som mindre arbeidskrevende å male en å lakke. Lykke til - og legg gjerne ut noen bilder etter som arbeidet går framover Redigert 5.September.2008 av wabra (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Draco24styling Svart 5.September.2008 Del på Facebook Svart 5.September.2008 Det er etter min mening helt feil og male en trebåt innv. Dette hermitiserer trevirket. I mine trebåtdager var det kun 50/50 linolje og terpentin som gjalt.Skal du ha finish blander du i litt beis Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
2nd Trikker'n Svart 5.September.2008 Del på Facebook Svart 5.September.2008 Hei da har jeg begynt og pusse loddebåten min med maskin innvendig for å fjerne malinga hva syns dere jeg burde gjør ha den lakket innvendig eller malt Dersom du spandert et par "komma" eller noen "punktum" så hadde jeg kanskje forstått hva du spør om! Sitér dette innlegget Link to post
Teisten-Øyna Svart 5.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.September.2008 (redigert) okei beklager altså, idag begynte jeg og pusse ned idius, altså båten min ned til treverket innvendig.Men spørsmålet var er det originalt på loddebåter at de var malt innvendig.Hva synes dere og hva er best oljet eller malt.Jeg skal legge inn bilder må bare få låne pappa sitt. Redigert 5.September.2008 av trekoggen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.September.2008 Del på Facebook Svart 5.September.2008 Maling innvendig og olje utvendig brukes ofte. Alternativt lakk utvendig og olje innvendig. Men aldri lakk/maling på begge sider, treverket må få puste! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
2nd Trikker'n Svart 5.September.2008 Del på Facebook Svart 5.September.2008 Men aldri lakk/maling på begge sider, treverket må få puste! Amen! Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 5.September.2008 Del på Facebook Svart 5.September.2008 Hei Trekoggen Jeg også foretrekker olje innvendig. PS. jeg hadde ikke noe problem med å forstå spørsmålet ditt heller Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Teisten-Øyna Svart 5.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.September.2008 Men blir det ikke bra vist jeg først pusser vekk maling også oljer med owatrol d1 også male hvit igjen Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 5.September.2008 Del på Facebook Svart 5.September.2008 Har båten vært malt innvendig, å noen tar den hinsides kjedelige jobben med å fjerne ALL malinga, da mener jeg ikke det spiller noen trille om treverket får puste eller ei. Da skal det lakkes eller oljes. På den annen side ser jeg ikke poenget med å fjerne ALL maliga. Sitér dette innlegget Link to post
Teisten-Øyna Svart 6.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2008 Hei jeg begynte og pusse loddebåten innvendig der det flesset.Så jeg tenkte at hvis jeg tok alle plassser der det har flesset skraper jeg og har noen lag med owatrold1 for litt metting av treet og bare male det igjen. men jeg trur det har vært originalt på disse båtene at de hvar kvitmalt innvendig Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 6.September.2008 Del på Facebook Svart 6.September.2008 Hei igjen. Jeg så bilde av båten din i trebåt-tråden. Er den lakket eller oljet utvendig? Hvis den er oljet, burde det ikke være noe problem å beholde maling innvendig. Hvis det er slik det var originalt også, så taler det for å beholde den slik Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Teisten-Øyna Svart 6.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2008 jepp den er oljet utvendig men da jør jeg det Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 6.September.2008 Del på Facebook Svart 6.September.2008 Husk bare på at trevirket må være knusk tørt før påføring av maling. Hvis ikke slipper den igjen Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.