MB Keila Svart 12.September.2008 Link til dette innlegget Svart 12.September.2008 (redigert) di brytererne der skal jeg undersøke nermere.......... hvis noen vet hvor man får tak i di og enda bedre samme funksjon med piler på (calingswitchtypen)l Carlingswitch har rette bryteren. Link: 10113-4 Jeg har kjøpt Carling hos Maritim, men ikke akkurat denne typen. Redigert 12.September.2008 av EiriTo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 12.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2008 dæven vi er flinke Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
OT-flyktning Svart 12.September.2008 Link til dette innlegget Svart 12.September.2008 Her er enkleste koblinga uten forrigling: Ja, og den gir kortslutning på batteriet dersom den betjenes feil. Et sånt skjema burde ikke legges ut på et forum hvor det tross alt finnes en dele elektroamatører :nono: Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 12.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2008 joa men alle vi amatører vet at setter man en sikring før detta så brenner vertfall ikke skuta opp Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
jonol Svart 12.September.2008 Link til dette innlegget Svart 12.September.2008 Denne koplingen (som jeg har postet før) brukes mye og fungerer helt uten fare for kortslutning selv om spakene/bryterne beveges i motsatt retning. Brukes i tilt/trim på påhengere. Sitér dette innlegget Det er tryggere på havet enn på veiene ! Link to post
Frøken Fryd Svart 12.September.2008 Link til dette innlegget Svart 12.September.2008 Den siste koblingen er fin til trhustere og annet som skal fjernstyres. Men til denne oppgaven Jab skal bruke den til holder det med topolt på-av-på bryter som ble linket til lengre oppe. Jeg regner med det kommer ett bilde av det hele i en annen tråd Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 12.September.2008 Link til dette innlegget Svart 12.September.2008 du får polvendingsbryter på enhver bildelesjappe med pil opp/ned. brukes til elektrisk vindusheis. bilextra f.eks kr 69.- Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 12.September.2008 Link til dette innlegget Svart 12.September.2008 Hva skjer når du kjører denne helt ut , uten endestopper ? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 14.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 har en følelse av at jeg ikke tør prøve det......... Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
JRK Svart 14.September.2008 Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 Hei, Mål strømtrekket under normal drift med et amperemeter. Kople til en vanlig sikring som er litt større. Denne vil brenne av om du kjører denne i endestilloing uten endestoppbrytere. Et annet alternativ er å kjøre med en strømforsynin med strømbegrensning . På den annen side vil jeg tro det er ganske usannsynlig at den ikke har endestoppbrytere. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 14.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 endestoppen er vel kobla via alle di andre ledningene tror jeg??? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
power Svart 14.September.2008 Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 Det tror jeg også Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 14.September.2008 Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 Jeg tror ikke det nei, jeg tror de 3 andre ledningene kan kobles til for å lese av posisjonen til sylinderen. Fant du ut hva produsenten heter, må kunne finne den på nettet... Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Hei, Er rimelig sikker på at endestoppen ikke er koplet via de 3 andre ledningene. Hvilke fordeler gir det? Om man ønsker å lage sin egen endestopp uten at sylinderen går ut i en eller begge ender så kan man beytte disse 3 andre ledningene via noe elektronikk, til å lage endestopp hvor man vil. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 15.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Jeg fikk svar fra der jeg kjøpte: Di solgte dem men hadde ikke peiling på koblinger .... har ikke funnet noe navn eller lignende på den skal høre om di kan vidresende spørsmålet til leverandør Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
jonol Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Gå inn på www.linak.no og sjekk manualen for LA12 side 4. Koplingen her ligner svært på den du har, men sjekk for sikkerhets skyld om den har endebrytere. Se innlegg 35. Linak her ellers elektronisk endestopp som sikkert kan brukes på den du har - om det skulle bli aktuelt. Sitér dette innlegget Det er tryggere på havet enn på veiene ! Link to post
MaLang Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Hvis du vil lage noe mer avansert med egne endestopper kan du lett gjøre dette med en on-off-on bryter- to 12V relér og to brytere for topp og brunn endepunkt... Da kobler du bryteren som styrestrøm til hvert av reléne- Legger omvendt polaritet gjennom hvert relé. Så legger du endepunkts bryterene slik at de bryter styrestrømen til relét som drar. Enkelt? - MartinL Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Hei Her er internettadresse til P6216 : http://global.ebay.com/gbh/viItem?ItemId=7998654921 Her er de viktigste dataene: You are looking at a New Universal 16" Power Linear Actuator. Linear actuators are the ultimate accessory for installing power operated hoods, trunks, tonneau covers or any other heavy duty application and are great for custom applications. The 10:1 gear ration offers quick operation even on the most stubborn of lifting jobs. These actuators offer a heavy duty built in clutch to insure against over, and under extension of the main gear. The built in clutch insures your linear actuator a long life of smooth operation, while providing maximum direct power to your lift application. Then lightweight steel actuator case encloses the high torque electric motor and lubricated actuator shaft ensuring maximum performance without hoses or greasy parts. The heavy duty motor features the following: Built in Potentiometer Screwdriver Assembly Can lift up to 250 lbs 16" Travel 10:1 Gear Ratio for Quick Operation Built in Clutch High Torque Electric Motor Permanently Sealed and Lubricated I have the following Linear Actuator Lengths Available. Please click on the links below. P6216 Med built in clutch kan det vel forståes at det ikke er endestoppbrytere men at motoren slurer i endestilling... Sitér dette innlegget Link to post
MaLang Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Med built in clutch kan det vel forståes at det ikke er endestoppbrytere men at motoren slurer i endestilling... Man skulle tro det... men clutch eller ikke... Det er jo litt kulere med endestopp brytere:) Har man en on-on bryter kan man jo bare flippe bryteren mellom opp og ned- så slipper man holde inne rettningsvelgeren:) - MartinL Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.