stigbåt Startet 19.September.2008 Del på Facebook Startet 19.September.2008 Driver å restaurerer en 30 hk Yamaha tidlig 90. Ønsker å lakkere stammen/braketten på ny. Har orginal lakk, men stammen må vel grunnes med ett eller annet før jeg lakkerer toppstrøk. Er det noen her på forumet som har erfaring med tilsvarende jobb. Har tilgang til syrebad, kan det være en ide og ha delene i syre for å få vekk all gammel lakk/korosjon. Er det nødvendig med klarlakk over toppstrøket. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 19.September.2008 Del på Facebook Svart 19.September.2008 Har lakkert en Mercury i våres. Dro til en butikk som selger lakk til bl.a billakkerings-verksteder. Kjøpte en sprayboks med syregrunning og ett "kit" med halv liter 2-komp svart lakk. Først pusset jeg stammen godt med vannslipepapir, og fylte igjen noen småriper med 2-komp finsparkel fra Biltema. Deretter ett strøk med syregrunning. Den tærer gjennom oksydbelegget der det er bar aluminium og biter godt tak. Tørker kjappt. Deretter var det å sprøyte lakk. 2-komp lakken blir blank og knallhard. Trenger ikke noe klarlakk utenpå. Nå er det vel kanskje Metallic i Yamaha-lakken, og da skal man vel sprøyte klarlakk utenpå. Men det har jeg mindre greie på, snakk med de på lakk-sjappa. Og få med produktblad når du kjøper lakk. Der står alt man trenger å vite om viskositet, temperatur, tørketid osv. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
REM Svart 19.September.2008 Del på Facebook Svart 19.September.2008 Lettmetalldeler i syrebad med soda er ingen god ide. Soda tærer opp aluminium. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
ivar Svart 19.September.2008 Del på Facebook Svart 19.September.2008 Lakken som sitter igjen , sitter sikkert temmelig godt, ville ikke brydd meg med å fjerne denne. Bare slipt/mattet ned slik at det blir bra feste. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.