1asb Startet 19.September.2008 Link til dette innlegget Startet 19.September.2008 Hvordan oppjustere parsun 9,9 hk 4 takter 2008 mod til 15 hk,vet noen hvordan dette kan gjøres. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Løfter denne..Jeg funderer også på dette.. Kan ikke se noen stopper påå gasspjeld\wire.. Er det noen som har tips , som kansje er brukt å andre 4 taktere? Kan det være programvaren? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Arny Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 Du må nok bytte forgasser. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 iflg test så er parsun 9.9 meget sterkere og har fleire knop høyere toppfart enn de andre så mest trulig er den godt over 10 hk allerede. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 ÅÅÅÅÅ- Synes egentlig han går bra , men skal teste mot en oppjustert johnson til helgen og se forskjell. Vi er jollerivaler. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
grusapa Svart 1.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2010 "Du må nok bytte forgasser." lettere å bøye spjellet litt ;) Sitér dette innlegget Mitt Selco 13 prosjekt Link to post
hifo Svart 2.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2010 :-) hvilket spjeld? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
9.9 Svart 1.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2011 du må bytte den orginale "9.9" forgasseren mot en 15hk forgasser:) Sitér dette innlegget Link to post
Alternes.. Svart 1.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2011 (redigert) Hvordan er kvaliteten på disse motorene? det er jo ikke mange plassene som selger disse motorene i norge etter det jeg kan se. ser at de selges på finn. bruker alltid å saumfare byene jeg er i etter båtbutikk men tror aldri jeg har sett parsun noe sted. de er vel også relativt sjelden å se også. i havna i mosjøen finnes det ikke en eneste motor av det merke. Redigert 1.Januar.2011 av 1971 mercury (see edit history) Sitér dette innlegget KNS medlem Link to post
Sturee Svart 1.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2011 Vet at båtfolk solgte parsun. men de fleste 4 takterene kan ikke oppjusteres til 15. kun en som jeg vet om som kan det, yamaha 9,9 sport. vet ikke om det er en 15hk med 9,9 dekaler da... Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 1.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2011 Ifølge Frydenbø så er det styringsenheten som må byttes for å få 15 hk.. 4500kr.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
baufish Svart 14.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2012 Tror det står i den medfølgende håndboka at man skal stille ventilåpningene for å øke effekten til 15 hk. Svigerfar har denne motoren. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 15.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2012 Å ok..Høres veldig rart ut hvis det er vanlig vebntiljustering på disse.. Nå så mangler jeg en forgasser , fordi den druknet for meg for 2 år siden og korroderte istykker.. Noen som vet om en forgasser? Nypris er 3500 kr tror jeg.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.