Mr Johnson Startet 20.September.2008 Link til dette innlegget Startet 20.September.2008 Hei, Jeg har problemer med min 2005 Johnson 90. Ved kaldstart er det vanskelig å få start og den går ujevnt. Stopper og må startes på nytt. Etter at motor er gått varm går den som en klokke både på full gass og tomgang. Jeg skjønner ikke hva feilen er og har i tillegg hatt den på service på strømmen som heller ikke finner noen feil. Er det noen som kjenner til tilsvarende problem med sin motor? Jeg regner med at det er montert filter som skiller ut vann på en så ny motor, men jeg fant ikke noe filter når jeg studerte slange fra motor til tank. Håper på noen innspill... Sitér dette innlegget Link to post
Bayliner 2655 Svart 20.September.2008 Link til dette innlegget Svart 20.September.2008 høres da ut som at kaldstartfunksjonen ikke funker helt Sitér dette innlegget Link to post
Mr Johnson Svart 20.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2008 hva er kaldstartfunksjon? Tenker du på innsprøytningen? har fått tips om plugger. har tenkt å bytte de i første omgang... Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 20.September.2008 Link til dette innlegget Svart 20.September.2008 Er dette en V4 2takter ? Eller er det 4takter? Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Mr Johnson Svart 21.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 Hei, dette er en 4takter. Veldig god og sterk motor. Sitér dette innlegget Link to post
Bayliner 2655 Svart 21.September.2008 Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 en slags elektronisk choke som gir feitere blanding når motoren er kald Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 21.September.2008 Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 Sjekk elektrodene på tennpluggene og den innvendige delen av isolatorene. Er elektrodene rundbrent i kantene, må pluggene skiftes. Sotbelegget forteller ganske mye: - Tynt og brunt: alt i orden. - Tykt og svart: bensin/luft-blandingen er for fet, eller pluggene har for høyt varmetall. - Hvitt eller grått, med tydelig brente elektroder: pluggene har for lavt varmetall. Se etter i instruksjonsboken og skift til "kaldere" eller "varmere" plugger, (kjent betegnelse for den som selger dem). Fete plugger kan tyde på ujevn tenning. Kontroller alle kabler og koblinger. Juster gnistgapet på pluggene i henhold til bruksanvisningen. (Vanligvis rundt 0,6 mm). Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Mr Johnson Svart 21.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 Hei, Takk for gode svar. Jeg skal gå grundig gjennom pluggene. Legger inn bilde for videre vurdering... Takker så mye så langt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.