Jump to content

90 HK Johnson Modell 2005 Kaldstart problemer

Mr Johnson

Recommended Posts

Hei,

Jeg har problemer med min 2005 Johnson 90. Ved kaldstart er det vanskelig å få start og den går ujevnt. Stopper og må startes på nytt.

Etter at motor er gått varm går den som en klokke både på full gass og tomgang. Jeg skjønner ikke hva feilen er og har i tillegg hatt den på service på strømmen som heller ikke finner noen feil. Er det noen som kjenner til tilsvarende problem med sin motor? Jeg regner med at det er montert filter som skiller ut vann på en så ny motor, men jeg fant ikke noe filter når jeg studerte slange fra motor til tank. Håper på noen innspill... :confused:

Sjekk elektrodene på tennpluggene og den innvendige delen av isolatorene. Er elektrodene rundbrent i kantene, må pluggene skiftes.

Sotbelegget forteller ganske mye:

- Tynt og brunt: alt i orden.

- Tykt og svart: bensin/luft-blandingen er for fet, eller pluggene har for høyt varmetall.

- Hvitt eller grått, med tydelig brente elektroder: pluggene har for lavt varmetall.

Se etter i instruksjonsboken og skift til "kaldere" eller "varmere" plugger, (kjent betegnelse for den som selger dem). Fete plugger kan tyde på ujevn tenning. Kontroller alle kabler og koblinger. Juster gnistgapet på pluggene i henhold til bruksanvisnin­gen. (Vanligvis rundt 0,6 mm).

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...