Jump to content

Aldersgruppen på BP

Polarn

Aldersgruppen på BP  

523 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Hva er symptomene?

I mitt tilfelle:

Sykla til jobben, ca 12 km hver vei. Full gass som vanlig.

I den siste oppoverbakken fikk jeg litt vondt i nakken. Ikke så mye at jeg lot meg merke ved det, men jeg husker det nå i ettertid.

Da jeg var nesten oppe forsvant all kraft i venstre bein. I løpet av tre tråkk hadde beinet 'sovna' helt.

Trodde det var et sirkulasjonsproblem - sittet skeivt på setet, sekken skeivt på ryggen, et eller annet sånt.

Kom meg fram til jobben (trilla ned siste bakken) og merket at venstrearmen også var 'sovnet'.

Tenkte at dette går nok over, så holdt på med jobb og møter fram til lunch.

Etter lunch ringte jeg fastlegen og forklarte symptomene. De tilbød meg en time neste dag.

(senere, på legevakta, fikk jeg beskjed om at riktig respons med de symptomene ville vært å ringe 113).

Tok bussen hjem fra jobb siden jeg var for svimmel til å sykle. (Sykkel ja! den står på jobben ennå gitt. Må se å få henta den en dag)

Hadde ikke snakket med min kjære i løpet av dagen. Hun kom hjem, stappet meg i bilen og kjørte på legevakta.

Der fikk jeg beskjed om å legge meg rett ned og ligge helt stille. 5 min senere var jeg på akutten på sykehuset.

Ellers har det vært en tankevekkende uke på avd 6F - akutt slagpost - på SUS. Det er mange ublide skjebner i verden gitt.

Formen nå: kan skrive på tastatur. Kan jogge men ikke spurte. Kan gå nokså fort opp og ned trapper, men ikke gi 'full gass'. Fjeset har rettet seg opp igjen, ser ikke skeivt ut lenger.

En tankevekker: jeg syntes ikke jeg var særlig sjuk - selv da jeg lå på akuttmottaket med slanger og ledninger og blinkende lys overalt. Først da jeg ble bedre skjønte jeg at det stod nokså dårlig til på det tidspunktet. Så - stol mer på andres vurdering enn din egen.

Redigert av surprise (see edit history)

S/Y Surprise

Svarte aldersgruppe 45-55, men kunne også svart 35-45 og fortsatt snakket sant. Er altså 45.

Grunnen til at jeg føler meg i den eldste av disse gruppene er at jeg fikk hjerneslag sist torsdag. ................

1963 modell ... russ i 82 ... samme årgang selv )valgte også 45-55, med familie som har historie og tilfeller ... selv har jeg vert heldig, men andre i familen har ikke.... Dere har min medfølelse. og ønsker deg god bedring!!

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Merket jo at noe var alvorlig galt, men i likhet med (de fleste?) andre norske menn, så valgte jeg å ignorere dette for å se om det gikk over eller om det 'gikk seg til'.

Hei Surprise, godt å høre at det går bra med deg!

Jeg kan bare underskrive på ditt hjertesukk over her. Jeg var gjennom en omfattende kreftoperasjon i vinter, etter å ha ignorert faresignaler som oppsto allerede for flere år siden. Det ser ut til at jeg helt ufortjent har hatt det reneste svinehell, så dette skal nok gå bra. Men denne klisjeen med menn og leger er nok dessverre helt sann. Tullete greier, for mange ville vært i live i dag hvis de ikke hadde insistert på at de var friske.

Hyggelig å lese at det går bra med deg etter slik opplevlese surprise. Det tema du reiser om hvordan vi menn vanligvis ignorer fare signaler som kroppen gir er høyst relevant for mange av oss... Dette viser jo at slike ting kan ramme hvem som helst og når som helst....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Teoretisk kunne jeg selv kjøpt meg en båt til nesten 1 mill, da dette er ett beløp jeg kan låne på huset, samt ha råd til å betale.

Men vi får begynne litt i det små først. Derfor så kjøpte jeg en Bowrider.

Men min neste båt kan gjerne koste rundt 7-800.000,-. (ny)

Men hvilken type dette blir, har jeg overhodet ingen anelse om. Men at det blir en type skjærgådsjeep/daycruiser, eller muuuligens en RIB er jeg ganske sikker på, men da litt større.

BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500

Blir nok en del båter å pusseopp før jeg når 2 mill gitt. Drømmer om en Scand Baltic jeg da.

Du drømmer om større motor du! :boxing:

Surprice:

God bedring, godt å høre at det gikk såpass fort bedre. Svigerfar brukte et år på å komme seg tilbake til normalen, men det var og bra, de sa han aldri ville bli ok. (Islendinger på over 2 meter er sta og bestemte, akkurat som dattera) :lol::lol::lol: (Håper ikke min kjære leser dette)

Edit, jeg er 32 og svarte hjemme... med bihulebetennelse og feber.

Redigert av Kodvaag (see edit history)

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Svarte aldersgruppe 45-55, men kunne også svart 35-45 og fortsatt snakket sant. Er altså 45.

Grunnen til at jeg føler meg i den eldste av disse gruppene er at jeg fikk hjerneslag sist torsdag. (Dette er ikke kødd).

Mitt forrige innlegg er skrevet PÅ jobben MED hjerneslag.

Merket jo at noe var alvorlig galt, men i likhet med (de fleste?) andre norske menn, så valgte jeg å ignorere dette for å se om det gikk over eller om det 'gikk seg til'.

Formen er rimelig bra igjen nå - etter en uke på sykehuset og alle tenkelige tester har det blitt konstatert hjerneslag i form av hjerneinfarkt, men ingen har noen formening av hvorfor, siden jeg ikke er i noen definert risikogruppe, ikke har noe arvelig, ikke har diabetes, ikke røyker, er kun moderat overvektig, lavt kolestrol, lavt blodtrykk, noenlunde aktiv livsstil etc...

Er hjemme fra sykehuset på perm nå da, så denne pollen ble besvart 'hjemme'.

Hvis det er noen trykkleifer her så er det fordi venstre side ikke er helt 100% i gjenge ennå.

I mitt tilfelle:

Sykla til jobben, ca 12 km hver vei. Full gass som vanlig.

I den siste oppoverbakken fikk jeg litt vondt i nakken. Ikke så mye at jeg lot meg merke ved det, men jeg husker det nå i ettertid.

Da jeg var nesten oppe forsvant all kraft i venstre bein. I løpet av tre tråkk hadde beinet 'sovna' helt.

Trodde det var et sirkulasjonsproblem - sittet skeivt på setet, sekken skeivt på ryggen, et eller annet sånt.

Kom meg fram til jobben (trilla ned siste bakken) og merket at venstrearmen også var 'sovnet'.

Tenkte at dette går nok over, så holdt på med jobb og møter fram til lunch.

Etter lunch ringte jeg fastlegen og forklarte symptomene. De tilbød meg en time neste dag.

(senere, på legevakta, fikk jeg beskjed om at riktig respons med de symptomene ville vært å ringe 113).

Tok bussen hjem fra jobb siden jeg var for svimmel til å sykle. (Sykkel ja! den står på jobben ennå gitt. Må se å få henta den en dag)

Hadde ikke snakket med min kjære i løpet av dagen. Hun kom hjem, stappet meg i bilen og kjørte på legevakta.

Der fikk jeg beskjed om å legge meg rett ned og ligge helt stille. 5 min senere var jeg på akutten på sykehuset.

Ellers har det vært en tankevekkende uke på avd 6F - akutt slagpost - på SUS. Det er mange ublide skjebner i verden gitt.

Formen nå: kan skrive på tastatur. Kan jogge men ikke spurte. Kan gå nokså fort opp og ned trapper, men ikke gi 'full gass'. Fjeset har rettet seg opp igjen, ser ikke skeivt ut lenger.

En tankevekker: jeg syntes ikke jeg var særlig sjuk - selv da jeg lå på akuttmottaket med slanger og ledninger og blinkende lys overalt. Først da jeg ble bedre skjønte jeg at det stod nokså dårlig til på det tidspunktet. Så - stol mer på andres vurdering enn din egen.

Fyllte selv 50 på mandag, og trimmer ikke i det hele tatt. så hver gang jeg leser slikt reiser hårende seg på ryggen, og jeg begynner å lete etter joggeskoa. bare for å¨vite hvor de er.

men det blir nok bare med letinga............

da er det godt at du kan seile med SOL gjengen, men var det trimminga som utløste dette, eller hva er årsaken, hvis de har noen da.

å lykke til videre,

Redigert av careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

da er det godt at du kan seile med SOL gjengen, men var det trimminga som utløste dette, eller hva er årsaken, hvis de har noen da.

å lykke til videre,

Takk for det.

Formen er egentlig over all forventning. Kan knapt merke noe mèn selv om jeg kjenner godt etter. (OK - bittelite grann da, men ikke mye å bry seg om).

Er sjukemeldt en måned for 'generell restituering' (legen ville ha 2 mnd, men jeg pruta det ned for ikke å kjede meg i hjel), så begynner nok å jobbe en eller annen prosent stilling i siste halvdel av Oktober.

Var en tur i båten i dag (fortøyd), og til uka tar jeg meg en liten seiltur også, om været tillater.

Om trimmingen (muligens) var en utløsende faktor, så hadde slaget kommet før eller siden uansett. Blir sterkt oppmuntret til å fortsette med litt fysisk aktivitet, men trenger ikke ta i så det svartner for øynene med det første :smiley:

S/Y Surprise

...

Husker fortsatt med skrekk den gangen min gamle jobb stengte baatplassen.no siden det ikke var jobbrelevant..... Det tok en dag før jeg klarte og overbevise IT avdelingen om at dette var høyst jobbrelevant... Hadde jo ansvar for vedlikeholdet av sjøvannsystemet denne gangen... og inderene i IT avdelingen kunne ikke norsk så det gikk rimelig greit.... Men du verden for noen forferdelige timer jeg hadde på jobben før dette ble ordnet...

Det ble ohhh sorry Sir..... No problem

Hvis du eller andre får dette problemet igjen... så er det bare å bruke en proxy. F.eks.: http://www.kroxy.net/ Da ser ikke arbeidsgiveren hva du surfer på, og båtplassen ser ikke hvor du kommer fra.. selv om ikke dette er noe poeng.. :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...