Ben Sin Startet 24.September.2008 Link til dette innlegget Startet 24.September.2008 Princess eiere: Få balja i halvplan! Sitér dette innlegget Link to post
kimosabi Svart 24.September.2008 Link til dette innlegget Svart 24.September.2008 Deilig video. Men hva sier Princess eiere i halvplan når en suser forbi i 60+ knop da? Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 24.September.2008 Link til dette innlegget Svart 24.September.2008 (redigert) *glem det, min feil* Eller hva sier de heller til 202mph så drar forbi? Jeg har flere bra favoritter her: http://www.youtube.com/profile_favorites?user=1NoWay12 Redigert 24.September.2008 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
alma Svart 24.September.2008 Link til dette innlegget Svart 24.September.2008 Man kan jo balansere på bølger fra båter som kommer bakfra. Da kan man spare både drivstoff og tid samtidig som man får trent overarmene på rattet. Penger, kropp og fritid!! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.September.2008 Link til dette innlegget Svart 24.September.2008 Jeg har en våt drøm om å eie en Sunseeker XS 2000 en gang. Men de er dyre har jeg hørt. Men da kan jeg nok trenge et par P50'er i 18 knop Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 25.September.2008 Link til dette innlegget Svart 25.September.2008 Det er faktisk mulig å benytte en hekkbølge til noe fornuftig! Vi forsøkte en gang å legge oss på hekkbølgen til en av Color Lines båter på vei ut fra Oslo. La oss på hekkbølgen omtrent på høyde med Langåra, og hoppet av omtrent ved Statoils anlegg lenger nede. En liten testtur på noen minutter. Om man er litt flink, så kan man praktisk talt kjøre i nedoverbakke, så lenge man skal samme vei vel og merke ;-), og spare en god del drivstoff utgifter. Ferja går vel i en 18-20 knop eller så ?? Så det går unna :-) Neste år blir det test med Nidelven Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 25.September.2008 Link til dette innlegget Svart 25.September.2008 Det er faktisk mulig å benytte en hekkbølge til noe fornuftig! Vi forsøkte en gang å legge oss på hekkbølgen til en av Color Lines båter på vei ut fra Oslo. La oss på hekkbølgen omtrent på høyde med Langåra, og hoppet av omtrent ved Statoils anlegg ... Eller som noen gjorde med gamle Leda i Stavanger .... i en åpen snekke .... la seg "litt" for tett intil henne når de skulle ut å fiske ute på "Gryta Fyr" og ville ha en kjapp tur ... de kom ikke av før ute på Håstein når det ble litt bølger ... :nono: :nono: lang tur hjem i en åpen snekke Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Gunga Din Svart 25.September.2008 Link til dette innlegget Svart 25.September.2008 kan bli for mye av det gode også....... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mouche Svart 25.September.2008 Link til dette innlegget Svart 25.September.2008 Det er faktisk mulig å benytte en hekkbølge til noe fornuftig! Jepp, har mange ganger benyttet meg av hekkbølger for å få en noe overlastet jolle opp i plan, en øvelse som ville vært umulig uten litt "dyttehjelp"! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Wicma Svart 25.September.2008 Link til dette innlegget Svart 25.September.2008 Ikke akkurat hekkbølger, men like vilt. kansje noe å drive på med på norske elver Båtene gjør oppimot 100 miles Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 25.September.2008 Link til dette innlegget Svart 25.September.2008 Jeg har en våt drøm om å eie en Sunseeker XS 2000 en gang. Men de er dyre har jeg hørt. Men da kan jeg nok trenge et par P50'er i 18 knop Noe sånt du kunne tenke deg??? http://www.yachtsalvage.com/Listings/YS083091.htm Kanskje du til og med får den for en billig penge! :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.